Ok, skończyłem to Rising i znalazłem tylko jedną wzmiankę o motywie zemsty jako pętli, w rozmowie z Kevinem przez codec (swoją drogą brawa na stojąco za wstawienie wszystkich rozmów do odsłuchania w menu - dlaczego nikt na to wcześniej nie wpadł?). Czy jest coś co pominąłem? Bo nie odsłuchałem wszytkiego (cycki Courtney rozpraszają).
Wydaje mi się, że ten motyw jest jednak czymś trochę powszechniej znanym w kulturze japońskiej (strzelam w ciemno). Kojarzę na przykład motyw z historii Japonii, gdzie po zabiciu ojca jego dzieci zmuszano do samobójstwa, żeby uniknąć zemsty - zatrzymując pętlę. Więc już od dawna mają świadomość tego. Nie to co w kulturze zachodniej, gdzie zemsta jest ukazywana jako forma ulgi

Inna sprawa, że przy Rising pracowali przecież ludzi z KojiPro, a wbrew pozorom Kojima nie pisze sam każdego jednego dialogu

(chyba że jak zwykle się mylę). Widać nie tylko on jest fanem rozwlekłych dialogów. Kto wie, może jednak nie jest aż takim dyktatorem i inni też mają coś do powiedzenia na temat motywów pojawiających się w serii, może nawet sobie dyskutują o czym by chcieli robić grę.