MGS: TTS a MGS1

Posty o grach Metal Gear Solid i Metal Gear Solid: Ghost Babel na Gameboy Color

Moderatorzy: Snake., Bizon, GM

Postprzez Zychu(snipershit) » So lip 19, 08 03:22

ta..tylko Grafika TTS nie razi..MGS ta pikseloza to bardzo
Zychu(snipershit)
Dostanie bana!
 
Posty: 136
Dołączył(a): Cz cze 29, 06 22:14
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Sylvan Wielki » N wrz 14, 08 02:33

ta..tylko Grafika TTS nie razi..MGS ta pikseloza to bardzo

Ty mi tu nie porównuj tylko mocy obliczeniowej GC a PSX, to raz , a dwa TTS wyszedł "nieco" później. Zresztą sam MGS na PSX zaraz po premierze prezentował się znakomicie.
Avatar użytkownika
Sylvan Wielki
Mniejsza połówka "Myth busted"
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 22:13

Postprzez ArecaS » N wrz 14, 08 13:23

MGS miał wręcz grafikę wyprzedzającą swą generację. Fakt, że się zestarzała, ale na pewno nie razi. Nie kogoś, kto wcześniej zdążył wiele godzin grać w Final Fantasy VII. :P A TTS nie widziałem na oczy (poza screenami i sceną śmierci Sniper Wolf), ale dodanie M9 i celowania FPP przy tym ustawieniu strażników... Odnoszę wrażenie, że to zrobiło z gry banał. Niestety, pewnie nigdy się o tym nie przekonam, ale może to i lepiej... MGS był grą tak dobrą, że chyba nie potrzebowała remake'u. Na pewno nie tak szybko...
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Sylvan Wielki » N wrz 14, 08 13:33

Nie przesadzajmy. Był raz ,że efektowny, dwa ,że techniczni bardzo dobrze wykonany. Jednak daleki jestem od stwierdzenia "
ArecaS napisał(a):MGS miał wręcz grafikę wyprzedzającą swą generację
".

ArecaS napisał(a):MGS był grą tak dobrą, że chyba nie potrzebowała remake'u. Na pewno nie tak szybko...

Dziś w MGS nie zagram w tamtej oprawie , ale na silniku z MGS4...skusiłbym się na taki remake.
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylvan Wielki
Mniejsza połówka "Myth busted"
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 22:13

Postprzez ArecaS » N wrz 14, 08 19:35

No właśnie. Sądzę, że dopiero teraz byłby takiego remake'u sens. A może jeszcze nie? Może dopiero na następną generację wydać jakiś większy kawałek sagi w postaci jednej gry? To może być pomysł na MGS5. ;) Natomiast zdecydowanie za szybko było robić go na GCN IMO. W tamtych czasach ta grafika jeszcze jakiś poziom reprezentowała. Poza tym uważam, że nie grafika decyduje o jakości. Żal mi ludzi, którzy tak uważają. MGS miał to co mieć powinien i uważam, że tak powinno zostać. Po co poprawiać to co dobre?
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez SALADYN » N wrz 14, 08 21:00

Poza tym uważam, że nie grafika decyduje o jakości. Żal mi ludzi, którzy tak uważają.


Dobrze prawi nalać mu !!!

Po co poprawiać to co dobre?


Ale tu się nie zgodze , zawsze z chęcia zagram w remake jakiegoś ponad czasowego tytułu , byle coś nowego sobą reprezentował poza grafiką.
TTS spełnił te warunki , gameplay i oprawa dwójki z scenariuszem jedynki.
Jedyne wady jakie widze w tej grze to jej zbyt niski poziom trudności (mogli chociaż namieszać z strażnikami , kamerami itp.) , Snake bawiacy się w Supermana i jej brak na PS2 przez co dzisiaj jest trudno dostępna.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Bizon » N wrz 14, 08 21:12

ArecaS napisał(a):Po co poprawiać to co dobre?

A kto zainteresowałby się remake'em słabej gry?
Gdyby wszyscy myśleli tak jak ty, na pewno nie powstałby żaden remake...
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez SALADYN » N wrz 14, 08 21:14

Niektórzy nie chcą remaków swoich ulubionych pozycji , dobrym przykladem jest tutaj FFVII.

A kto zainteresowałby się remake'em słabej gry?


Ponadczasowej a to dużo mówi.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez uci » N wrz 14, 08 21:20

ja bym nie miał nic rpzeciwko remakom takich tytułów jak FF7 czy chrono trigger.

TTS przecież zły nie był, silnik z MGS2 bardzo mu pasował
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez ArecaS » N wrz 14, 08 21:32

Nie mówię, żeby remake MGS1 nigdy nie miał powstawać, albo żeby nie miały powstawać żadne remake'i gier. Takie FF7 aż prosi się o nową wersję, bo grafikę miało słabą jak na PSX i nijak nie pasuje do reszty kompilacji. CT też mogłoby być. ;) Natomiast na robienie TTS było IMO za wcześnie. Różnice między silnikiem MGS1 i 2 były na tyle niewielkie, że można było jeszcze tą jedną generację konsol odczekać, bo TTS to tak naprawdę tylko kosmetyczne poprawki. Fakt, że dość duże, ale nie na tyle by były niezbędne.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Sylvan Wielki » N wrz 14, 08 22:29

ArecaS napisał(a):No właśnie. Sądzę, że dopiero teraz byłby takiego remake'u sens

W tym okresie też był. Kultowy MGS z oprawą MGS2? Coś wspaniałego i dla fanów i dla nowych ( to istotne ) graczy, którzy nie mieli sposobności zagrać w tą wspaniałą grę , a których (nie bójmy sie tego stwierdzić) oprawa odrzucała.

ArecaS napisał(a):Może dopiero na następną generację wydać jakiś większy kawałek sagi w postaci jednej gry? To może być pomysł na MGS5. ;)

A wiesz....zgłoś to do Hideo. Zawsze to lepsza praca niż na zmywaku.

ArecaS napisał(a):Poza tym uważam, że nie grafika decyduje o jakości. Żal mi ludzi, którzy tak uważają

Z tym nie jest tak do końca.

Podam ci przykład .
Masz wspaniałego MGS z oprawą rodem z PSX a masz tego samego na silniku MGS4.
Obie znakomite są, ale czemu by tej ładniejszej nie wybrać?

ArecaS napisał(a):Po co poprawiać to co dobre?

By było jeszcze lepsze.

SALADYN napisał(a):Dobrze prawi nalać mu !!!

Mineralnej, chłopak niepełnoletni.

SALADYN napisał(a):Jedyne wady jakie widze w tej grze to jej zbyt niski poziom trudności (mogli chociaż namieszać z strażnikami , kamerami itp.) , Snake bawiacy się w Supermana i jej brak na PS2 przez co dzisiaj jest trudno dostępna.

Tobie jako znawcy i doświadczonemu graczowi. Ale pomyśl o graczach , którzy nie mają avatara przedstawiającego Solidnego Węza , ba , nie maja w ogóle avatara i nie specjalnie ich meandry fabularne obchodzą. Chcą się tylko dobrze bawić , be zirytowania się ,że nie mogą danego etapu przejść.
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylvan Wielki
Mniejsza połówka "Myth busted"
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 22:13

Postprzez Gillian » N wrz 14, 08 22:56

Sylvan Wielki napisał(a):Kultowy MGS z oprawą MGS2? Coś wspaniałego i dla fanów i dla nowych ( to istotne ) graczy, którzy nie mieli sposobności zagrać w tą wspaniałą grę , a których (nie bójmy sie tego stwierdzić) oprawa odrzucała.

Innych odrzucała żenująca reżyseria cutscenek i dość "suchy" voice-acting.

Już wolę średniowieczną oprawę graficzną, niż Ninję wycinającego kataną kawałek betonu i kopiącego go w locie z przewrotki w stronę Snake'a (?!). Który i tak, w stylu rodem z Matrixa, unika uderzenia.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Sylvan Wielki » N wrz 14, 08 23:06

Wiesz....to jest KKW. Oni tak mają. Jak komuś się nie podoba, zawsze Splinter Cell pozostaje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylvan Wielki
Mniejsza połówka "Myth busted"
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 22:13

Postprzez Johny Sasaki » N wrz 14, 08 23:16

Od kiedy Kanada jest Krajem Kwitnacej Wisni?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Gillian » N wrz 14, 08 23:23

Johny Sasaki napisał(a):Od kiedy Kanada jest Krajem Kwitnacej Wisni?

Reżyserem był Japończyk.

Sylvan Wielki napisał(a):Wiesz....to jest KKW. Oni tak mają.

No właśnie nie. Kojima jakoś potrafił zachować resztki dobrego smaku jeśli chodzi o efekciarstwo (chociaż MGS3 niebezpiecznie zbliżał się do tej granicy).

Sylvan Wielki napisał(a):Jak komuś się nie podoba, zawsze Splinter Cell pozostaje.

To nie jest opcja. Bo zawsze pozostaje oryginalny MGS, jak się komuś nie podoba ; ).
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Johny Sasaki » N wrz 14, 08 23:57

A ten japonczyk nie jest przypadkiem kanadyjczykiem o japonskim nazwisku pracujacym w kanadyjskiej firmie i robiacym beznadziejne filmy w ktorych wystepowal Kojima? Bo jak mniemam oboje mowimy o Kitamurze?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Gillian » Pn wrz 15, 08 00:44

Mówimy o tym Kitamurze: http://en.wikipedia.org/wiki/Ryuhei_Kitamura
O Japończyku z Osaki.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez kul2 » Pn wrz 15, 08 08:00

Johny, Kitamura nie pracowal w Silicon Knights ;)
'Tak kompleksowe podejście do budowania społecznej odpowiedzialności obywateli za swój osobisty i grupowy wpływ na konieczność obniżenia emisji gazów cieplarnianych w tym CO2, jest przesłanką wysokiej efektywności uzyskanych efektów.'
Avatar użytkownika
kul2
Niewidzialna Armia
 
Posty: 2927
Dołączył(a): Śr lip 13, 05 17:55

Postprzez Sylvan Wielki » Pn wrz 15, 08 16:48

twilite kid napisał(a):No właśnie nie. Kojima jakoś potrafił zachować resztki dobrego smaku jeśli chodzi o efekciarstwo

No jeszcze by brakowało by Ocelot puszczał na nas pikachu.
Choć osobiście mi specyfika przedstawienia całości w MGS bardzo odpowiada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylvan Wielki
Mniejsza połówka "Myth busted"
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 22:13

Postprzez ArecaS » Pn wrz 15, 08 16:58

To Kitamura reżyserował wstawki do TTS? *gleba* No to nie muszę za wiele oglądać, by wiedzieć, że gość pobił w efekciarstwie DMC, a na pewno granicę, na którą można pozwolić serii MGS. Znam gościa z trochę innej produkcji, ale też zabił film tandetnym efekciarstwem i zabiciem niemalże fabuły. NIGDY nie dałbym mu robić filmików do MGS. Z resztą choćby scena z czołgiem - czy wrzucenie go do lufy w taki perfekcyjnym momencie nie jest przesadą? W oryginale wypadło to dużo lepiej. Snake nie sprawiał wrażenia, jakby go zniszczył bez najmniejszego problemu. Ba! Ledwo uniknął rozjechania z tego co pamiętam. Wstawki do TTS są jednak mocno przegięte, a co ujdzie DMC, nie ujdzie MGS.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Sylvan Wielki » Pn wrz 15, 08 17:07

ArecaS napisał(a):Wstawki do TTS są jednak mocno przegięte, a co ujdzie DMC, nie ujdzie MGS.

Niby czemu? To zawsze tylko gra. Fani SC mogą powiedzieć - co to w ogóle za mechy, konflikty, znikający ludzie , bla, bla, bla, bla.
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylvan Wielki
Mniejsza połówka "Myth busted"
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 22:13

Postprzez ArecaS » Pn wrz 15, 08 17:54

Konwencja mangowa, a efekciarstwo to z deka dwie różne rzeczy. Pierwsze może istnieć bez drugiego i tak jest w większości gier z MGS. Drugie też może istnieć bez pierwszego (vide Matrix), ale efekciarstwo w takiej formie jest w MGS zbędne. Poza tym zwolennicy Splinter Cell (skrót SC jest u mnie zarezerwowany dla Soul Calibur ;)) powinni zostać lepiej przy PC, bo to gra raczej pod graczy z tej maszynki robiona. Na PS2 większość gier ma japońskie korzenie i pewne rzeczy to za sobą niesie. Poza tym, czy to nie właśnie podejście do fabuły i klimatu różni te dwie gry? Ale trochę na boczny tor skręcamy. W każdym razie efektowności MGSom więcej nie trzeba, a na pewno nie w stylu Kitamury, który z wszystkiego próbuje robić Matrixa. W MGS starczy pokręcona fabuła i styl, który seria przez te kilka części zdążyła już sobie wyrobić.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Coldman » Śr lip 07, 10 23:39

Ja w "TTS" jestem trochę zielony, bo generalnie jakoś o nim było i jest dziwnie cicho. Może dlatego, że GC w porównaniu z PS2 to w Polsce nisza? Nie wiem, ale ciekawi mnie, dlaczego remake najlepszej gry akcji na 32-bitowce, dostając piękne szaty, nie zyskał statusu gry kultowej na miarę oryginału? W różnorakich rankingach gier na GC dominują zwykle "Zeldy", "Metroidy", czy "Residenty" (skądinąd "4" naprawdę kopie), a "MGS: TTS" gdzieś jest, ale na drugim planie. Tak sobie dywaguję i pytam, bo mój PieC emulatora GC nie pociągnie, a zastanawiam się nad zakupem kostki na miesiąc czy dwa, aby "TTS" ostro przemaglować. Biorąc pod uwagę, że "1" znam bardzo dobrze, to warto?
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez SALADYN » Cz lip 08, 10 00:06

Zależy , TTS może i jest remakiem świetnej gry którą zapamiętają pokolenia ale prawda jest taka że nie ma w nim nic oryginalnego a do tego grę wręcz psują niesmacznie przebajerowane scenki , grając w TTS czułem też zwyczajną nudę bo to wszytko już znam i poza paroma fajnymi momentami nie ma w tej grze nic nowego , to po prostu MGS1 w szatach MGS2 i tyle.

A czy warto się dla tej gry zaopatrywać w GC ???
Według mnie nie , sama konsolka jest tania jak barszcz ale gra to już inna bajka i wielu ludzi którzy chcą ja sprzedać uważa że należy in sie za nią co najmniej taka sama cena jak za nówkę przy premierze.
Za to jak najbardziej polecam zapoznać się z innymi grami na ten sprzęt (choćby wymienone przez ciebie tytuły na wyłączność) a TTS zaliczyć po drodze i przy okazji.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Snake_VR5 » Cz lip 08, 10 09:10

SALADYN napisał(a):a do tego grę wręcz psują niesmacznie przebajerowane scenki


Nie wszystkie aż taką rażą tym prze bajerowaniem, ale rzeczywiście jest kilka takich które po prostu rażą i nie pasują. Graficznie MGS:TTS właściwie wydaje się tylko ładniejszą wersją MGS, cóż więc zagrać można ale nie ma co oczekiwać wielkiego przełomu. Zakupić Game Cube Coldman jak najbardziej możesz, jeśli nie dla samego MGS:TTS to dla innych ciekawych gier.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman » Cz lip 08, 10 11:54

Jak mówicie, że te różnice to właściwie tylko oprawa, to faktycznie dla tych max. 10 h nie warto się w Allegro bawić ;)

PS. Co do samych scenek, to akurat mnie nie rażą, poza ucieczką przed Liquidem i kopniakiem w... wiecie co. Poza tym, walkę Gray'a Fox'a z Rex'em uważam za kapitalną w remake'u (gry nie obczaiłem, ale filmy mam, jak z każdej części zresztą).
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Simon » Cz lip 08, 10 12:28

A moim zdaniem, jak najbardziej warto się w TTSa zaopatrzyć jeśli stać cię na grę i konsolę.
Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Zgoda, rażąca większość cutscenek jest z dupy, natomiast rżyseria walki Solida z Frankiem w laboratorium Otacona to po prostu majstersztyk.
Do tego świetna grafika i płynność gry, pięknie zrobione Meryl i Sniper Wolf:) oraz bronie non-lethal.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez Coldman » Pn paź 04, 10 11:55

Ostatnio byłem w niemałym szoku, kiedy zobaczyłem, że ogólnoświatowa sprzedaż TTS wyniosła... 70 tys.! Tak, nie 700, a 70! Śmiech na sali. Ale skoro Ninny uderzało z GC "Pikminem", to nic dziwnego, że takich użytkowników sobie wychowało.

Tutaj sprzedaż wszystkich części: http://www.vgchartz.com/worldtotals.php ... ar%20Solid
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Gillian » Pn paź 04, 10 12:12

Wynikami vgchartz nie ma co sie sugerować. Zwłaszcza w stosunku do tytułów mniej popularnych czy tych starszych.

Poza tym przyjrzyj się dokładnie - to 70 tys to wynik tylko z Japonii.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez SALADYN » Pn paź 04, 10 12:19

Zresztą tu się nie ma co dziwić bo TTS to był tytuł tylko dla fanów serii no i sam GC nie był aż tak popularną platformą żeby mogło się rozejść więcej kopii.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron