Demo CES2008 - opinie

Wszystko o najnowszej części serii

Moderatorzy: Infernal Warrior, Snake., GM

Postprzez Blady » Śr sty 23, 08 20:02

Widziałem.

[Blady i jego narzekanie]

Na Boga, co to miało być, czy to ma być next gen? W momencie, kiedy patrząc na Uncherted, Ratcheta czy Killzone 2 zaczynam widzieć, czym jest PS3 wyskakuje mi taki karzeł, gra-już-legenda, która nie pokazała na razie NICZEGO, co by usprawiedliwiało wydanie jej jedynie na PS3.
Animacje są tak koślawe, że omal nie dostałem skrętu kiszek obserwując czołgającego się Sneja. Skoro czołganie się jest tak ważnym elementem gry, czemu wygląda ono GORZEJ niż w MGS3?
Dlaczego przyleganie do ścian zmieniono na ruch, który w ŻADEN sposób nie kamufluje Snake'a- co więcej, po schowaniu się za ścianą Octocam zrobił BZIUT i zamiast przybrać kolor ściany za plecami Snake'a (aby wróg patrząc od przodu nie skapnął się, że ktoś się wychylił), to ubranie przejmuje teksturę przeszkody, za którą siedzi Snej!
Zdziwiło mnie zachowanie żołnierzy, w których stronę biegł Snej (no raczej nie biegł, truchtał w miejscu, mimo że animacja pokazywała maratończyka). Są oni zdolni wyciągnąć nóż i zadać cios lecącemu na nich dziadkowi- tiger jump nigdy nie wyglądał tak żałośnie.
Na szczęście nie jest samotny. Wolne czołganie z kuprem w górze wygląda jak niesmaczny żart, wytykanie ślepemu brak talentu malarskiego. Kopanie zwłok psa lepiej by pasowało do klimatu przekradania się za tyłami wroga, niż wypinanie zada. Kto pokazał tą technikę Kojime, huh? Przecież w MGS3 też mieliśmy czołganie i nie przyprawiało mnie ono na wymioty!
Strzelanie też nie jest lepsze OGROMNY celownik z kamery TPP to typowa zrzynka z GoW, gdzie również mieliśmy do czynienia ze sporym okręgiem. Zgadnijcie jednak co, Snake nie ma strzelającego Full Auto Lancera, a małe i ciche MP5SD, które z tego co wiem ma naboi 30. Celowanie FPP wygląda tak żałośnie, że nawet nie wchodzi w rachubę, jest paskudne.
Auto Aim to chyba żart, celownik ustawia się dokładnie na wysokości brzucha, który PONOĆ jest chroniony przez kamizelkę kuloodporną. Fuksem jednak żołnierze Prywatnej Armii zapomnieli włożyć płyty kevlarowe, bo naboje pistoletowe z MP5 po prostu rozrywają ich na strzępy.
Cutscenki za to mi się podobały, Snake nie mógł czuć się bezpiecznie, za oknem wciąż trwała wojna. ALE CZEMU WOJNA ZAPAUZOWAŁA NA CHWILĘ PO PRZEJŚCIU DO NASTĘPNEGO EKRANU? Kojima, co ty robisz, otwarte plansze obiecywano nam w MGS3, ale nikt w nie uwierzył, wiedząc o ograniczeniach sprzętu. Teraz zaś wszyscy przyjęli to za MUS, a nadal mamy do czynienia z ekranami ciemności, które odwołują wszystkie akcje, które miały miejsce w poprzednich ekranach? Już w Splinter Cell Chaos Theory strażnicy nadal patrolowali okolice z poprzednich plansz, a tutaj ... nie... po prostu NIE!!...
The days of the car as a symbol of freedom are gone. The world wants us all in eco-boxes, wedged nose-to-tail with other eco-boxes. There are people who'd rather we took no pleasure from driving at all.
Avatar użytkownika
Blady
Uber Big Boss
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 11:10

Postprzez Gac666xx » Śr sty 23, 08 20:28

Zgodze sie z Bladym i dodam jeszcze, że mnie rozbraja strzelanie po nogach, jakbym patrzył na Golden Eye 64.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Bizon » Śr sty 23, 08 22:32

No dobra, ja nie chciałem tego mówić na początku, ale w 100% się zgadzam z Bladym.
Nie rozumiem ludzi, których ten gameplay napawa optymizmem.

Wiem, nie grałem, nie mogę oceniać, ale to co widać na tych paru minutach napawa mnie strasznym smutkiem, że seria zamiast iść do przodu, lekko sie nawet cofa... :/
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Old Snake » Cz sty 24, 08 01:39

Dodatkowo ja się pytam... na co nam Javelin skoro mamy RPG-7 ?


Strzelając z javelina nie musisz brać korekty na wiatr, przeszkody terenowe (budynki, wzgórza) ani prędkość poruszania się celu (zakładając że się porusza). Taka przeciwczołgowa wersja stingera - to w rzeczywistości, w grze pewnie będziemy mogli tym ustrzelić nawet komara (bez urazy komar).
Świat to poligon między dobrem, a złem
Avatar użytkownika
Old Snake
Vamp
 
Posty: 364
Dołączył(a): Śr paź 11, 06 07:54
Lokalizacja: Groznyj Grad

Postprzez Gac666xx » Cz sty 24, 08 08:28

Nie no to wiedziałem, ale w grze uważam to za bezsens. Jako, że jeszcze rozumiem nikita i stinger tak tutaj nie bardzo :/.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez raven_raven » Cz sty 24, 08 16:31

Eh, muszę Ci przyznać niestety Blady rację... MGS4 jest dosyć archaiczny i ma wiele nieciekawych pomysłów.

Co nie zmienia faktu, że nadal bardzo mi się podoba i muszę poznać jego fabułę.
Po prostu koniec serii, you know.
There is place for only one Snake, and one Big Boss!
Avatar użytkownika
raven_raven
Młody Ocelot
 
Posty: 189
Dołączył(a): N gru 30, 07 00:41

Postprzez uci » Cz sty 24, 08 22:23

a ja ciągle licze że to taka zmyłka Kojimy jak z Raidenem w MGS2...

Ale, rozumiem że Kojima nie chcial robić gry z grafiką Next-genową, ale szkoda że reszta tez jest na poziomie MGS2/3, kilka nowych ruchów i dodatków, ale ciągle jakoś za mało.

Cóz, ja jednak still hope ze moze jednak...
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gillian » Cz sty 24, 08 23:19

No nie przesadzajmy. Wielką Tajemnicą MGS4 miałaby być znakomita grafika i prześwietny, świeży gameplay dotychczas skrzętnie ukrywane ? : )
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez ColonelAI » Cz sty 24, 08 23:28

Te gdybania o nextgenowości MGS4 i tak nie mają sensu. ;) Nasze granie to jak zawsze będzie skakanie od scenki do scenki. Ta gra ma moc w fabule i postaciach. Cutscenki prezentowane dotychczas nie zawiodły mnie i tak też pewnie będzie w pełnej wersji gry.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Blady » Cz sty 24, 08 23:38

Nie wiem, jak można bronić decyzji Kojimy o dodaniu Jevelina do kieszeni SKRADAJĄCEGO się staruszka...rozumiałbym sytuacje, w której "scenariuszowo" podnosimy wyrzutnię z ziemi i odpieramy atak, porzucamy ustrojstwo i idziemy dalej. Czemu wierzyłem w kojimowskie "od realizmu do naturalności"...
The days of the car as a symbol of freedom are gone. The world wants us all in eco-boxes, wedged nose-to-tail with other eco-boxes. There are people who'd rather we took no pleasure from driving at all.
Avatar użytkownika
Blady
Uber Big Boss
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 11:10

Postprzez ColonelAI » Cz sty 24, 08 23:46

Może Hideo zainspirował się Crashem? Pamiętacie jego bazookę? Wyciągał ją z kieszeni. Ten Javelin to faktycznie przesada. Przy pierwszych screenach myślałem, że to żart. Może faktycznie jest to zabieg humorystyczny? Nie widzę celu dla tej broni w MGS. Mamy RPG, Niktę oraz Stingera. Na co Javelin. Tutaj ta broń w akcji: http://pl.youtube.com/watch?v=Dezg8aflMmk Tak jak mówiłeś Blady ta wyrzutnia znakomicie sprawdziłaby się w sytuacjach kryzysowych.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Nevar » Cz sty 24, 08 23:48

A może ten Javelin to tylko na potrzeby dema?
Nevar
banan
 
Posty: 630
Dołączył(a): N wrz 03, 06 09:39

Postprzez ColonelAI » Cz sty 24, 08 23:54

Raczej nie. Chyba, że dali tą broń by ludzie na targach mogli się szybko uporać z wozem pancernym. Może coś przemówi do głów ludzi z Kojima Productions i usuną Javelina z "plecaka" Snake'a.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez SaladinAI » Cz sty 24, 08 23:55

Takie coś zawsze było normą w serii. Kurde co za różnica czy jest choć trochę większe? Robicie się już nudni do bólu powielając ten sam temat za każdym razem gdzie indziej.
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez ColonelAI » Cz sty 24, 08 23:59

Przepraszam, ale na tym filmiku ta wyrzutnia nie jest trochę większa. http://pl.youtube.com/watch?v=u-dOJG4kX ... re=related Myślałem, że ten żołnierz nie uniesie tego. Motyw noszenia takiego czegoś przez Snake'a to nawet pisarzom hardSF się nie śnił.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Nevar » Pt sty 25, 08 00:00

Ale nie było normą serii, żeby zaczynać grę z tak dużą ilością broni.
Nevar
banan
 
Posty: 630
Dołączył(a): N wrz 03, 06 09:39

Postprzez ColonelAI » Pt sty 25, 08 00:04

To jest demo. W specjalnie przygotowanych wersjach demonstracyjnych twórcy dają nam z reguły możliwość pobawienia się jak największą ilością rzeczy przygotowanych przez nich.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez SaladinAI » Pt sty 25, 08 00:08

Kurde no szkoda że w newsie tego nie napisałem - w grze tak z broniami nie będzie, to tylko demo.


A kogo obchodzi co się pisarzom SF śniło? A hard sf to ty w życiu nie czytałeś. Ta gra nigdy nie stawiała na realizm tylko na widowiskowość.
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » Pt sty 25, 08 00:10

Ale tutaj mamy środek konfliktu, czołgi, wozy pancerne, Gekko itd.
Stingery to jednak pociski "Ziemia - Powietrze" więc tutaj pewnie będa nadawac się do walki z smigłowcami, latajacymi gekko itd.
RPG-7 do walk z piechotą, a Javelin jak widac do eliminacji czołgów. więc mamy "od realizmu do naturalności"...
Każda broń na inny typ wroga.

Bo jakby zostawli Stingery znów bym widzial te komentarze jak rakietami ziemia - powietrze mozna niszczyc czolgi i jakie to nierealistyzne.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Nevar » Pt sty 25, 08 00:11

"nigdy nie stawiała na realizm"?! No nie wiem... Więc po co to "An obsession for realism" w The Making of MGS2?
Nevar
banan
 
Posty: 630
Dołączył(a): N wrz 03, 06 09:39

Postprzez SaladinAI » Pt sty 25, 08 00:13

A skąd ja mam wiedzieć? I tak to nie ma znaczenia, no chyba że Vamp, Mantis, Sorrow i cała reszta to realizm - wtedy sobie pogadamy.
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez ColonelAI » Pt sty 25, 08 00:15

Owszem widowiskowość, ale nie nierealność do kwadratu. Im więcej oglądam filmów z Javelinem tym bardziej zaczynam współczuć Snake'owi.

Wracając do grafiki to zauważyłem, że w tej wersji dema kawałki płótna czy papieru unoszące się w powietrzu, rzucają cień. Tego wcześniej chyba nie było. Także włosy mają więcej szczegółów. Mój tato powiedział, że wóz bojowy nierealistycznie (o ile w pierwszej wersji demo w ogóle się bujał) się buja po zatrzymaniu (zna się na temacie). Teraz to poprawili.

Edit: Saladin01 zrozum. Tutaj chodzi o broń którą mamy w rzeczywistości i możemy zobaczyć jak to działa. Jakoś Vampa jeszcze nie miałem okazji poznać. Gdybym go znał i pokazał w telewizji czy na YT to wtedy moglibyśmy rozmawiać czy może być nieśmiertelny czy nie. Można by zrozbić eksperymenty i takie tam.
Ostatnio edytowano Pt sty 25, 08 00:20 przez ColonelAI, łącznie edytowano 1 raz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Nevar » Pt sty 25, 08 00:16

Nie mówię o nich... Mi się wydaje, że seria stawiała na inne rzeczy, np. widowiskowość, ale na realizm też.
Nevar
banan
 
Posty: 630
Dołączył(a): N wrz 03, 06 09:39

Postprzez SaladinAI » Pt sty 25, 08 00:17

Owszem widowiskowość, ale nie nierealność do kwadratu. Im więcej oglądam filmów z Javelinem tym bardziej zaczynam współczuć Snake'owi.


No to sobie skasuj sceny z wszystkimi nierealnymi, mistycznymi wręcz scenami z poprzednich emgieesów i dostaniesz pure realistyczną wersję gry.
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez ColonelAI » Pt sty 25, 08 00:22

Proszę nie porównywać postaci fantastycznych z bronią którą mogę zobaczyć na własne oczy i zobaczyć jak działa. To są dwie zupełnie inne rzeczy.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez SaladinAI » Pt sty 25, 08 00:26

Oh, a więc zupełnie nie realny Metal Gear w grze to nie broń? A może spluwa Fortune też nie? Solidus i reszta zdołali odbijać kule. Czym? No jasne że nie bronią.

Jeszcze nie dawno zdołaliście przeboleć Stingera i Niktę w plecaku, ale o w mordę, Javelin nie przejdzie!
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez ColonelAI » Pt sty 25, 08 00:31

Rail Guna nie widziałem. Ludzi odbijających kule też nie. To są elementy fantastyczne. Nikita i RPG to nic przy Javelinie. RPG jest łatwy w przenoszeniu, Nikita trochę mniej poręczna, ale i tak to jest maleństwo w porównaniu do Javelina.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez siddhartha » Pt sty 25, 08 00:33

Tak to jest jak ktoś sam nie wie o co mu chodzi,a tak co do dema to jest takie jak się spodziewałem...wymiata nie wiem czego się czepiacie?
Avatar użytkownika
siddhartha
Black Color
 
Posty: 51
Dołączył(a): Śr lis 21, 07 20:23
Lokalizacja: skąd ja jestem?

Postprzez ColonelAI » Pt sty 25, 08 00:35

siddhartha napisał(a):Tak to jest jak ktoś sam nie wie o co mu chodzi,a tak co do dema to jest takie jak się spodziewałem...wymiata nie wiem czego się czepiacie?


Możesz sprecyzować? Nie wiem o kim mówisz.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez siddhartha » Pt sty 25, 08 00:42

Ogólnie,ludzie nie mają co robić tylko wymyślają jakieś pseudo wpadki Kojimy ...gdzie ma snake schować tą wyrzutnie czy coś tam...do kieszeni... zawsze tak było w metalach i nie ma co narzekać, to tylko gra..
Avatar użytkownika
siddhartha
Black Color
 
Posty: 51
Dołączył(a): Śr lis 21, 07 20:23
Lokalizacja: skąd ja jestem?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron