MGS: TTS a MGS1

Posty o grach Metal Gear Solid i Metal Gear Solid: Ghost Babel na Gameboy Color

Moderatorzy: Snake., Bizon, GM

Postprzez Coldman » Pn paź 04, 10 12:32

Tylko, że jeśli rozeszło się nawet 170 tys., to i tak, jak na taką grę, jest to wynik żałosny!
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Gillian » Pn paź 04, 10 13:56

Rezyseria filmików była żałosna. Nie ma co sie dziwić ;D
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Coldman » Pn paź 04, 10 15:02

To dość skrajna opinia. Było kilka przeszarżowanych, ale już bez przesady, np. Fox vs. Rex to był majstersztyk. Ale wiesz jak jest, kiedy ktoś od razu jest do czegoś uprzedzony...
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez SALADYN » Pn paź 04, 10 15:14

Coldman masz racje tylko kilka ale to właśnie one psuły efekt całości plus nadużywanie zbliżeń z charakterystycznym dźwiękiem.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Gillian » Pn paź 04, 10 16:00

To nie opinia skrajna, a dość popularna. Kitamura dał dupy i to jest fakt.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Helerek » Pn paź 04, 10 18:50

żal mi TTS, wchodzimy zobaczyć się z ocelotem albo walka z rexem to był KLIMAT, tu nie ma tego czegoś co miał MGS, tu jest shit ;/. Gdyby dali wszystko jak MGS 1, ale poprawili grafikę + stamina itp. To by była super gra i jeszcze na PS 1, PS 2, PC, PSP to już by było o wiele więcej sprzedaży =3. Był by prawdziwy remake a nie jakaś nowa grafa i 0 klimatu ;/.
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez Coldman » N paź 10, 10 03:17

No, akurat klimatu to TTS odmówić nie można. Poza tym, to ja ciągle nie wiem, dlaczego aż tak atakujecie te cut-scenki. Zgadza się, są chyba 2-3 sceny, gdzie Wąż kopie amunicje (sic!), ale poza tym jest tu mnóstwo dynamicznych i bardzo dobrze wyreżyserowanych scen, lepszych od tych z oryginału. Taka krytyka "z przyzwyczajenia" jest dość krzywdząca. Przypomina tę z Raidenem. Swego czasu dużo ludzi po MGS2 nie sięgnęło, bo słyszało, że nie ma Snake'a, tylko Raiden-pedał. Litości...
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez SALADYN » N paź 10, 10 08:55

OK , dobrze rozumujesz ale na litość boską tam Snake rozwala betonowy blok dwa razy większy od siebie zwykłym granatem jakby to był materiał burzący , nie wspomnę o tym jakim cudem ten blok mógł akurat tak polecieć w jego stronę po trafieniu rakietą która wbija się w dach budynku i chwile namyśla sie czy eksplodować a zaraz po tym Snake skacze po takiej samej rakiecie i jeszcze odpala Stinger'a :/

Już dajmy sobie spokój z realizmem tych scenek ale to sa sceny rodem z Anime i to kiepskiego i powtórzę się jeszcze raz , one psują efekt całości.

Klimat to sprawa oczywista bo akurat w MGS1 budowała go głównie miejscówka i w TTS udało sie go przenieść bez uszczerbku.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Gillian » N paź 10, 10 10:39

Coldman napisał(a):ale poza tym jest tu mnóstwo dynamicznych i bardzo dobrze wyreżyserowanych scen, lepszych od tych z oryginału
Bardzo dobrze wyreżyserowanych? To już nie mam wątpliwości co do twojego gustu ;D

Cutscenki TTS to w dużej mierze festyniarstwo rodem z kiepskiego filmu z Hong Kongu. To budzi niesmak zwyczajnie. Inna sprawa, że Kojimie to się chyba podobało, bo patenty w podobnym stylu przeniósł potem do SE (skaczący tu i ówdzie po pionowej ścianie Shagohod chociażby).
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Helerek » N paź 10, 10 12:28

Coldman napisał(a):No, akurat klimatu to TTS odmówić nie można.


Właśnie tego nie ma w MGS TTS, w MGS 1 to końcówka walki z ocelotem wyglądała normalnie a nie ninja który robi sobie siekankę ze ściany..., albo snake skacze na Rex'a i wybija się 15 metrów w górę? Wolę mgs 1 bo nie jest aż tak przesadzony i ma swój klimat. Trochę zwalili scenki w TTS ;/.

Porównanie
MGS 1
http://www.youtube.com/watch?v=vHwBlZc5g0U
Od 5:28 ninja
MGS TTS
http://www.youtube.com/watch?v=TtNSfMHufLs
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez Coldman » N paź 10, 10 12:45

Daj spokój, klimat to nie to, kto skoczy metr, a kto 8 metrów w gorę :) W TTS bitów tyle, że Shadow Moses nabiera jeszcze bardziej realnego i złowrogiego miejsca. Płatki śniegu, które na takie wyglądają. Przeciągający się motyw "Progeny of a Legend", bazujący na "MGS2 - Main Theme" i podkreślający doniosłość wydarzeń na Alasce. Do tego więcej "syfu". To jest klimat.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Helerek » N paź 10, 10 13:08

Ja wolę mgs 1, nie ma tam czegoś takiego że ninja stoi i nic nie robi a kule się same odbijają, jak tak szybko macha mieczem to czemu nie stanie przy rexie i nie rozciacha go -.-?
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez Gac666 » N paź 10, 10 13:10

Grając w TTS i mając przed oczami cutscenki z MGS1 można spokojnie wszystko łyknąć. Co prawda sam wolałbym by cutscenki zmieniły się niewiele w stosunku do oryginału, ale trudno, w MGS'a gra się dla akcji i fabuły, a po którymś razie filmiki i tak się przewija ;P.

Same cutscenki są przebajerzone, ale patrząc na to co sie czasem dzieje w MGS 4 to na prawde nie robią aż takiego negatywnego wrażenia.

TTS ma ten gigantyczny plus, że jest na engine'ie MGS'a 2, a co za tym się kryje to między innymi sterowanie i możliwości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Postprzez Helerek » N paź 10, 10 14:47

TTS ma także to że jest na inną konsolę ;/.
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez Coldman » N paź 10, 10 17:12

Właśnie biorąc pod uwagę tę żałosną sprzedaż TTS, bardzo się dziwię, że Konami nie użyło swojej mocy, aby ta gra wylądowała na PS2. A i na Xboksa też by mogła, skoro MGS2 po czasie wyszło.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Gillian » N paź 10, 10 18:31

A btw można gdzieś znaleźć wyniki sprzedaży TTS?
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Coldman » N paź 10, 10 18:44

Zadzwoń do oddziału Konami, ładnie poproś, pewnie ci podadzą ile dokładnie XD
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Gillian » N paź 10, 10 18:54

No dżołk.
Po prostu zastanawiam się na ile zła była ta sprzedaż. Czy to też nie wynika z tego, iż mało egzemplarzy wyszło z tłoczni. W końcu teraz TTS to drogi rarztas.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Coldman » N paź 10, 10 21:26

http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... win+Snakes

Nie ma co, ludkowie są tego świadomi i próbują urwać dla siebie trochę kapuchy :>
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Helerek » N paź 10, 10 21:29

tak po tyle chodzi mgs 3 subsistance ; p
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez Simon » Pn paź 11, 10 16:46

179 zł to bardzo przystępna cena (sam za tyle kupiłem) bo TTS chodził swego czasu za 300zł.
Mi się gra świetnie i wg mnie klimat jest ten sam i niczego mi nie brakuje. Cut-scenki to kosmos - przesadzili i to totalnie ale mimo jest kilka zacnych filmików (vide walka z Frankiem u Hala) i to jest to bardzo dobry remake. Muzyka inna ale wcale nie gorsza i do tego bardzo ciekawa.
I tak jak już wspominałem - mnie ten remake kupił bronią non-lethal i piękną grafiką.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez SALADYN » Pn paź 11, 10 18:09

Simon napisał(a):Muzyka inna ale wcale nie gorsza i do tego bardzo ciekawa.


Według mnie rzemieślnicza robota , nie zachwyca i nie daje się zapamiętać jakoś pozytywnie ale po prostu jest OK.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Coldman » Pn paź 11, 10 18:14

Dokładnie. Poza "Progeny of a Legend", czyli wariacją "MGS2 - Main Theme", nie mamy tutaj wiele ciekawego. Jeszcze daje radę taki utworek podczas walki Fox'a z Rex'em. Poza tym rzemiosło, i to takie toporne.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Simon » Pn paź 11, 10 18:40

Zgadzam się, w pamięci ona jakoś nie pozostaje ale gdy gram, to mi osobiście pasi do akcji.
Natomiast bardzo mi się podoba wersja motywu w głównym menu.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Postprzez Snake_VR5 » Cz paź 14, 10 12:24

MGS:TTS to tak naprawdę MGS tyle że nieco ulepszony, wyciśnięty do granic możliwości i inspirowany Matrixowym brakiem realizmu w cut scenkach. Jednak czar i klimat starego dobrego MGS gdzieś uważam prysł lub uleciał. MGS:TTS to zresztą przy okazji niezły chwyt margetingowy i haczyk by swego czasu zachęcić do kupowania Nintendo GameCube. Przełomu nie ma, zagrać można jak wspominałem już.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez Coldman » Cz paź 14, 10 14:07

Raiden napisał(a):wyciśnięty do granic możliwości

Święte słowa. Z MGS1 już więcej wykrzesać się po prostu nie da. Pamiętajmy na jak relatywnie małej przestrzeni dzieje się akcja, a mimo to mamy tak epicką historię.
"All those moments will lost in time like tears in the rain..."
Avatar użytkownika
Coldman
banan
 
Posty: 539
Dołączył(a): N kwi 11, 10 18:03

Postprzez Helerek » Cz paź 14, 10 14:16

TTS jest super, tak, ale cut-scenki to ich jedyny minus. Gdyby jest z edytowali do starych cut-scenek + wydanie na PS2 to sellało by się jak szalone!!
Avatar użytkownika
Helerek
Revolver Ocelot
 
Posty: 171
Dołączył(a): N sty 31, 10 23:37

Postprzez SincoderFX » So paź 16, 10 10:46

Aż wstyd się z taką opinią wypuszczać, ale... zaryzykuję. Pomijając nagminny efekt bullet time (a może raczej BALET time), mnie się te zremasterowane cut scenki bardzo podobały. W dobitny sposób pokazywały, że główny bohater nie jest ot takim sobie zwykłym żołnierzem - jest kimś dużo więcej. Walka ze Sniper Wolf to jedna z moich ulubionych cut-scenek w serii - mimo przesadnego efekciarstwa (w sumie nie nowość w MGS-ach) zrobiła na mnie ogromne wrażenie.
SincoderFX
Pyro Bison
 
Posty: 138
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 00:36

Postprzez Snake_VR5 » N paź 17, 10 18:24

W sumie Solid Snake udowodnił że jest kimś więcej już w samym MGS, nie potrzebował tu dopieszczonych cut scenek jak w MGS:TTS. Sam rozprawia się z czołgiem M1 Abrams i "Hind D", ze o zniszczeniu MG Rexa nawet nie wspomnę już. Muzyka mnie jakoś niesamowicie nie powaliła, wole jednak tą nie remake wersję.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami

Postprzez SincoderFX » Pn paź 18, 10 10:36

Raiden napisał(a):W sumie Solid Snake udowodnił że jest kimś więcej już w samym MGS, nie potrzebował tu dopieszczonych cut scenek jak w MGS:TTS. Sam rozprawia się z czołgiem M1 Abrams i "Hind D", ze o zniszczeniu MG Rexa nawet nie wspomnę już .


Masz rację, ale jak spojrzysz na inne gry, zauważysz, że tam się dzieje dokładnie to samo i to jest na porządku dziennym. Jest od cholery FPSów na przykład, gdzie zwykły żołdak (tak, tu podkreślę: ZWYKŁY ŻOŁDAK) rozwala helikopter (i to nie jeden), o czołgach już nawet nie mówiąc. To jest standard i jest tego od groma. Natomiast niestandardowy jest przewrót w tył i podbicie snajperki nogą, o celnym strzale chwilę po tym już nie mówiąc. To są emocje, których oczekiwałem akurat od tego MGS-a, takie pokazanie Snake'a w szczytowej formie, który może stanąć do walki z przeciwnikiem jak równy z równym. A gracz mówi pod nosem: "dalej Snake, dokop im". I to jest piękne. Zupełny kontrast do MGS-a 4, gdzie gracz modlił się: "Snake, proszę wyjdź z tego, przeżyj".
SincoderFX
Pyro Bison
 
Posty: 138
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 00:36

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość