przez noth_1 » Pn gru 26, 05 21:48
No wiec , pare godzin temu skonczylem nowa ulepszona wersje MGS3 , napisze jak wiele rzeczy sie zmienilo w stosunku do wersji orginalnej , na tyle jasno na ile jest to mozliwe.
Na wstepie nowa kamera bo to zapene was wszystkich najbardziej intryguje jezeli chodzi o pierwsza plyte DVD, Chcialbym przyblizyc wam jak ten system sie sprawdza i na ile to pasuje do klimatu , konwencji czy tez stylu MGS. Po pierwsze nowy tryb kamery uruchamiamy poprzez wciskanie L3 przez co znany motyw z MGS3 zwiazany z zatrzymywaniem widoku zostal zlikwidowany , ale skoro mam do dyspozycji nowy widok 360 stopni to w sumie logiczne.Krotko - tak nowa kamera sie sprawdza i nie psuje MGS-owego smaku, jednak nie zawsze jest ona potrzeban i nie zawsze sie sprawdza.W malych pomieszczeniach lub w ciasnych korytarzach oldschoolowy widok staje sie nieoceniony i pozwala sie o wiele bardziej odnalezdz w danej sytuacji.To samo tyczy sie konfrontacji z przeciwnikami now kamera nie zawsze w sposob przejzysty jest w stanie pokazac co sie dzieje kiedy wszedzie lataja kule a przeciwnicy zarzucaja cie granatami dymnymi (tak A.I zostalo zmienione pod niektormi wzgledami ale o tym pozniej) Wracajac do kamey Ukazujace sie do tej pory filmiki co do nowej kamery nie pokazywaly wszystkiego mianowicic tak naprawde mama 3 tryby kamery
1 - znany z pierwszej odslony ale znacznie poprawiony , tzn w niektorych miejscach daje wieksze pole widzenia , nie wstepuja bledy s tylu wychylam sie a tka naprawde nei widze wiecej lub tez dosc niefunkcjonalnego prowadzenia kamery , Widac Kojmia duzo nagral sie w MGS3 z ludzmi i naprawil denerwuje bledy.
2 - Kamera w stylu splinter cell i innych nowych gier 360 stopnipodobnie jak w cplinter cellu lewa galka kirujemy bohaterem a prawa caly czas skutecznie lub tez nie oceniamy otoczenie.wszystkie obiekty lacznie ze snakaiem w momencie wtargniecia w strefe kolizyjna z kamera staja sie przezroczyste , ale to tym nie musze chyba mowic.
3 - Tzn kamera 360 Ale urzywajac prz tym klawisza L1 wcisnietego lub pulsacyjnie go naciskajac , w MGS3 L1 pozwlala w mniejszym lub wiekszym stopniu na autoaming i stafe-owanie glownym bohaterem w tym przypadku rzecz ma sie podobnie ale kiedy korzystamy z nowej kamer z wcisnietym klawisze L1 kamera nie jest zawieszona sztywno w jednym miejscu jak to ma miejsce w spllinter cellu pozwalajac nam ogladac bohatera z przodu z boku itd. Lecz skutecznie przez caly czas sledzi plecy glonego bohatera przypomina to troche gre a Max Payna tylko nie w taki sztywny sposob.
Podsumowujac nowe tryby kamey sprawdzaja sie sczegolnie w bazach i inych otwartych przestrzeniach lae, na samym poczatku podonie jak pierwszy raz zagralem w MGS3 nie spacjalnie wiedziale jak sie z tym wszystkim obchodzic , wiec do wszystkich narzekajacych na stara kamere teraz takze nie bedzie latwo trzeba sie nauczyc skutecznie poslugiwac nowym spojzeniem na pole walki i skutecznie oceniac kiedy i z jakiego trybu najlpiej korzystac .Osobiscie uwazam ze w teN sposob w zadnej innej grze nie ma tak skutecznej kamery.
Do wszystkich Fanow nowa kamera to za malo zeby zabic Ducha MGS ;> Spokojna glowa ;D
Teraz co do reszty oczywscie dostalismy nowe farby i kamuflaze i jest ich mnostwo ale na starcie dostajemy tylko 3 nowe kamuflaze i jedna nowa farbe w stosunku do wersji MGS3 podstawowej , reszty trzeba poszukac na planszach.
A skoror przy nich jestesmy to ulegly miejscami delikatnym zmianom pod kontem nowej kamery i bonusow miescami pojawily sie nowe jamy w scianach nowe dziury w murach miescami przybylo roslinek wszystko po to aby nowa kamera nie ukazal niektorych miesc w zbyt niekorzystnym swietle.ulegy tez miani zachowania niektorych elementow tj . most juz nie lata na lewo i prawo tak znacznie aby latwo z niego spac , niektore skarpy i inne wykorzystywane elementy ulegly ulepszeniom tak aby nei stawaly sie klopotliwe i snake latwo i funkcjonalnie z nich korzystal.
Co do gameplayu no wiec przeciwnicy nie zostali wyposarzeni w dodatkowe mozgi , ale widac ze i tu kojima chcial wiele zmienic bo teraz o wiele czescie chowaja sie za scianami i ostrzeliwuja niz biejaga na lewo i prawo , dluzej ociagaj sie z atakami nozem , bo to czasem irytowalo jak co chiwle ladowales na glebie, rzucaja granatami dymnymi , i sposob w jaki exploruja pomieszczeni jest udoskonalony - Przyklad kiedy masz wyeliminowac 10 przeciwnikow po spotkaniu z Eva kiedy schowasz sie w szafce , do pomieszcznie wtarna zolnierze z czego jedne zajzy pod lozko drugi oda strzaly w dziwiczki tak ze obluzuowuja sie one ale nie odpadaj trzeci zajrzy za kredens a czwraty wejdzie na lozko aby zobaczyc czy nei sterczysz za oknem.To samo tyczy sie snajpera na dachu , juz nie jest tak upierdliwy i co sekunde cie zauwaza i tak moglbym do jutra.Wniosek z tego taki ze Kojima gral gral i gral i eliminowal wszystko co wydalo mu sie irytujace i psulo dobra zabawe.Dalej wiekszosc niektorym wydajacych sie wolnych animacji ulegal zanacznemu przysapieszeniu tj. przechwytywanie przeciwnika sline ciosy nozem i niektore kombinacje CQC... c.d.n za chwile (sorry za bledy)