Wyniki wyścigu (Zawody Nascar; Daytona International Speedway; 84 okrążenia; dystans wyniósł 337 932 metry):1. Tar – czas: 1:06:52,389; najszybsze okrążenie: 45,989
2. Luqat – strata: + 1:07,634; najszybsze okrążenie: 46,256
3. Namingway – strata: + 1:38,223; najszybsze okrążenie: 46,102
4. Budyń – strata: ponad 3 min.; najszybsze okrążenie: 45,949
5. Niceman – strata: + 2 okr.; najszybsze okrążenie: 45,901
6. PRZESTEPCA – strata: + 30 okr.; najszybsze okrążenie:
45,897Upomnienia- Namingway vs Niceman. 10. okrążenie. Pechowe okrążenie dla wielu. Aż trzech kierowców wpada w groźnie wyglądające poślizgi na pierwszym łuku toru. Dwaj zawodnicy, PRZESTEPCA oraz Budyń, wychodzą szczęśliwie cało z opresji po zaliczeniu spina. Samochód trzeciego z nieszczęśliwców, Namingway'a, kończy incydent w znacznie bardziej opłakanym stanie. Nami jako pierwszy z tej trójki doświadczył problemów na łuku otwierającym okrążenie. Po drobnym, aczkolwiek alarmującym myszkowaniu samochodu, kierowcy udaje się zapanować nad pojazdem. Nie bez strat – auto trafia poza obręb toru wyznaczony przez żółtą ciągłą i porusza się wyraźnie wolniej od samochodów rywali. Kierowca podejmuje szybką decyzję o powrocie na trasę i do rywalizacji. Decyzja okazuje się pochopna. Po wyjeździe ze strefy serwisowej na odcinek profilowany, Nascar Namiego ponownie gubi przyczepność i wpada w jeszcze groźniejszy poślizg. Zawodnik traci całkowitą kontrolę nad samochodem, a ten z wielką siłą uderza w Nascara kierowanego przez Nicemana. Nice zostaje dosłownie przygwożdżony wrogim pojazdem do muru, przez co jego maszyna doznaje poważnych usterek. Namingway powinien zachować szczególną ostrożność przy powracaniu na tor. Zmiana płaszczyzny jezdni przy tak wysokiej prędkości, z jaką poruszało się auto Namiego, okazała się głównym źródłem zdarzenia. Kara za spowodowanie usterek ciężkich w aucie rywala / wywołanie incydentu w czasie powrotu na tor: Namingway -5 pkt
- PRZESTEPCA vs Budyń. 12. okrążenie (z perspektywy Budynia). W wyniku niepoprawnego wjazdu do boksu, PSA zalicza pusty przejazd przez aleję serwisową. Zaraz po wyjeździe z pitu, samochód zdezorientowanego kierowcy przekracza żółtą ciągłą linię i wkracza na tor. Auto momentalnie stwarza zagrożenie na trasie, gdyż porusza się z bardzo niską jak na ten sektor prędkością. Jadący na w pełni otwartej przepustnicy Budyń nie jest w stanie zareagować na tyle szybko, by uniknąć zderzenia z chaotycznie poruszającym się w poprzek toru samochodem. Dochodzi do poważnego incydentu, w którym Nascar BB odnosi ciężkie usterki. Wina za sytuacje leży po stronie PRZESTEPCY, który po opuszczeniu boksu nie zapanował nad podlegającym usterkom pojazdem, przez co ten dostał się na tor i stał się źródłem zagrożenia dla uczestniczących w wyścigu zawodników. Kara: PRZESTEPCA -6 pkt (spowodowanie usterek w aucie rywala w trakcie prowadzenia uszkodzonego pojazdu).
- PRZESTEPCA vs Namingway. 29. okrążenie (z perspektywy Namingway'a). Kolejny niebezpieczny poślizg na pierwszym łuku, po raz drugi przytrafiający się PRZESTEPCY. Zawodnik uderza w mur otaczający tor po zewnętrznej. Kierowany przez niego Nascar odbija się od przeszkody, wyjeżdża na krótką chwilę poza tor, po czym dynamicznie powraca na trasę i z impetem wpada na dalszy fragment ściany. Jadący za PSĄ, dublujący kolegę Namingway, uderza w zdewastowaną przeszkodę, niszcząc przy tym swój własny pojazd. W punkcie zapalnym całego zdarzenia, w momencie gdy PRZESTEPCA zaczynał tracić przyczepność, Nami znajdował się w odległości około 200-300 metrów od oponenta. To znaczny i wystarczający do podjęcia działań prewencyjnych dystans, nawet w tak potężnej maszynie jaką jest Nascar. Tymczasem Namingway nie reagował na zagrożenie ze strony PSY aż do ostatniego momentu, kiedy to widział już, że wisi nad nim widmo karambolu. Gdyby nie powyższe, winnym za całe zajście należałoby uznać PRZESTEPCĘ, który niechybnie popełnił Zasadniczy Błąd na łuku. Jednak zważywszy na dziwną bierność Namiego przed kontaktem, zdarzenie zakwalifikowane zostaje jako Incydent Wyścigowy. Bez kar w tej sytuacji.
- Budyń vs Namingway. 64. okrążenie. Na drugim łuku Daytony Nascar Budynia zahacza o mur okalający tor od prawej. W wyniku tego kontaktu samochód drastycznie wytraca prędkość. Jadący tuż za BB Namingway błyskawicznie, zbyt szybko skraca dystans do poprzedzającego go rywala, w wyniku czego nie jest w stanie satysfakcjonująco wyminąć przeciwnika. Nami zawadza prawą częścią swego pojazdu o zwalniającą maszynę rywala. W efekcie tego pozornie niegroźnego kontaktu, samochód Namingway'a doznaje usterki prawego przedniego koła. Pomyłka popełniona przez Budynia, która zaowocowała zderzeniem z murem i w konsekwencji nagłym spadkiem prędkości prowadzonego przez niego pojazdu, wywołała spore zagrożenie na zakręcie. Kara: Budyń -6 pkt (spowodowanie usterek w aucie rywala w trakcie prowadzenia uszkodzonego pojazdu)
- Budyń vs Niceman. 66. okrążenie. Budyń wpada w poślizg na wyjściu z drugiego łuku. Rywalizujący z nim o pozycję Niceman uderza w Nascara rywala, przez co pojazdy obu zawodników odnoszą cięzkie defekty. Przy ocenie całego zajścia należy wziąć pod uwagę fakt, iż BB poruszał się pojazdem, który nie dość, że uszkodzone miał dwa koła (oba po prawej stronie), to na domiar złego stan opon samochodu był na tyle alarmujący, iż groził utratą przyczepności w trakcie dynamicznej jazdy po zakręcie. Kierowca nie dostosował prędkości do stanu swojego auta i tym samym wywołał na torze niebezpieczną sytuację. Kara: Budyń -6 pkt (spowodowanie usterek w aucie rywala w trakcie prowadzenia uszkodzonego pojazdu).
- Tar vs Budyń. 82. okrążenie (z perspektywy Budynia). Budyń uderza z impetem w Nascara Tara, który ukończył już wyścig. Samochód BB odnosi uszkodzenia silnika. Po ukończeniu rywalizacji, pojazd zwycięzcy poruszał się standardową w takich sytuacjach prędkością, 80 km/h, przez co stwarzał duże zagrożenie dla zawodników, którzy jeszcze nie ukończyli wyścigu. Kara: Polypholy Digital -5 pkt
Ze względu na małą ilość wolnego czasu w minionym tygodniu oraz z uwagi na ponadprzeciętną ilość incydentów w czasie wyścigu na Daytonie, decyzje odnośnie opisanych zdarzeń nie podejmowałem po tak wnikliwej ich analizie, jakby to mogło być wymagane. Nie zdołałem również skonsultować oceny niektórych sytuacji z Komitetem Sędziowskim. Tak więc gdyby ktoś miał jakiekolwiek zastrzeżenia, wątpliwości, bądź zwyczajnie nie zgadzał się z którąś z przedstawionych ocen, proszę o tym napisać w tym temacie.
Klasyfikacje



Gratulacje dla Tara za zwycięstwo w klasyfikacji Zawodów Nascar, a także dla zespołu N/N Racing za przekonywujący triumf w tabeli drużynowej tej samej serii!
Przeczytałem setki książek, po to tylko by zrozumieć, że wcale ich nie potrzebuję