Wyniki wyścigu (Gokartowe Wariacje; Gran Turismo Racing Kart 125; Tsukuba Circuit; 66 okrążeń; dystans wyniósł 134,97 kilometry):1. Tar – czas: 1:08:55,271; najszybsze okrążenie:
1:00,7732. Namingway – strata: + 1:11,418; najszybsze okrążenie: 1:01,746
3. Niceman – strata: + 1:18,097; najszybsze okrążenie: 1:01,934
4. Ghostkasper – strata: + 1:20,184; najszybsze okrążenie: 1:02,292
5. Simon – strata: ponad 3 min.; najszybsze okrążenie: 1:02,136
Nowy rekord toru: Tar (Gran Turismo Racing Kart 125) – 1:00,773
Upomnienia- Upomnienie w wysokości trzech punktów dla zespołu TurboBandyci za niedostosowanie pojazdu pod wymagania zespołu (brak numeru gokarta). Kara: TurboBandyci -3 pkt
- Tar vs Namingway vs Simon vs Niceman. 2. okrążenie, prosta za zakrętem nr 1. Dość złożony incydent, który rozegrał się w krótkim przedziale czasu. W opisie zdarzenia można wyróżnić dwie składowe sytuacje, jednak w trakcie oceny incydent potraktowany został jako jedna spójna całość. Przyjrzyjmy się obu fazom:
Faza 1: Na wyjściu z zakrętu nr 1, Tar, zmagający się jeszcze prawdopodobnie z przeciążeniami powstałymi w trakcie pokonywania i opuszczania cornera, wykonuje nagły ruch kierownicą w swym gokarcie. Ten fałszywy manewr sprawia, iż pojazd lidera na początku prostej za zakrętem niespodziewanie zjeżdża z obranego toru jazdy i zawadza o gokarta znajdującego się obok. Prowadzona przez Namiego maszyna, uderzona w lewy bok, momentalnie wypada poza tor i rozbija jedno z przednich kół. Kierowca poszkodowanego pojazdu jest wyraźnie zaskoczony takim obrotem spraw. Na tym kończy się pierwszy etap incydentu.
Faza 2: Znajdując się już poza obszarem toru, Namingway odpuszcza gaz w swoim gokarcie. Na nic się to jednak zdaje, gdyż nadto responsywny pojazd z łatwością traci stabilność na trawiastym terenie. Gokart niespodziewanie powraca na tor, jednak jego prędkość jest już na tyle niska, że maszyna staje się trudną do ominięcia, ruchomą przeszkodą w tym sektorze trasy. Przekonują się o tym bezpośrednio Simon oraz Niceman, którzy znaleźli się za plecami Namiego. Jadący przed Nice'em, widzący wyrastającego jak spod ziemi przed sobą Namingway'a, Simon wykonuje błyskawiczny skręt w lewo. Unika w ten sposób kolizji z wolno poruszającym się kartem rywala, ale jednocześnie spycha będącego już niemal obok niego Nicemana. Kart tego drugiego zawodnika wylatuje tym samym z toru, gdzie na jednej z przeszkód rozbija lewe przednie koło. Incydent kończy się dla Simona na strachu, jednak nie dla dwóch pozostałych zawodników: Namingway oraz Niceman nie mają tyle szczęścia i muszą przełknąć gorycz wynikłą z prowadzenia uszkodzonej maszyny.
Jeśli incydent pomiędzy czwórką kierowców potraktujemy jako jedno, spójne wydarzenie, wtedy za jedynego winowajcę zdarzenia należałoby uznać zawodnika, który zapoczątkował groźną sytuację. Wykonując fałszywy i mocno zaskakujący ruch kierownicą, Tar niespodziewanie opuścił swoją linię jazdy i zapoczątkował całą serię niefortunnych zdarzeń. Zapewne nie stały za tym żadne złe intencje zawodnika, a był to jedynie nietypowy błąd na wyjściu, spowodowany m.in. siłą force feedbacku na kierownicy gracza, nie mniej jednak nie umniejsza to w żaden sposób winy Tara. Na bazie punktu 8 działu Upomnienia, kierowca otrzymuje karę za spychanie rywala na odcinku prostym. Upomnienie: Tar -6 pkt
- Namingway vs Simon. 4. okrążenie, zakręt nr 4. Obaj kierowcy walczą o pozycję. Jadący o lokatę niżej Namingway atakuje odsłoniętą wewnętrzną rywala. Kiedy Simon wykonuje podejście do zakrętu i rozpoczyna zjazd do wewnętrznej, po jego lewej znajduje się już oponent. Gokarty wchodzą ze sobą w kontakt. Maszyna Namiego odbija się od pojazdu Simiego i kieruje się jeszcze bardziej do wewnętrznej cornera. Tam pojazd łapie wysoki krawężnik, destabilizuje się, po czym odbija w przeciwną stronę i z powrotem zmierza w stronę Simona. Dochodzi do drugiego kontaktu pomiędzy gokartami, tym razem jednak zderzenie kończy się dużo bardziej niekorzystnie. Simon musi pogodzić się z usterką lewgo tylnego koła. Atakując wewnętrzną przeciwnika, Namingway nie wypracował dostatecznego overlapu, toteż wina za incydent spada całkowicie na niego. Kara za spowodowanie usterek lekkich w samochodzie rywala to trzy oczka, jednakże Nami prowadził już gokarta, który podlegał defektowi. Dlatego też upomnienie wynosi: Namingway -6 pkt
Klasyfikacje



Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję