przez Hal » Pt gru 13, 13 01:29
Wygrane kwalifikacje nie pomogły Tarowi poczuć się komfortowo na pierwszych kilometrach wyścigu na Tsukuba Circuit. Rywale w postaci Budynia oraz Namingway'a ostro naciskali i liderowi trudno było nawet swobodnie odetchnąć. Sytuacja ta uległa zmianie dopiero po tym, jak Budyń, popełniając dość znaczny błąd po kilku okrążeniach, spadł na czwartą lokatę, a pozycję wicelidera objął Nami. Dystans dzielący obu prowadzących zawodników nie był jednak duży, najwięcej wynosił bowiem około czterech sekund. To chyba wystarczało by Tar poczuł się nieco pewniej, przez co w jego jazdę wdarła się nuta dekoncetracji. Poważna pomyłka lidera na ostatnim cornerze 12. okrążenia przyniosła nie tylko uszkodzenie jednego z kół Lotusa Elise, ale także bolesną utratę pierwszej pozycji. Namingway bez skrupułów wykorzystał potknięcie Tara i objął pewne i zdecydowane prowadzenie. Od tej chwili wyścig zaczął przypominać starcie pojazdów fabrycznych na Indianapolis Motor Speedway. Bezbłędna jazda Namiego sprawiła, iż jego prowadzenie zdawało się zupełnie niezagrożone. Co prawda po przymusowej wizycie w boksie i spadku na piąte miejsce Tar odzyskał początkowy wigor i zdołał odrobić olbrzymie pokłady strat do prowadzącego, przebijając się na drugą lokatę, nie był już jednak w stanie całkowicie zniwelować przewagi rywala. W takich okolicznościach Namingway odniósł swoje kolejne, trzecie już zwycięstwo w bieżącym sezonie. Podium zamknął Budyń, który tego dnia daleki był jednak od swojej optymalnej formy wyścigowej.
Wyniki wyścigu (Puchar Samochodów Fabrycznych, Lotus Elise 111R '04, Tsukuba Circuit, 65 okrążeń, wyścig trwał około 1h i 14min.):
1. Namingway – najszybsze okrążenie: 1:04,061
2. Tar – strata: + 8,475; najszybsze okrążenie: 1:03,672
3. Budyń – strata: + 58,034; najszybsze okrążenie: 1:03,925
4. Simon – strata: + 1:40,516; najszybsze okrążenie: 1:04,583
5. Luqat – strata: + 2:19,960; najszybsze okrążenie: 1:05,239
6. Niceman – strata: ponad 3 min.; najszybsze okrążenie: 1:04,531
7. Heavy Ghost – strata: ponad 3 min.; najszybsze okrążenie: 1:05,249
8. Ghostkasper – DNF
Nowy rekord klasy: Tar (Lotus Elise 111R '04) – 1:03,672
Upomnienia:
- zbyt szerokie wyjazdy poza tor bez oddania zysku:
Simon – 40. i 56. okrążenie. Upomnienie: -2 pkt
Niceman – 28. i 64. okrążenie. Upomnienie: -2 pkt
Tar-Elendil – 16. okrążenie. Upomnienie: -1 pkt
Klasyfikacja Pucharu Samochodów Fabrycznych (po 5/7)
1. Namingway – 111 pkt
2. Tar – 84 pkt
3. Budyń – 57 pkt
4. DoctorEgg & Luqat – 37 pkt
6. Simon – 31 pkt
7. Plazi – 30 pkt
8. Ghostkasper – 26 pkt
9. Heavy Ghost – 17 pkt
10. Niceman – 8 pkt
11. Bysiek – 4 pkt
Klasyfikacja Dookoła Świata (po 6/10)
1. Namingway – 116 pkt
2. Tar – 99 pkt
3. Budyń – 69 pkt
4. Luqat – 67 pkt
5. PRZESTEPCA – 45 pkt
6. Simon – 41 pkt
7. Plazi – 27 pkt
8. Ghostkasper – 26 pkt
9. DoctorEgg – 24 pkt
10. Heavy Ghost – 18 pkt
11. Niceman – 8 pkt
12. Bysiek – 4 pkt
Klasyfikacja Generalna (po 10/15)
1. Tar – 190 pkt
2. Namingway – 184 pkt
3. Luqat – 102 pkt
4. Budyń – 93 pkt
5. Plazi – 58 pkt
6. PRZESTEPCA – 55 pkt
7. Simon – 51 pkt
8. DoctorEgg – 48 pkt
9. Ghostkasper – 47 pkt
10. Heavy Ghost – 26 pkt
11. Niceman – 18 pkt
12. Bysiek – 4 pkt
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję