Wyniki wyścigu (Klasyki Motoryzacji; Plymouth AAR Cuda 340 Six Barrel '70; Mazda Raceway Laguna Seca; 37 okrążeń; dystans wyniósł 133 274 metry):1. Budyń – czas: 1:05:44,386; najszybsze okrążenie: 1:44,369
2. Niceman – strata: + 9,976; najszybsze okrążenie:
1:44,2483. Tar – strata: + 21,627; najszybsze okrążenie: 1:44,399
4. Namingway – strata: + 41,501; najszybsze okrążenie: 1:44,896
5. PRZESTEPCA – strata: + 1:29,957; najszybsze okrążenie: 1:45,110
6. Simon – strata: + 1:54,191; najszybsze okrążenie: 1:46,217
7. Luqat – strata: + 2:00,577; najszybsze okrążenie: 1:47,088
8. GT-NASCAR-88 – DNF
9. Heavy Ghost – DNF
10. Ghostkasper – DNF
Nowy rekord klasy: Niceman (Plymouth AAR Cuda 340 Six Barrel '70) – 1:44,340 *
* - najszybszy czas okrążenia kierowcy nie został uwzględniony jako nowy rekord klasy, gdyż w trakcie doszło do przekroczenia przepisów (dwukrotny zbyt szeroki wyjazd poza białą linię)
Upomnienia- Tar vs PRZESTEPCA vs Heavy Ghost. 2. okrążenie, Andretti Hairpin. Na 1. okrążeniu, zaraz po starcie wyścigu, PRZESTEPCA niszczy pierwszy ze znaczników przed Andretti Harpin. To niepozorne zdarzenie ma na kolejnej pętli bolesne konsekwencje dla Tara. Ówczesny wicelider obiera przez to błędny, dalszy o 50 metrów, punkt dohamowania do cornera i ląduje w piasku daleko poza torem. Zanim kierowca wydostaje pojazd z powrotem na tor, traci kolejne pozycje, a wraz z nimi zimną krew. W tym czasie do zakrętu zbliżają się już rywalizujący pomiędzy sobą zawodnicy – Heavy oraz PSA. Heavy porusza się po zewnętrznej, ale to jadący po wewnętrznej PRZESTEPCA jest tym, który przed pierwszym zakrętem wyprzedza o włos swojego rywala. PSA nieco opóźnia dohamowanie do Andretti Hairpin, przez co jego Plymouth obiera szerszą linię przejazdu przez corner. Heavy zdecydowanie wykorzystuje ten ruch ze strony przeciwnika. Zawodnik rozpoczyna hamowanie wcześniej, dzięki czemu jest w stanie ciaśniej przejechać zakręt i zaatakować oponenta po wewnętrznej. W takiej sytuacji PRZESTEPCA zmuszony jest pojechać zakręt po zewnętrznej, gdyż wewnętrzną zajmuje już rywal.
Tar, który wcześniej powrócił już na tor z pobocza, nie zdążył jeszcze doprowadzić pojazdu do standardowej na tym sektorze prędkości. Jego samochód staje się tym samym ruchomą przeszkodą, która skutecznie uniemożliwia PSY dalszą jazdę po zewnętrznej. PSA próbuje się ratować poprzez ścieśnianie linii jazdy, jednak owocuje to kontaktem ze znajdującym się na wewnętrznej Heavy'm. Po zderzeniu obu maszyn dochodzi do sytuacji, której PSA tak bardzo chciał uniknąć – jego Plymouth kieruje się wprost w maszynę Tara. Skutkiem tego zderzenia są już usterki kół w obu pojazdach. Obaj zawodnicy mogą też zapomnieć o walce o najwyższy stopień podium.
W ocenie zdarzenia należy uwzględnić dwa aspekty incydentu. Po pierwsze, Heavy Ghost miał prawo zaatakować odsłoniętą wewnętrzną PRZESTEPCY, nawet pomimo tego, iż nie posiadał dostatecznego overlapu (znajdował się bowiem po zewnętrznej rywala, a wtedy overlap nie jest konieczny do ataku pozycji przeciwnika). Po drugie, wprowadzenie przez Tara pojazdu na tor okazało się pochopnym manewrem, ponieważ bezpośrednio za wjeżdżającym na trasę autem znajdowały się jeszcze inne maszyny. Samochód wracający na tor powinien ustąpić pierwszeństwa autom będącym na trasie. Gdyby nie obecność na cornerze Plymoutha prowadzonego przez Tara, Andretti Hairpin nie byłby świadkiem przykrego wypadku. Heavy mógłby wtedy przejechać cały zakręt posługując się ciaśniejszą linią; zaś PSA pokonałby corner jadąc szeroko, po zewnętrznej. Obaj kierowcy mogliby w ten sposób jechać bark w bark, nie narażając siebie na niebezpieczeństwo. Obecność Tara w obrębie zakrętu była więc decydująca i wina kierowcy nie podlega najmniejszej dyskusji. Według punktu 5 działu Upomnienia, Tar winien jest pięciu oczek za spowodowanie incydentu w trakcie powrotu na tor. Kara: Tar -5 pkt
- zbyt szerokie wyjazdy poza tor:
Budyń – 27. okrążenie. Kara: Budyń -1 pkt
Niceman – 29. okrążenie. Kara: Niceman -1 pkt
Klasyfikacje



Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję