Cyberpunkowy MGS

Tutaj możecie porównywać wszystkie częsci, dyskutować o nich i wymyslać najróżniejsze tematy dotyczące każdego Metal Geara

Moderatorzy: Infernal Warrior, GM

Cyberpunkowy MGS

Postprzez Sashh » So sie 25, 07 13:31

http://www.metalgearsolid.us/forum/view ... 7455#27455

uci napisał(a):cóz dla mnie dobrym motywem było odejście od cyberpunku w MGS3


To MGS był kiedyś cyberpunkowy? o_O
Ostatnio edytowano So sie 25, 07 13:39 przez Sashh, łącznie edytowano 1 raz
Sashh
Coward Duck
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt sie 07, 07 20:58

Postprzez kul2 » So sie 25, 07 13:34

Nanomaszyny, cyborgi, kontrola przeplywu informacji, czlowiek szkolony w VR, SI kierujace ludzmi, wymieniac dalej?
'Tak kompleksowe podejście do budowania społecznej odpowiedzialności obywateli za swój osobisty i grupowy wpływ na konieczność obniżenia emisji gazów cieplarnianych w tym CO2, jest przesłanką wysokiej efektywności uzyskanych efektów.'
Avatar użytkownika
kul2
Niewidzialna Armia
 
Posty: 2927
Dołączył(a): Śr lip 13, 05 17:55

Postprzez Sashh » So sie 25, 07 13:37

Dla mnie cyberpunk to przede wszystkim ten specyficzny, duszny i przygniatający klimat, którego w MGS nie ma. Ale przyznaję rację, sporo cyberpunkowych motywików w MGS jest, więc nie będę się kłócił, bo i za znawcę się nie uważam.

/offtop end
Sashh
Coward Duck
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt sie 07, 07 20:58

Postprzez kul2 » So sie 25, 07 13:49

Miasto Maszyna Masa ;)

Mnie klimat w MGS2 miazdzyl, to byl cyber punk w wydaniu Kojimy, tak przynajmniej ja to odebralem.
'Tak kompleksowe podejście do budowania społecznej odpowiedzialności obywateli za swój osobisty i grupowy wpływ na konieczność obniżenia emisji gazów cieplarnianych w tym CO2, jest przesłanką wysokiej efektywności uzyskanych efektów.'
Avatar użytkownika
kul2
Niewidzialna Armia
 
Posty: 2927
Dołączył(a): Śr lip 13, 05 17:55

Postprzez uci » So sie 25, 07 15:40

mozna by raczej powiedzieć ze to był taki Soft cyberpunk, bez ciemnych uliczek pełnych drobnych przestępców pełnych implantów.

W MGSie raczej mamy taki cyberpunk wojskowy, ludzie ciągle używają komputerów, a wojskowi zajmują się ożywianiem zmarłych, cybernetyką, nanomaszynami.
I tak się to przewija, cyberpunk tylko w klimatach wojska, jak narazie normalnych ludzi chyba jeszcze nie dotknął (no bo nie wiem ak w MGS4)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez phsx » So sie 25, 07 18:48

Pewnie, że cyberpunk. Wiadomo, że nie w klasycznym wydaniu (jak kultowe Deus Ex) ale na pewno w jakimś stopniu MGS jest cyberpunkiem. Wystarczy popatrzeć na jedynkę, jak dla mnie Grey Fox, Nanomaszyny w krwi, Mechy, klonowanie - można nazwać elementami cyberpunkowymi.
Avatar użytkownika
phsx
Sniper Wolf
 
Posty: 241
Dołączył(a): Wt lip 19, 05 12:44

Postprzez SaladinAI » So sie 25, 07 19:50

Tutaj wszystko rozbija się o definicję tego gatunku. Bo jeśli mówiąc cyberpunk mamy na myśli korporacje, podziemie hakerów, wirtualną rzeczywistość, sztuczną inteligencję, implanty w ciałach ludzi czyli zaawansowaną technologię doprawioną klimatem jakiegoś mrocznego miasta to taki MGS 2 tylko w części jest cyberpunkowy.

Problemem jest także to że to co mamy w MGS 2, a jest uważane za cyberpunkowe, równie dobrze może być uważane za klasyczny element s-f. W dodatku w tej części sagi niejako z tymi cechami gatunku mamy do czynienia na papierze, tj. na pewno cyberpunk nie obejmuje gameplayu gdyż np. z takimi komputerami nie mamy zbyt wiele kontaktu ot raz wysyłamy za jego pomocą zdjęcia innym razem łączymy się z nimi żeby mieć dostęp do radaru. Zaś co do reszty to stanowi ona tylko część fabuły - VR, AI, cyfrowa cenzura oraz programy komputerowe i kontrola społeczeństwa to tylko to o czym w grze się słyszy. Dlatego też gra przypomina raczej techno-thriller z mocno podkreślonymi elementami s-f oraz właśnie cyberpunku.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez uci » So sie 25, 07 20:00

No i wielkie roboty.

Dużo elementów dosc często spotykanych w jap. cyberpunkach (np. uzwierzecone czołgi - Gekko) wystepuje wedle mnie w serii. Nie chodzi o czysty typ cyberpunku, bo ten tez dość mocno dzieli się na rózne typy.
Przyznam ze to bardziej techno-thirller, ale o sporym podłozu cyberpunkowym.
Ai, VR, "zywe" maszyny, cyborgi.

Wydaje mi się ze mamy tutaj taki klimat przejścia z naszego świata do cyberpunku. MGS jakby dzieje się w czasach jaby między nami a np. Ghost in the shell.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gillian » N sie 26, 07 20:18

Wszystko rozbija się o indywidualne rozumienie i definiowanie różnych pojęć, w tym przypadku cyberpunku.

Co rozumiemy przez człon 'cyber' a co przez 'punk' ? Ja w MGS widze tylko to [w moim rozumieniu] 'cyber', 'punku' [tak czy inaczej przeze mnie definiowanego] nie dostrzegam.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Gac666xx » N sie 26, 07 22:01

No a nawiązujące do mieczy japońskich HF blade? Postaci jeżdzących na rolkach, w maskach gazowych, prochowcach. Troche to wieje także i tym "punkiem".
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Snake_VR4 » Pn wrz 03, 07 20:45

W serii MGS był cyberpunkowy klimat bez wątpienie , a powiem wiecej on nadal jest. Dobitnie to co mamy na trailerach czy tez to co jest w gameplay MGS4 pokazuje nam ze cyberpunkowy dominuje w nowej czesci. Wczesniej mielismy taki klimat np w Deus Ex czy tez w filmie anime Ghost in the shell
Avatar użytkownika
Snake_VR4
banan
 
Posty: 49
Dołączył(a): N wrz 02, 07 16:39
Lokalizacja: Tarnów


Powrót do Wszystko o serii

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron