RACE & REVENGE - refleksja nad przesłaniem piątki

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Re: RACE & REVENGE - refleksja nad przesłaniem piątki

Postprzez Solidny » So lut 07, 15 23:03

Raczej zemsta jest najbanalniejszą motywacją i jakoś tak wyszło.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: RACE & REVENGE - refleksja nad przesłaniem piątki

Postprzez SaladinAI » N lut 08, 15 02:06

Wtedy nie byłoby mowy o zemście jako o cyklu, niekończącym się niemal wręcz cywilizacyjnym łańcuchu zdarzeń, który trzeba przerwać (bo tu nie idzie o jednostkowy akt). Zasadniczo to co pojawia się w The Phantom Pain, jest już antycypowane przez Rising w określonym zalążku.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: RACE & REVENGE - refleksja nad przesłaniem piątki

Postprzez Solidny » N lut 08, 15 04:48

SaladinAI napisał(a):Wtedy nie byłoby mowy o zemście jako o cyklu, niekończącym się niemal wręcz cywilizacyjnym łańcuchu zdarzeń, który trzeba przerwać (bo tu nie idzie o jednostkowy akt). Zasadniczo to co pojawia się w The Phantom Pain, jest już antycypowane przez Rising w określonym zalążku.

Już nie pamiętam tego motywu z cyklem. Jakiś czas temu grałem drugi raz, ale nie skończyłem, bo coś innego się napatoczyło. Pogram więcej to może jeszcze wrócę do dyskusji :)
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: RACE & REVENGE - refleksja nad przesłaniem piątki

Postprzez Solidny » Śr lut 11, 15 17:06

Ok, skończyłem to Rising i znalazłem tylko jedną wzmiankę o motywie zemsty jako pętli, w rozmowie z Kevinem przez codec (swoją drogą brawa na stojąco za wstawienie wszystkich rozmów do odsłuchania w menu - dlaczego nikt na to wcześniej nie wpadł?). Czy jest coś co pominąłem? Bo nie odsłuchałem wszytkiego (cycki Courtney rozpraszają).

Wydaje mi się, że ten motyw jest jednak czymś trochę powszechniej znanym w kulturze japońskiej (strzelam w ciemno). Kojarzę na przykład motyw z historii Japonii, gdzie po zabiciu ojca jego dzieci zmuszano do samobójstwa, żeby uniknąć zemsty - zatrzymując pętlę. Więc już od dawna mają świadomość tego. Nie to co w kulturze zachodniej, gdzie zemsta jest ukazywana jako forma ulgi :)

Inna sprawa, że przy Rising pracowali przecież ludzi z KojiPro, a wbrew pozorom Kojima nie pisze sam każdego jednego dialogu :) (chyba że jak zwykle się mylę). Widać nie tylko on jest fanem rozwlekłych dialogów. Kto wie, może jednak nie jest aż takim dyktatorem i inni też mają coś do powiedzenia na temat motywów pojawiających się w serii, może nawet sobie dyskutują o czym by chcieli robić grę.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Poprzednia strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron