przez Hal » So gru 28, 13 00:01
Niewiele brakowało, aby przekonujące zwycięstwo Namingway'a w sesji kwalifikacyjnej poszło na marne już w pierwszych sekundach wyścigu. Nie najlepszy start lidera przyczynił się do chwilowej utraty prowadzenia jeszcze na prostej startowej na rzecz Tara. Co prawda po pokonaniu zakrętu otwierającego Namiemu udało się odzyskać fotel lidera, jednak główny rywal, rozochocony dobrą reakcją na zielone światło, wcale nie zamierzał odpuszczać. Tar kurczowo uchwycił się tylnego zderzaka liderującego Nissana i wykorzystując cień aerodynamiczny pojazdu z łatwością utrzymywał jego wysokie tempo. Jadąc w zwarciu, obie maszyny błyskawicznie odskoczyły reszcie stawki. Stało się jasne, że walka pomiędzy aktualnymi prowadzącymi będzie jednocześnie rywalizacją o ostateczny triumf w wyścigu. Okazja do zmiany prowadzącego przytrafiła się szybko, bo jeszcze na początku 5. okrążenia. Wykorzystując problemy Namingway'a po wyjściu z ostatniego cornera, Tar wskoczył na pierwszą lokatę na prostej startu/mety. Nie pozostał na niej długo. Jeszcze pod koniec tej samej pętli dotychczasowy prowadzący odzyskał to, co dotąd do niego należało. Szansa do rewanżu przytrafiła się Tarowi chwilę potem, bo na kolejnym okrążeniu. Z perspektywy całego wyścigu widać, iż odebranie prowadzenia Namingway'owi na 6. okrązeniu było kluczowym momentem, który rozstrzygnął zmagania. Mniej więcej od 10. pętli Nami nie był już bowiem w stanie powrócić do początkowej, wysokiej dyspozycji, i stopniowo powiększał się jego dystans do Tara. Pod koniec wyścigu kierowcy przytrafiła się na domiar złego pomyłka skutkująca usterką pojazdu, która nieomal przyczyniła się także do utraty drugiego miejsca. Obejmujący ostatnią lokatę na podium Niceman nie był jednak w stanie w całości zniwelować straty do Namiego. Gdyby wyścig potrwał pięć minut dłużej, udałoby mu się to niechybnie.
Wyniki wyścigu (Puchar Samochodów Fabrycznych, Nissan Fairlady Z (Z34) '08 & Nissan 370Z (GT Academy) '08, Twing Ring Motegi – Tor Wschodni, 43 okrążenia, wyścig trwał około 1h i 12min.):
1. Tar – najszybsze okrążenie: 1:35,577
2. Namingway – strata: + 1:03,495; najszybsze okrążenie: 1:35,523
3. Niceman – strata: + 1:11,570; najszybsze okrążenie: 1:36,887
4. Simon – strata: + 2:10,005; najszybsze okrążenie: 1:36,723
5. Ghostkasper – strata: ponad 3 min.; najszybsze okrążenie: 1:36,802
6. Budyń – DNF
Nowy rekord toru: Namingway (Nissan 370Z (GT Academy) '08) – 1:35,523
Upomnienia:
- ścinki
Ghostkasper – 4., 10.,16., 20. i 40. okrążenie. Wszystkie ścinki wykonane na eSce przed długą prostą, a więc to wykroczenia kluczowe dla wyników uzyskiwanych na poszczególnych pętlach. Kasper zanotował również ścinki na wielu innych okrążeniach wyścigu. Ten aspekt jazdy kierowcy musi ulec poprawie. Upomnienie: Ghostkasper -5 pkt
Niceman – 36. okrążenie. Upomnienie: Niceman -1 pkt
Klasyfikacja Pucharu Samochodów Fabrycznych (po 6/7)
1. Namingway – 131 pkt
2. Tar – 109 pkt
3. Budyń – 57 pkt
4. Simon – 44 pkt
5. DoctorEgg & Luqat – 37 pkt
7. Ghostkasper – 32 pkt
8. Plazi – 30 pkt
9. Niceman – 23 pkt
10. Heavy Ghost – 17 pkt
11. Bysiek – 4 pkt
Klasyfikacja Dookoła Świata (po 7/10)
1. Namingway – 136 pkt
2. Tar – 124 pkt
3. Budyń – 69 pkt
4. Luqat – 67 pkt
5. Simon – 54 pkt
6. PRZESTEPCA – 45 pkt
7. Ghostkasper – 32 pkt
8. Plazi – 27 pkt
9. DoctorEgg – 24 pkt
10. Niceman – 23 pkt
11. Heavy Ghost – 18 pkt
12. Bysiek – 4 pkt
Klasyfikacja Generalna (po 12/15)
1. Tar – 240 pkt
2. Namingway – 224 pkt
3. Luqat – 111 pkt
4. Budyń – 103 pkt
5. PRZESTEPCA & Simon – 71 pkt
7. Plazi – 58 pkt
8. Ghostkasper – 53 pkt
9. DoctorEgg – 48 pkt
10. Niceman – 44 pkt
11. Heavy Ghost – 34 pkt
12. Bysiek – 4 pkt
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję