Słaby wzrok strażników w MGS1

Posty o grach Metal Gear Solid i Metal Gear Solid: Ghost Babel na Gameboy Color

Moderatorzy: Snake., Bizon, GM

Słaby wzrok strażników w MGS1

Postprzez Nevar » Śr lip 25, 07 22:54

"Nie pomagało nawet to, że fabuła dokładnie wyjaśniała, dlaczego nie są w stanie widzieć dalej niż na parę metrów." - było coś takiego?
Nevar
banan
 
Posty: 630
Dołączył(a): N wrz 03, 06 09:39

Postprzez uci » Śr lip 25, 07 23:22

no to zmiencie poziom trudnosci z VE na cos lepszego, zobaczymy wtedy jak źle widzą :)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Mr_Zombie » Śr lip 25, 07 23:34

Fabuła wyjaśniała, dlaczego źle widzą? Chyba raczej przeciwnie - wg fabuły genome soldiers mieli wyostrzony wzrok i słuch, tymczasem wystarczy stanąć od nich kilka metrów (poziom Normal) i już są ślepi.
Avatar użytkownika
Mr_Zombie
The Fury
 
Posty: 599
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 15:14
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Hal » Śr lip 25, 07 23:47

Niezupełnie. Nevar ma rację, fabuła wyjaśnia powody ich braku sprawności. W Briefingu dowiadujemy się za sprawą Naomi, iż Genome Soldiers dysponują ponadprzeciętnymi umiejętnościami, a ich zmysły cechuje wyostrzone działanie (dokładnie tak jak mówi Mr_Zombie). Jednakże w miarę rozwoju fabuły kwestia ta ulega zanegowaniu (podobnie jak ogólno pojęte "gene"). Wszystko za sprawą Liquida i jego monologu na szczycie Rexa. Tam dowiadujemy się, iż żołnierze patrolujący Shadow Moses co prawda zyskali geny najlepszego żołnierza w historii, ale nie uzyskali przy tym umiejętności Big Bossa - brak im bowiem "meme" (o którym traktuje MGS2). Liquid, podobnie jak i Naomi, jest świadomy, że geny nie są wystarczającym elementem do uczynienia z przeciętnego czlowieka dobrego żołnierza. Dlatego potrzebne mu jest ciało Big Bossa, tylko tak może ich "wyleczyć" (dokładnie takiego określenia używa). Dodatkowo bliźniak Snake'a określa projekt Genome Soldiers jako "complete failure" - całkowity niewypał.
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6

Postprzez Mr_Zombie » Cz lip 26, 07 00:00

Ale jedno nie wyklucza drugiego.
Można mieć dobry wzrok, lecz jednocześnie nie być najlepszym żołnierzem. Problem z genome soldiers polegał na tym, że pomimo, iż byli genetycznie dopakowani i posiadali wyostrzone zmysły, siłę, wytrzymałość (ponoć), to wciąż nie czyniło ich idealnymi żołnierzami, gdyż, właśnie tak jak mówisz, nie posiadali odpowiedniego wyszkolenia i doświadczenia.
Avatar użytkownika
Mr_Zombie
The Fury
 
Posty: 599
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 15:14
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Gillian » Cz lip 26, 07 00:43

Ale memy nie determinują ostrości wzroku, panowie...

Hal: Wyraźnie napisałem przy meme, że chodzi mi o umiejętności, a nie efektywność działania zmysłów;)
Ostatnio edytowano Cz lip 26, 07 17:45 przez Gillian, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Marta_agentka006 » Cz lip 26, 07 13:28

Mój brat grając w MGS1 bawił się ze strażnikami w kotka i myszke - biegał dookoła jakiejś skrzyni a tamten go gonił. lol
Rozśmieszyła mnie głupota strażnika [numer z kartonem] ;D Staje, gapi sie , myśli co to jest (znak zapytania nad głową) i idzie dalej... łehehehe
No really, I'm fine.
Avatar użytkownika
Marta_agentka006
Machinegun Kid
 
Posty: 14
Dołączył(a): So sty 27, 07 20:01
Lokalizacja: Z Doliny Muminków

Postprzez uci » Cz lip 26, 07 13:36

ale znów odpalając gierke na Hardzie, nie możemy już nażekac na ich słaby wzork.

Jeżeli chodzi o Easy to ja miałem wypadek na zasadzie że staje plecami do sciany na oczach strażniów, ale ze jestem poza zasiegiem widzenia, olali to i poszli
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez kotlet_schabowy » Cz sie 16, 07 13:47

Przecież jest drugie fabularne wyjaśnienie : cała "baza" działała na korzyść Solid Snake'a, by temu udało się załatwić problem z kartami PAL. Stąd odwoływanie alarmów, wracanie do sytuacji "jak gdyby nigdy nic" i tak dalej. W sumie brzmi trochę naciąganie.
Avatar użytkownika
kotlet_schabowy
Zanzibar
 
Posty: 500
Dołączył(a): Pt lip 15, 05 16:10
Lokalizacja: Kraków : Nowa Huta

Postprzez Blady » Cz sie 16, 07 16:19

Zwłaszcza, kiedy po raz setny wpadam w dziurę w zbrojowni...

O tyle, jeśli jeszcze można sobie wytłumaczyć słaby wzrok w MGS1, o tyle żołnierze w MGS2 to już gruba przesada, przeca to są żołnierze szkoleni do jednego celu- zabijania blondynów!
The days of the car as a symbol of freedom are gone. The world wants us all in eco-boxes, wedged nose-to-tail with other eco-boxes. There are people who'd rather we took no pleasure from driving at all.
Avatar użytkownika
Blady
Uber Big Boss
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 11:10

Postprzez snake971 » Wt kwi 26, 11 20:54

WOW! Ja nie wpadlem do tej dziury ani razu, nawet nie zakladam termali. W tych dziurach mozna normalnie widziec ich kanty.
Avatar użytkownika
snake971
Arnold
 
Posty: 25
Dołączył(a): Pt kwi 08, 11 15:33

Postprzez Snake_VR5 » Śr cze 22, 11 22:43

kotlet_schabowy napisał(a):Przecież jest drugie fabularne wyjaśnienie : cała "baza" działała na korzyść Solid Snake'a, by temu udało się załatwić problem z kartami PAL. Stąd odwoływanie alarmów, wracanie do sytuacji "jak gdyby nigdy nic" i tak dalej. W sumie brzmi trochę naciąganie.


Raczej całe Shadow Moses działa na korzyść gracza, by ten mógł ukończyć grę i cieszyć się z zaliczenia MGS

Blady napisał(a):O tyle, jeśli jeszcze można sobie wytłumaczyć słaby wzrok w MGS1, o tyle żołnierze w MGS2 to już gruba przesada


Wytłumaczenie przytoczone w tym temacie przez Hala, jest dobre z punktu widzenia fabularnego. Z punktu widzenia technicznego, to nie wiem czy w roku 1998 dało by się więcej wycisnąć w kwestii reakcji, zachowania i wzroku Genome Army w Shadow Moses. Tu właściwie w tej kwestii potrzeba było czasu, przełom nadszedł wraz z MGS2. Potem wiadomo wykorzystano to wszystko w MGS TTS i tak kolejna potrzeba czasu i MGS3.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Curtis » Cz cze 23, 11 00:34

Tak jak widzi to Raiden PSX miało zbyt małe możliwości by dopracować wszytko ale i tak inteligencja i organizacja wrogów w pierwszym MGS'ie na mnie robiła wrażenie.
Osvelot jest Bogiem
Avatar użytkownika
Curtis
The Sorrow
 
Posty: 661
Dołączył(a): Śr sty 09, 08 15:06
Czytam: Nie podam bo jak skończę będzie nieaktualne

Postprzez Spuczan_ » So mar 10, 12 02:44

uci napisał(a):ale znów odpalając gierke na Hardzie, nie możemy już nażekac na ich słaby wzork.


Nie wiedziałem o tym. Na pewno sprawdzę jak u nich z widocznością.
Avatar użytkownika
Spuczan_
Black Color
 
Posty: 51
Dołączył(a): So sty 14, 12 01:33

Postprzez kALWa888 » N mar 11, 12 02:23

Na Extreme mają jeszcze lepszy wzrok. Ale można się o tym przekonać tylko w jeden sposób, bo radaru nie ma. Ale nawet na przykładzie MGS2. Wzrok żołnierzy polepsza się wraz ze wzrostem poziomu trudności.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez Osvelot » Pn mar 12, 12 14:20

...Hm.

Mi się ostatnio chrzani wzrok. W takim wypadku nie muszę iść do okulisty, tylko wystarczy, żeby ktoś wrzucił mnie do gry jako wrogiego żołnierza na wyższym poziomie trudności?

ZAJEBIŚCIE, <lubię to>, nareszcie jakieś dobre wieści.
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Postprzez kALWa888 » Pn mar 12, 12 15:23

Spróbuj, może będzie warto. Ja ostatnio też mam male problemy ze wzrokiem, może powinienem pójść do okulisty. A może do gry
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28


Powrót do Metal Gear Solid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron