przez Hal » Cz lis 28, 13 19:22
Przed startem w lobby stawiło się dziewięciu kierowców, którzy pragnęli sprawdzić swoje umiejętności w drugim wyścigu dedykowanym amerykańskim krążownikom szos. Najwięcej powodów do radości po zakończonej procedurze kwalifikacyjnej miał tym razem Namingway, który pewnie wywalczył pole position. Radość zawodnika z pierwszej lokaty nie trwała jednak długo. Lepszą reakcją na sygnał startowy rozpoczynający główne zmagania popisał się bowiem Tar i to on jako lider dojechał do pierwszego zakrętu. Prowadzącemu w klasyfikacji generalnej kierowcy udało się uniknąć błędów na pierwszych kilometrach i narzucić wysokie tempo reszcie stawki. Tar zdołał uciec wiceliderującemu Namingway'owi na dość bezpieczną odległość, która uniemożliwiała rywalowi skorzystanie z cienia aerodynamicznego. Na nic się to jednak zdało, gdyż prowadzącemu przytrafiło się po niespełna pięciu minutach rywalizacji pechowe rozłączenie. W takich warunkach na prowadzenie wskoczył Nami, a jego przewaga na drugim Budyniem była już wyraźna. Z perspektywy całego wyścigu widać, iż pierwsza lokata Namingway'a nie była ani przez moment zagrożona i skończył on wyścig ze sporą przewagą czasową nad głównym rywalem. Podium zamknął Luqat. Nami odniósł swoje drugie zwycięstwo w karierze. Oba miały miejsce w trakcie zmagań w Muscle Car Car. W niedzielnym wyścigu zadebiutował nowopozyskany dla Eventu zawodnik, Niceman.
Wyniki wyścigu (Puchar Samochodów Fabrycznych & Muscle Car Cup, Dodge Challenger SRT8 '08, Indianapolis Motor Speedway, 37 okrążeń, wyścig trwał około 1h i 11min.):
1. Namingway – najszybsze okrążenie: 1:48,036
2. Budyń – strata: + 42,560; najszybsze okrążenie: 1:47,961
3. Luqat – strata: + 2:23,864; najszybsze okrążenie: 1:50,697
4. Ghostkasper – strata: + 2:27,531; najszybsze okrążenie: 1:49,342
5. Simon – strata: + 2:46,597; najszybsze okrążenie: 1:48,902
6. Bysiek – strata: ponad 3 min.; najszybsze okrążenie: 1:50,693
7. Niceman – DNF
8. Heavy Ghost – DNF
9. Tar – DNF
Nowy rekord toru: Budyń (Dodge Challenger SRT8 '08) - 1:47,961
Upomnienia:
- Heavy Ghost vs Simon. 3. okrążenie, 1. zakręt. Na dohamowaniu Heavy zbytnio opóźnia hamowanie w stosunku do jadącego przed nim Simiego, przez co jego Dodge uderza dość mocno w tylny zderzak samochodu rywala. Auto przeciwnika doznaje lekkich usterek tylnych osi. Incydent powinien kosztować Heavy'ego 2 punkty, jednak zawodnik nie ukończył wyścigu, przez co unika kary.
- kontrowersyjne zdarzenie pomiędzy Simonem, a Nicemanem z końcówki 6. okrążenia, w którym auto debiutanta odniosło cięzkie uszkodzenia, było najprawdopodobniej efektem lagu któregoś z zawodników. Incydent wygląda co najmniej dziwnie na powtórce i sędziowie nie podejmują się jego dalszej oceny.
- na 7. okrążeniu, po uszkodzeniu samochodu o murek okalający prostą startu/mety, Niceman zawraca swój samochód i by przyspieszyć swą wizytę w boksie, jedzie pod prąd. Tego typu zachowanie jest kategorycznie zabronione. Zawodnik powinien przepisowo pokonać całe okrążenie i dopiero pod jego koniec zawitać w picie. Za jazdę w złym kierunku Nice powinien otrzymać upomnienie w wysokości 6 punktów. Nie ukończył jednak wyścigu, toteż unika kary.
- Bysiek vs Niceman vs Simon. 23. okrążenie (z perspektywy Simona), 2. zakręt. Już w obrębie cornera, Bysiek zahacza o bok tylnego zderzaka jadącego przed nim Dodge'a, prowadzonego przez Nicemana. Auto debiutanta traci przyczepność i łapie spina. Najpierw zjeżdża na lewą stronę jezdni, potem, prawdopodbine w efekcie reakcji kierowcy, niespodziewanie zmienia kierunek i zmierza na prawą stronę toru. Dublujący obu kierowców Simon rozpaczliwie wyjeżdża poza tor, usiłując ratować swój samochód przed kontaktem z oponentami. Niestety, jadący wolno w poprzek jezdni Dodge Nice'a uderza w lewe drzwi przejeżdżającego obok pojazdu Simiego. Oba auta doznają usterki koła.
Całe zdarzenie zostało zainicjowane przez kontakt ze strony SRT Byśka. Niceman, którego maszyna wpadła w zgubny poślizg, miał wiele problemów z opanowaniem niemal dwutonowej bestii. Co prawda mógł zachować się lepiej, w chwili gdy jego samochód zmierzał już w stronę Simona – zastygając, unieruchomiając pojazd zniwelowałby ryzyko do niezbędnego minimum - trudno go jednak winić o spowodowanie karambolu. Bysiek prowadził już uszkodzonego Dodge'a (lewe, tylne koło), toteż wielkość upomnienia wynosi aż sześć oczek. Kara: Bysiek -6 pkt
Klasyfikacja Muscle Car Cup (po 2/3)
1. Namingway – 49 pkt
2. Budyń – 28 pkt
3. Simon – 20 pkt
4. Plazi – 19 pkt
5. Luqat – 16 pkt
6. Tar – 15 pkt
7. DoctorEgg & Ghostkasper – 13 pkt
9. Bysiek – 4 pkt
Klasyfikacja Pucharu Samochodów Fabrycznych (po 4/7)
1. Namingway – 86 pkt
2. Tar – 65 pkt
3. Budyń – 41 pkt
4. DoctorEgg – 37 pkt
5. Plazi – 30 pkt
6. Ghostkasper & Luqat – 26 pkt
8. Simon – 20 pkt
9. Heavy Ghost – 8 pkt
10. Bysiek – 4 pkt
Klasyfikacja Dookoła Świata (po 5/10)
1. Namingway – 91 pkt
2. Tar – 80 pkt
3. Luqat – 56 pkt
4. Budyń – 53 pkt
5. PRZESTEPCA – 45 pkt
6. Simon – 30 pkt
7. Plazi – 27 pkt
8. Ghostkasper – 26 pkt
9. DoctorEgg – 24 pkt
10. Heavy Ghost – 9 pkt
11. Bysiek – 4 pkt
Klasyfikacja Generalna (po 8/15)
1. Tar – 155 pkt
2. Namingway – 139 pkt
3. Luqat – 68 pkt
4. Budyń – 66 pkt
5. Plazi – 58 pkt
6. DoctorEgg – 48 pkt
7. Ghostkasper – 47 pkt
8. PRZESTEPCA – 45 pkt
9. Simon – 40 pkt
10. Heavy Ghost – 17 pkt
11. Bysiek – 4 pkt
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję