GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Moderator: Hal

GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Hal » Pt sty 03, 14 19:16

Niedziela 5.01 - Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (7/7) Finał


Obrazek


Rekord toru: Egg (Ferrari 330 P4 Race Car '67) – 1:50,736






Ustawienia samochodów na Deutsche Tourenwagen Meisterschaft:

- tuning zabroniony

Można: zmienić olej, zmodyfikować balans hamulców, ustawić dyferencjał w samochodach z napędem 4WD, przywrócić sztywność nadwozia oraz wyremontować silnik, przemalować karoserię i zmienić felgi.

Nie można: Cała reszta

- wszystkie wspomagacze wyłączone

- opony: wyścigowe twarde

- moc pojazdów ograniczona do 450 koni mechanicznych

- w poszczególnych wyścigach cyklu startować może każdy z dopuszczonych do zawodów pojazdów. Jednak przeciągu całej serii kierowca może tylko jednokrotnie skorzystać z danego modelu. Listę dopuszczonych wozów znaleźć można w temacie Ranking.


Tor: Autodromo Nazionale di Monza


Ustawienia pogody na kwalifikacje w Jeździe Próbnej:

- pogoda w czasie startu: 0%

- wilgotność w czasie startu: 0%

- zmienność pogody: 0/10


Ustawienia pogody na wyścig:

- pogoda w czasie startu: 0%

- wilgotność w czasie startu: 0%

- zmienność pogody 6/10


Ilość okrążeń: 35.




Z jakich samochodów nie mogą już skorzystać dani kierowcy:


- Tar: Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00 / Audi Abt Audi TT-R Touring Car ‘02 / Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI '93 / Audi A4 Touring Car '04 / Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II Touring Car ‘92 / Opel Astra Touring Car (Opel Team Phoenix) ‘00

- Namingway: Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00 / Audi A4 Touring Car '04 / Audi Abt Audi TT-R Touring Car ‘02 / Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II Touring Car ‘92 / Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI '93 / Opel Astra Touring Car (Opel Team Phoenix) ‘00

- Luqat: Audi Abt Audi TT-R Touring Car ‘02 / Audi A4 Touring Car '04 / Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00 / Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II Touring Car ‘92 / Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI '93 / Opel Astra Touring Car (Opel Team Phoenix) ‘00

- PRZESTEPCA: Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00 / Audi Abt Audi TT-R Touring Car ‘02 / Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II Touring Car ‘92 / Opel Astra Touring Car (Opel Team Phoenix) ‘00

- Simon: Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI '93 / Vauxhall Calibra Super Touring Car ‘94 / Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00

- Budyń: Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00 / Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II Touring Car ‘92 / Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI '93

- Ghostkasper: Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00 / Vauxhall Calibra Super Touring Car ‘94

- Niceman: Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II Touring Car ‘92 / Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI '93

- Heavy Ghost: Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00 / Vauxhall Calibra Super Touring Car ‘94

- Plazi: Audi Abt Audi TT-R Touring Car ‘02 / Opel Astra Touring Car (Opel Team Phoenix) ‘00

- DoctorEgg: Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI '93


Pozostali zawodnicy mają do swej dyspozycji każdy z siedmiu dopuszczonych do cyklu DTM samochodów.




Kwalifikacje w Jeździe Próbnej: 20:15 – 20:45. Jednookrążeniowy przejazd formujący: 20:45. Planowy start wyścigu: około 20:50.




Długo wyczekiwane zakończenie siedmioczęściowych zawodów poświęconych autom turystycznym DTM. Zwycięzca serii jest już co prawda znany, jednak w żaden sposób nie umniejsza to prestiżu nadchodzącego finału. Uszczuplony dla zawodników wybór pojazdów odegra zapewne kluczową rolę w kształtowaniu się rywalizującej stawki. Koniecznie zabierzcie ze sobą parasolki, prognozy na niedzielę nie są zbyt optymistyczne.
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez niceman2000 » Pt sty 03, 14 23:51

Nie uprzedzajmy faktów kierowniku. Pogadamy po wyścigu.
Avatar użytkownika
niceman2000
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Cz lis 21, 13 01:08

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Hal » N sty 05, 14 00:48

Jeśli chodzi Ci o to zdanie:

Zwycięzca serii jest już co prawda znany


To miałem na myśli zwycięzce w klasyfikacji DTM, który nijak nie może już utracić pierwszej lokaty:)
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez niceman2000 » Pn sty 06, 14 12:05

Czy w innych wyscigach CLK musial dotankowywac paliwo ?
Avatar użytkownika
niceman2000
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Cz lis 21, 13 01:08

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez bigbudyn500 » Pn sty 06, 14 12:24

W zależności od tego jak długi był wyścig. Osobiście na monzie dotankowałem 6 litrów do calibry co by nie brakło . Tar również tankował , a co z resztą stawki to nie wiem .
Obrazek
Avatar użytkownika
bigbudyn500
Sniper Wolf
 
Posty: 231
Dołączył(a): N lip 22, 12 23:18

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez niceman2000 » Pn sty 06, 14 13:16

Myslalem ze Tar ustawia liczbe okrazen tak by mozna przejechac bez pit stop. W kazdym razie tak bylo do tej pory.
Avatar użytkownika
niceman2000
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Cz lis 21, 13 01:08

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Simon » Pn sty 06, 14 14:19

CLK chyba jednak spala najwięcej spośród wszystkich DTMów.
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Hal » Pn sty 06, 14 18:25

Na Monzie jest zapewne największe spalanie spośród wszystkich torów, na których jak dotąd jeździliśmy DTMami. Bardzo długie proste, wysoka prędkość, znaczny procent całego okrążenia pokonuje się na pełnym gazie.


Myslalem ze Tar ustawia liczbe okrazen tak by mozna przejechac bez pit stop. W kazdym razie tak bylo do tej pory.



Nie. Liczbę okrążeń dopasowuje pod standardową długość czasową eventowego wyścigu - 70-75 min.
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez niceman2000 » Pn sty 06, 14 19:41

Wiec albo jezdzijmy na przymusowy pit stop dla każdego albo bez ale dla wszystkich uczestnikow. Bo ten sposob nie podoba mi się wcale. Akurat tu była przewaga wystarczajaca ale to chyba nie o to chodzi kierowniku .
Avatar użytkownika
niceman2000
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Cz lis 21, 13 01:08

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Hal » Pn sty 06, 14 20:08

Nie widzę potrzeby, by przymuszać kierowców do obowiązkowego zjazdu. W niektórych wyścigach jest on zupełnie zbyteczny. Wizyta w boksie powinna być uzależniona od indywidualnych potrzeb kierowcy i planów na wyścig. Po to są wskaźniki zużycia opon i stanu paliwa w HUD, żeby je na bieżąco monitorować i podejmować w trakcie jazdy strategiczne decyzje. Nie mówiąc już o tym, że informacja o długości wyścigu pojawia się na forum kilka dni wcześniej, przez co w czasie treningu można sprawdzić jak przebiegnie spalanie.
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Luqat » Pn sty 06, 14 20:55

Przecież spalanie zależy od toru i auta. Im tor bardziej kręty (dłuższy czas okrążenia>mniej okrążeń w czasie wyścigu>mniejsza ilość paliwa potrzebna), a auto słabsze to paliwa starczy i na 100 okrążeń - np. w zeszłym sezonie na Eiger jechaliśmy K-carami i przez cały wyścig poszło może ćwierć baku. Poza tym brak paliwa nie unieruchamia auta tylko spowalnia, a Twoja przewaga Nice była duża. Może nie na tyle, żeby utrzymać pierwsze bądź drugie miejsce, ale ja miałem około półtora okrążenia straty do Ciebie i sądzę, że podium mogło być Twoje. Ja też byłem w pit stopie bo oprócz stanu opon, zmusiło mnie do tego uszkodzenie. Widziałem też, że paliwa będzie na styk, więc mimo, że gra mówiła, iż paliwa wystarczy i nie trzeba nic dolewać, zapobiegawczo wlałem 3 litry, które nie przedłużyły wizyty w boksach, a pozwoliły na dojechanie do mety. Poza tym przymusowy pit stop spowodowałby w praktyce brak różnych strategii. Mimo, że przeważnie większość jedzie podobną taktyką, to jednak były wyścigi gdzie przykładowo Tar dojechał bardziej oszczędną jazdą bez stopów, a np. BB poprzez bardziej agresywną jazdę zmuszony był skorzystać z wizyty u mechaników, mimo że paliwa wystarczyło spokojnie na cały wyścig z zapasem.
Avatar użytkownika
Luqat
Olga Gurlkovich
 
Posty: 253
Dołączył(a): Pn lut 20, 12 13:55

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Namingway » Pn sty 06, 14 23:56

Ogólnie to ja całą sytuacje widziałem najlepiej ;) Niestety, od połowy wyścigu pełniłem tylko funkcje obserwatora :/ Tak jak napisał Lu spalanie zależy od toru i auta. Normalne jest to, że auta seryjne spalają mniej, niż auta klasy DTM, czy GT500. To Samo się tyczy opon ;)

Nice na przedostatnim okr. na wskaźniku paliwa maiłeś już czerwoną kreskę, więc powinieneś był skierować się do pit stopu. Tar miał dokładnie ten sam problem, ale on z pit'u skorzystał, i gdybyś też tak zrobił spokojnie byś wygrał wyścig ;) Na nieszczęście paliwo skończyło się jeszcze na prostej start-meta... gdybyś jechał dalej, nawet w tej sytuacji miał byś miejsce na podium :P Ja gdy jedziemy na jeden pit stop, zawsze "dotankowuje" kilka litrów więcej i tym sposobem, unikam takich sytuacji :cheers:
PSN ID: Namingway_PL
Avatar użytkownika
Namingway
Predator
 
Posty: 93
Dołączył(a): N kwi 21, 13 11:22
Lokalizacja: Terra
Gram: Gran Turismo 6

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez niceman2000 » Wt sty 07, 14 00:47

Oczywiście ze moglem jechać dalej ,tylko po co? Mnie chodzi o dobra zabawę po nie punkty czy miejsca. Równie dobrze a nawet lepiej można było się zatankować . Istota polega na tym ze wtedy nie było by zaistniałej sytuacji ani problemu który jednak jest.
Wyobraźcie sobie sytuacje kiedy ostatni wyścig sezonu decyduje o zwycięstwie w sezonie. Wśród walczących jest jeden który wie ze nie dojedzie bez pita bo wyścig będzie trwał 2 min dłużej, a wcześniejszy wyścig jego przeciwnicy ,autami którym on jedzie teraz, nie mieli tego zmartwienia. To chyba nie jest do końca w porządku. Pytanie czy coś z tym zrobimy bo mnie się to nie podoba.
Avatar użytkownika
niceman2000
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Cz lis 21, 13 01:08

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Hal » Wt sty 07, 14 01:41

Szczerze mówiąc nadal nie rozumiem Twojego stanowiska, Nice.


Wśród walczących jest jeden który wie ze nie dojedzie bez pita bo wyścig będzie trwał 2 min dłużej, a wcześniejszy wyścig jego przeciwnicy ,autami którym on jedzie teraz, nie mieli tego zmartwienia


No i to jest w całości problem takiej osoby. Osobiście miałem to zmartwienie (Namingway oraz Budyń zapewne także) w wyścigu otwierającym Puchar DTM - na Nurburgring GP/F, gdzie także jechałem Mercedesem CLKa. Nie mówiąc już o tym, że podobne kłopoty całe podium napotkało w niedzielę. Z czołówki jedynie Ty nie podjąłeś środków zaradczych. I to jest nie w porządku? Winą obarczyłbym mimo wszystko niedostateczne jeszcze doświadczenie zawodnika w online niż błędy proceduralne. Ale być może czegoś faktycznie nie dostrzegam;)


Dobrze będzie, jeśli pozostali uczestnicy wyścigu również się wypowiedzą. Czy ktoś uważa, że to co się stało w niedzielę nie odbyło się z duchem sportowej rywalizacji i, cytując Nice'a, 'powinniśmy coś z tym zrobić'?
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez niceman2000 » Wt sty 07, 14 02:19

Zgadzam się całkowicie ze doświadczenie moje jest znikome. Ale z drugiej strony mam świeże spojrzenie. Tar, błędy proceduralne !! Kierowniku to co robisz to mistrzostwo świata. Organizacja i prowadzenie ewentow jest masakryczna za co bez wątpienia każdy z nas jest ogromnie wdzięczny. To tylko malutka rysa ;-). Kiedy jednak mozna coś poprawić to dlaczego nie .
Avatar użytkownika
niceman2000
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Cz lis 21, 13 01:08

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Namingway » Wt sty 07, 14 04:18

Moim zdaniem nie ma tu co poprawiać ;) Każdy jedzie takimi samymi samochodami, na tych samych oponach i zmaga się z takimi samymi problemami. To, że trzeba zwracać uwagę na paliwo i opony, i czasem trzeba skorzystać z pit stop'u, wprowadza dodatkowy element taktyczny do naszych zmagań ;) Bez tego było by o wiele nudniej. Wszyscy mamy równe szanse, a to jakie decyzje podczas wyścigu, podejmie zawodnik, zależy tylko i wyłącznie od niego. Nice, miałeś praktycznie stu procentową okazję na wygraną w tym wyścigu, którą zmarnowałeś poprzez swoją błędna decyzję, za co możesz winić tylko i wyłącznie siebie ;P Takie są wyścigi ;) Wierze, że potraktujesz to jako swoistą nauczkę, i na przyszłość nie będziesz miał więcej takich problemów :)
PSN ID: Namingway_PL
Avatar użytkownika
Namingway
Predator
 
Posty: 93
Dołączył(a): N kwi 21, 13 11:22
Lokalizacja: Terra
Gram: Gran Turismo 6

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Simon » Wt sty 07, 14 10:05

Ale jaja...szkoda, że przysnąłem:p
Nie spodziewałem się, Nice, że mimo tak olbrzymiej przewagi popełnisz tak szkolny błąd i zaprzepaścisz swoje pierwsze zwycięstwo...:/
Nie ma o czym mówić - monitorowanie opon i benzyny to nieodłączna część wyścigu enduro i każdy musi wziąć sobie do serca, że w tym drugim przypadku system szacuje nie dokładnie i trza te kilka litrów zapasu liczyć.
Ja to bym nawet poszedł dalej i zwiększył współczynnik zużycia paliwa by wyeliminować jazdę bez chociaż jednego pit stopu:]
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez bigbudyn500 » Wt sty 07, 14 12:12

Taką samą akcję mieliśmy na High Speed Ring-u , wtedy to mnie brakło paliwa z tą różnicą ,że jak byłem w boksach i dotankowałem ilość jaką podpowiedziała mi gra . Niestety paliwa brakło mi tak jak Tobie zaraz za zjazdem na pit lane i całe ostatnie okrążenie przetoczyłem się 80km/h. Zasada w gt5 jest prosta im delikatniej jedziesz tym dalej zajedziesz na jednym baku. Ciekaw jestem kto nie tankował na monzy ? W moim przypadku przy wjeździe na 17 okrążenie paliwa w baku było już równiutko pół zbiornika , wiedząc że mam do pokonania jeszcze 18+1 obawiałem się tego samego. Po jeździe treningowej wiedziałem już że szanse na porządny deszcz są bardzo małe a najsłabsze auto w stawce nie pozwoli mi na zbyt wiele na zużytych już kapciach ( a nie należę do graczy oszczędzających oponki :D ) i mając nadzieję na to iż reszta stawki licząc na deszcz opóźni swój ewentualny zjazd do boksów postanowiłem zjechać już coś około 20 okrążenia .Eko :) jazda pozwoliła by Ci dotrzeć do mety na jednym zbiorniku a straty czasowe nie przekroczyły by +0.5 do +1 sek na lapie . Wiem wiem nuda i kłopot odpuszczać gaz 100m przed planowanym punktem hamowania i wyjście z zakrętu na 3/4 gazu też zlatuje lamerstwem ale coś za coś . w GT6 jest to jeszcze bardziej widoczne , są nawet :D eko-konkurencje czyli jak daleko zajedziesz na 1 litrze paliwa

Ciekaw jestem czy gdyby to opony skończyły się pierwsze czy też ominął byś pit?
Zużycie paliwa jest równie ważnym elementem jak zużycie opon i należy je kontrolować


Wyścig na monzie dla mojej osoby zakończył się w momencie kiedy to utraciłem możliwość korzystania z cienia aerodynamicznego oponentów , potem pozostała już tylko walka z wiatrakami (czyt. co qrwa ja nie dam rady) :)
Obrazek
Avatar użytkownika
bigbudyn500
Sniper Wolf
 
Posty: 231
Dołączył(a): N lip 22, 12 23:18

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez niceman2000 » Wt sty 07, 14 13:40

Moj błąd nie podlega dyskusji to fakt i kropka. Ja chyba mam najmniejsze z tego powodu zmartwienie . Wydaje mi się jednak ze inny CLK jadący w moim tunelu by dojechal. Jesli to jest ok to proponuje zakończyć temat
Avatar użytkownika
niceman2000
Predator
 
Posty: 97
Dołączył(a): Cz lis 21, 13 01:08

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez bigbudyn500 » Wt sty 07, 14 13:51

niceman2000 napisał(a):Moj błąd nie podlega dyskusji to fakt i kropka. Ja chyba mam najmniejsze z tego powodu zmartwienie . Wydaje mi się jednak ze inny CLK jadący w moim tunelu by dojechal. Jesli to jest ok to proponuje zakończyć temat

probably yes :D
Obrazek
Avatar użytkownika
bigbudyn500
Sniper Wolf
 
Posty: 231
Dołączył(a): N lip 22, 12 23:18

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Simon » Wt sty 07, 14 15:47

Zasada w gt5 jest prosta im delikatniej jedziesz tym dalej zajedziesz na jednym baku

Nie chce sie czepiac ale to jest raczej GENERALNA i REALNA zależność a nie tylko w gt5...
No chyba, że komuś na autostradzie auto spala więcej prz 140km/h jak przy 120km/h :]
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez bigbudyn500 » Cz sty 16, 14 10:18

Jejku?! Ktoś skasował wyniki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
bigbudyn500
Sniper Wolf
 
Posty: 231
Dołączył(a): N lip 22, 12 23:18

Re: GT Event (Sezon 4) - 5.01 (Autodromo Nazionale di Monza)

Postprzez Hal » So sty 18, 14 23:42

Przed starciem na Monzy część zawodników miała już maksymalnie ograniczony wybór pojazdów na wyścig finałowy DTM. W stawce dominowały samochody ze stajni Opla oraz Vauxhalla. Rodzynkiem był Niceman, który jako jedyny ze startujących nie skorzystał jeszcze z przywileju jazdy potężnym Mercedesem CLK. Taka okazja nadarzyła się kierowcy dopiero w zawodach we Włoszech i zawodnik zamierzał w pełni skorzystać z zalet swojej maszyny. Mercedes prowadzony przez Nice'a potwierdził aspiracje do zwycięstwa bardzo wcześnie, bo jeszcze w sesji kwalifikacyjnej. Bez większych trudności Niceman ustanowił czas okrążenia, który dla pozostałych kierowców okazał się wynikiem nieosiągalnym. Po zakończonej procedurze kwalifikacyjnej odbyło się okrężenie formujące, które w wyniku rozłączeń z serwerem poczekalni oraz nieuzasadnionego zamieszania pośród grupy startujących, musiało zostać aż trzykrotnie powtórzone. Wreszcie, po czasochłonnych perypetiach, rozpoczęła się ponad godzinna walka wieńcząca siedmioczęściową serię DTM.

Początek wyścigu w wykonaniu faworyta nie pozostawił złudzeń pozostałym kierowcom. Zasiadający za kierownicą CLK Nice błyskawicznie odskoczył reszcie grupy i jego dogonienie zdawało się już po kilku minutach zmagań zadaniem niewykonalnym. W takich okolicznościach pozostali uczestnicy zawodów skupili się na rywalizacji o bardziej przyziemne niż zwycięstwo cele. Ozdobą pierwszych piętnastu okrążeń wyścigu stał się bratobójczy, wyrównany pojedynek trzech Calibr. Auta prowadzonone były przez Namingway'a, Tara oraz Budynia. Żaden z kierowców nie zamierzał odpuszczać pozostałym rywalom. W obliczu postawy lidera, który znalazł się poza całkowitym zasięgiem któregokolwiek z uczestników, wszyscy trzej zawodnicy przejawiali spory apetyt na drugi stopień podium. Grupa ta co rusz zmieniała swój pierwotny kształt, kierowcy raz poruszali się w ścisłym zwarciu, po to tylko by po kilku kilometrach jechać w niewielkim rozproszeniu. Koniec końców, to Tarowi udało się wyjść z tej rywalizacji Calibr zwycięsko, kiedy to na 15. okrążeniu wyprzedził ostatecznie Namiego. Nie był to jednak koniec złych informacji dla pozostawionego w pokonanym polu kierowcy. Po ponad 30 minutach zmagań graczowi przytrafiło się pechowe rozłączenie, które jednocześnie oznaczało bezpowrotne utracenie drogocennych punktów. Jadący na drugiej lokacie Tar dysponował już dość znaczną przewagą nad trzecim Budyniem, ale jego strata do liderującego Nice'a wynosiła zbyt wiele, aby liczyć na kolejny awans. Tak oto jeszcze przed półmetkiem wyścigu zawody zdawały się już całkowicie rozstrzygnięte. Stawka była zamrożona i nie zanosiło się na najdrobniejsze choćby zmiany w pozycjach graczy. I do takich przetasowań z pewnością by nie doszło, gdyby Nicemanowi nie przytrafił się karygodny błąd nowicjusza. W okolicach linii startu/mety, na chwilę przed rozpoczęciem ostatniego, 35. okrążenia, w Mercedesie CLK zabrakło dostatecznej do utrzymania niezbędnej prędkości ilości paliwa. Auto zaczęło nagle wytracać szybkość i po chwili zmuszone było do poruszania się z prędkością 80 km/h. Zrozpaczony rychłą utratą prowadzenia, które jeszcze przed momentem wydawało się absolutnie nie do podważenia, Nice zrezygnował z dalszej jazdy i zaparkował samochód poza torem. Tę prostą pomyłkę rywala skwapliwie wykorzystali kierowcy, którzy zawczasu dotankowali niezbędną ilość mieszanki w boksie – Tar, Budyń, a także Luqat. Kiedy Tar przejeżdżał linię mety jako zwycięzca wyścigu, trudno było mu do końca uwierzyć w okoliczności tego triumfu.




Wyniki wyścigu (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, Autodromo Nazionale di Monza, 35 okrążeń, wyścig trwał około 1h i 10min.):


1. Tar (Vauxhall Calibra Super Touring Car ‘94) – najszybsze okrążenie: 1:52,285

2. Budyń (Opel Calibra Touring Car ‘94) – strata: + 54,704; najszybsze okrążenie: 1:52,858

3. Luqat (Vauxhall Calibra Super Touring Car ‘94) – strata: + 1:37,135; najszybsze okrążenie: 1:53,955

4. Niceman (Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00) – strata: ponad 3 min.; najszybsze okrążenie: 1:50,833

5. Simon (Opel Astra Touring Car (Opel Team Phoenix) ‘00) – strata: - 14 okr.; najszybsze okrążenie: 1:52,310

6. Namingway (Vauxhall Calibra Super Touring Car ‘94) – DNF




Nowy rekord klasy: Niceman (Mercedes-Benz CLK Touring Car ‘00) – 1:50,833






Upomnienia:


- Budyń vs Luqat. 27. okrążenie, szykana Rettifilo. Na tym etapie wyścigu, obaj kierowcy rywalizowali o najniższy stopień podium. Przed szykaną znajdującą się za prostą startu/mety to Luqat zajmował wyższą lokatę od bezpośredniego oponenta. Obu zawodników dzieliła niewielka odległość metra-dwóch. Dohamowanie do szykany Lu rozpoczął około stu pięćdziesięciu metrów od cornera, a więc niemal w ostatnim bezpiecznym momencie. Jadący niemal na tylnym zderzaku rywala Budyń nieco opóźnił hamowanie w stosunku do poprzedzającego go przeciwnika. Nie było to znaczne opóźnienie, zapewne o jakiś ułamek sekundy, jednak oba auta dzielił tak niewielki dystans, iż wystarczyło to do tego, aby doszło do kontaktu pomiędzy maszynami. Samo zderzenie nie było mocne, żadne z aut nie odniosło nawet najdrobniejszego defektu, jednak impakt wystarczył, aby zadecydować o tym, że auto Luqata nie zwolniło dostatecznie przed szykaną. Calibra Lu została wyrzucona poza zakręt i uderzyła w murek znajdujący się na poboczu. Efektem kolizji z przeszkodą było m.in. uszkodzenie silnika. Po całym zajściu Budyń zachował się po dżentelmeńsku - poczekał na zdewastowany samochód rywala i przepuścił go. Po pewnym czasie winowajca powrócił już jednak do dalszej rywalizacji, a Luqat stanął przed przykrą koniecznością wizyty w boksie. Jakkolwiek postępowanie Budynia po incydencie zasługuje na oklaski, regulamin Eventu póki co nie przewiduje jeszcze żadnych ulg za tego typu honorowe zachowania. Lu w wyniku drobnej pomyłki rywala utracił bezpowrotnie szansę na podjęcie realnej walki z bezpośrednim przeciwnikiem i na nic zdał mu się ten, niewątpliwie miły i potrzebny, gest. Upomnienie za spowodowanie u przeciwnika uszkodzeń ciężkich to wg regulaminu standardowe pięć oczek na minusie. Kara: Budyń -5 pkt






Klasyfikacja końcowa Deutsche Tourenwagen Meisterschaft


1. Tar – 156 pkt

2. Namingway – 93 pkt

3. Luqat – 90 pkt

4. PRZESTEPCA – 71 pkt

5. Budyń – 62 pkt

6. Simon – 38 pkt

7. Niceman – 35 pkt

8. Plazi – 28 pkt

9. Ghostkasper – 21 pkt

10. Heavy Ghost – 17 pkt

11. DoctorEgg – 11 pkt




Klasyfikacja Dookoła Świata (po 9/10)


1. Tar – 174 pkt

2. Namingway – 156 pkt

3. Luqat – 94 pkt

4. Budyń – 91 pkt

5. Simon – 65 pkt

6. Niceman – 52 pkt

7. PRZESTEPCA – 45 pkt

8. Ghostkasper – 32 pkt

9. Plazi – 27 pkt

10. DoctorEgg – 24 pkt

11. Heavy Ghost – 18 pkt

12. Bysiek – 4 pkt




Klasyfikacja Generalna (po 14/15)


1. Tar – 290 pkt

2. Namingway – 244 pkt

3. Luqat – 138 pkt

4. Budyń – 125 pkt

5. Simon – 82 pkt

6. Niceman – 73 pkt

7. PRZESTEPCA – 71 pkt

8. Plazi – 58 pkt

9. Ghostkasper – 53 pkt

10. DoctorEgg – 48 pkt

11. Heavy Ghost – 34 pkt

12. Bysiek – 4 pkt
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję
Avatar użytkownika
Hal
Zanzibar
 
Posty: 1246
Dołączył(a): Pn wrz 18, 06 15:30
Lokalizacja: Brandy Hall
Gram: Gran Turismo 6


Powrót do Gran Turismo Club

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron