Wyniki wyścigu (Zawody Nascar; Autodromo Nazionale di Monza – Bez szykan; 40 okrążeń; dystans wyniósł 230 192 metry):1. Namingway – czas: 1:07:04,013; najszybsze okrążenie:
1:36,6162. Tar – strata: + 19,821; najszybsze okrążenie: 1:37,649
3. Budyń – strata: + 47,733; najszybsze okrążenie: 1:37,567
4. Niceman – strata: + 1:33,779; najszybsze okrążenie: 1:38,083
5. Luqat – strata: ponad 3 min.; najszybsze okrążenie: 1:40,269
6. Heavy Ghost - strata: + 3 okr.; najszybsze okrążenie: 1:40,396
7. Ghostkasper – strata: + 3 okr.; najszybsze okrążenie: 1:39,304
8. PRZESTEPCA – strata: + 16 okr.; najszybsze okrążenie: 1:38,980
9. Simon – DNF
Nowy rekord toru: Namingway (Toyota 2013 Matt Kenseth #20 Dollar General/Home Depot TOYOTA CAMRY) - 1:36,616
Upomnieniaa) Heavy Ghost vs Ghostkasper. 1. okrążenie, dohamowanie do Variante Ascari. Oto opinie sędziów odnośnie tego zdarzenia:
Namingway:
- Heavy miał co prawda overlap, ale zwyczajnie przestrzelił właściwy punkt dohamowania (czego też był doskonale świadom, gdyż na prostej za VA oddał Kasprowi pozycję).
- jadąc na swój sposób, HG nie byłby w stanie wyprzedzić rywala na tym konkretnym cornerze.
Luqat:
- Heavy powinien wziąć pod uwagę, iż jadący przed nim Kasper musiiał zważać na tempo poprzedzającego go Luqata. Tymczasem HG usiłował niejako wykorzystać ten brak swobody swojego rywala i za sprawą opóźnionego hamowania zrównać się z nim na wejściu w zakręt.
- manewr niósł ze sobą ryzyko również ze względu na niedostatecznie rozgrzane jeszcze na 1. okrążeniu opony.
- gwałtowne hamowanie Heavy'ego doprowadziło do zablokowania się kół w Nascarze. To z kolei sprawiło, iż kierowca stracił część kontroli nad pojazdem. HG nie mógł więc uniknąć kontaktu ze strony Kaspra, który nie spodziewał się zapewne, iż przeciwnik w ostatniej chwili wyrośnie po jego lewej 'jak spod ziemi'.
- Podejmując ewentualne decyzje o wyprzedzaniu, kierowca powinien brać pod uwagę nie tylko sytuację poprzedzającego go zawodnika, ale także tego, z którym wyprzedzany oponent rywalizuje (w tym przypadku był to Luqat).
Opinia sędziego głównego jest całkowicie zbieżna z opinią wyrażoną przez Luqata, a tym samym pokrywa się z werdyktem całej Komisji Sędziowskiej. HG ponosi winę za spowodowanie uszkodzeń lekkich w samochodzie rywala. Kara: Heavy -3 pkt
b) Namingway vs Niceman. 7. okrążenie, Lesmo 1. Po lekkim złapaniu kołem pobocza, Nice wpada w poślizg na Lesmo. Jadący tuż za nim Nami, pomimo prób wyhamowania pojazdu, uderza w ustawiony w poprzek jezdni pojazd rywala. Nascar Namingway'a nie odnosi w wyniku kontaktu żadnych usterek, ale w samochodzie Nicemana dochodzi do uszkodzenia silnika.
Nami podjął stosowne kroki, mające na celu nie dopuszczenie do kontaktu z rywalem, z kolei pomyłka Nice'a nie kwalifikuje się raczej do kategorii Zasadniczego Błędu. Pomyłki kierowców na cornerze, na którym doszło do karambolu, przytrafiają się dość często. Ze względu na powyższe oraz na bliskość obu pojazdów w chwili zapalnej incydentu, sytuacja zakwalifikowana została jako Incydent Wyścigowy. Bez kar w tej sytuacji.
c) Ghostkasper vs Tar. Okrążenia 34-35 (początek – 34. okrążenie, za zakrętem Lesmo 2; koniec – 35. okrążenie, wyjście z Variante Ascari). Oceny zdarzenia podjęli się tym razem dwaj sędziowie.
Namingway:
- Kasper blokował dublującego go Tara zdecydowanie za długo.
- odległości pomiędzy oboma samochodami w różnych cyklach zdarzenia nie były co prawda małe, jednak biorąc pod uwagę to, że zawodnicy zasiadali za kierownicami aut klasy Nascar, należało rozpocząć manewr przepuszczania odpowiednio wcześnie. Wszystko za sprawą wysokiej średniej prędkości uzyskiwanej przez maszyny na przestrzeni okrążenia.
Luqat:
- Kasper miał kilka stosownych okazji do przepuszczenia dublującego go rywala. Mógł zrobić to m.in. na prostej przed Parabolicą lub na prostej Startu / Mety.
- Tar prawdopodobnie nie chciał ryzykować i podjeżdżać zbyt blisko dublowanego zawodnika. Jechał wówczas na prowadzeniu, a zawsze istnieje ryzyko, iż poprzedzający gracz może popełnić poważną pomyłkę. Co też stało się na 35. okrążeniu na cornerze Variante Ascari.
- Kasper ponosi winę nie tylko za blokowanie dublującego przeciwnika, ale też za spowodowanie usterek w pojeździe Tara. Do kolizji nie doszłoby, gdyby ówczesny lider wyścigu został przepuszczony przez dublowanego odpowiednio wcześniej.
Jako że obaj sędziowie zgodnie orzekli winę Ghostkaspra, zawodnik otrzymuje upomnienie za spowodowanie uszkodzeń ciężkich w samochodzie oponenta. Kara: Ghostkasper -5 pkt
Klasyfikacje



Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję