CQC słabo wykorzystane?

Posty dotyczące MGS 3 i Subsistence

Moderatorzy: Snake., Bizon, GM

Postprzez ColonelAI » N wrz 09, 07 22:13

Radykalny napisał(a):Trzecie miejsce The Boss bo w ładnej scenerii walka się toczyła chociaż ja liczyłem na pojedynek na CQC bo zdawało mi się że fabuła właśnie do tego zmierza.


Zwiodłem się na walce z Joy. Walka z nią była nie fair. Wywracałem ją CQC i strzelałem ze strzelby w plecy. Bardzo mi się to nie spodobało. Tak samo myślę o walce z Volginem. Liczyłem na walkę wręcz i tylko wręcz jak z Gray Foxem.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Old Snake » Pn wrz 10, 07 00:57

Zwiodłem się na walce z Joy. Walka z nią była nie fair. Wywracałem ją CQC i strzelałem ze strzelby w plecy. Bardzo mi się to nie spodobało. Tak samo myślę o walce z Volginem. Liczyłem na walkę wręcz i tylko wręcz jak z Gray Foxem.


Nie musiałeś jej strzelać w plecy to był akurat twój wybór, więc ty zachowałeś się nie honorowo. Z drugiej strony ona też gra nie fair waląc do ciebie z patriota, kiedy ty nie możesz ustrzelić jej.

Aha i nie z "Joy" tylko "the Joy".
Świat to poligon między dobrem, a złem
Avatar użytkownika
Old Snake
Vamp
 
Posty: 364
Dołączył(a): Śr paź 11, 06 07:54
Lokalizacja: Groznyj Grad

Postprzez Radykalny » Pn wrz 10, 07 08:37

W jedynce był pojedynek na pięści, w dwójce na katany, trójka wskazywała na to że będzie można w końcu powalczyć CQC i naprawdę przekonać się kto jest lepszy, ale ci głupcy powierzyli swoje życie broniom ;)
"Wszystko jest gotowe podany każdy schemat wystarczy siąść na dupie i po prostu patrzeć w ekran"
Avatar użytkownika
Radykalny
Machinegun Kid
 
Posty: 11
Dołączył(a): N wrz 09, 07 17:33
Lokalizacja: Oddział Zamknięty

Postprzez Gillian » Pn wrz 10, 07 10:48

Radykalny napisał(a):trójka wskazywała na to że będzie można w końcu powalczyć CQC

CQC było pomysłem niedopracowanym i właściwie na doczepkę, co pokazuje sama walka z The Joy
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Radykalny » Pn wrz 10, 07 11:51

Co nie zmienia faktu że fabuła w grze jest tak prowadzona że można się spodziewać właśnie finałowej walki przy użyciu tylko CQC, a tu nie miła niespodzianka.
"Wszystko jest gotowe podany każdy schemat wystarczy siąść na dupie i po prostu patrzeć w ekran"
Avatar użytkownika
Radykalny
Machinegun Kid
 
Posty: 11
Dołączył(a): N wrz 09, 07 17:33
Lokalizacja: Oddział Zamknięty

Postprzez ColonelAI » Pn wrz 10, 07 14:48

Z tymi plecami to była taka metafora ;). Chodziło mi oto aby walczyć z Joy jak mistrz z uczniem. Wręcz.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Bizon » Pn wrz 10, 07 16:32

Radykalny napisał(a):Co nie zmienia faktu że fabuła w grze jest tak prowadzona że można się spodziewać właśnie finałowej walki przy użyciu tylko CQC, a tu nie miła niespodzianka.

E tam gadacie, ja zawsze wygrywam z nią używając tylko CQC.
No chyba, że wspomagam sie Mk22 ;)
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Gillian » Pn wrz 10, 07 16:46

Bizon napisał(a):E tam gadacie, ja zawsze wygrywam z nią używając tylko CQC.

Ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że ta walka powinna wyglądać jak walka Solid-Liquid, jak Solidus-Raiden. Bez możliwości korzystania z innej broni niż w tym przypadku CQC!
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Bizon » Pn wrz 10, 07 16:51

Hmm... Mogło by być i tak, ale wtedy naprawdę należało by podrasować CQC.
Ogólnie walka mi sie podoba jaka jest, ale rzeczywiście "hand to hand" było by lepsze...
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez IroSnake » Śr wrz 19, 07 16:52

Dokładnie. CQC należałoby dopracować a jak juz mamy walkę "strzelaną wręcz" to lepiej by było żeby dało się trafić The Boss od frontu.
IroSnake
Inkarnacja VR
 
Posty: 9
Dołączył(a): N wrz 16, 07 17:21

Postprzez Snaker » Wt wrz 25, 07 15:25

ColonelAI napisał(a):
Radykalny napisał(a):Trzecie miejsce The Boss bo w ładnej scenerii walka się toczyła chociaż ja liczyłem na pojedynek na CQC bo zdawało mi się że fabuła właśnie do tego zmierza.


Tak samo myślę o walce z Volginem. Liczyłem na walkę wręcz i tylko wręcz jak z Gray Foxem.



Z Volginem można iśc na pięści ale wiecie on oszukuje jak zawsze to ja też :D, przykład: gdy nie miał już siły walczyć to kazał Ocelotowi zabić "sneja" - to jest bardzo niehonorowe :P
Avatar użytkownika
Snaker
Black Color
 
Posty: 51
Dołączył(a): Pn wrz 24, 07 20:17
Lokalizacja: Londyn

Postprzez Solidny » Pn paź 22, 07 21:53

twilite_kid napisał(a):
Bizon napisał(a):E tam gadacie, ja zawsze wygrywam z nią używając tylko CQC.

Ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że ta walka powinna wyglądać jak walka Solid-Liquid, jak Solidus-Raiden. Bez możliwości korzystania z innej broni niż w tym przypadku CQC!


A tam... jak za dużo bawiłeś się bronią to rozwalała na kawałki :)
Mnie klimat walki wbrew Twoim zarzutom bardzo się spodobał, pole kwiatowe i walka "na wszystko" daje radę. Można ją wygrać na wiele sposobów, nie nudzi się jak wiesz co robić.

Jeśli zależy Ci na epickości walki, sam o nią zadbaj.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez phsx » Pn paź 22, 07 22:18

Właśnie.
Scena ta jest tak pomyślana, żeby dać graczom dowolność w prowadzeniu rozgrywki, kto chce subtelnie i z gracją przeprowadzić walkę sam sobie o to zadba, a kto gra któryś tam raz, albo chce czym szybciej obejrzeć zakończenie prostacko wypatroszy The Boss snajperką albo inną bronią.
Avatar użytkownika
phsx
Sniper Wolf
 
Posty: 241
Dołączył(a): Wt lip 19, 05 12:44

Postprzez kotlet_schabowy » Wt paź 23, 07 14:38

Dla mnie to nienajlepsza walka : chowaj się z białym kamuflażem, czaj się, dostrzeż The Boss i
-strzelaj z daleka
-daj się zauważyć, niech podbiegnie, jak dasz radę to powalasz ją na ziemię i znowu odbiegasz i kucasz w kwiatkach. Trochę za dużo monotonii, prawie że miniatura walki z The Endem :).
Avatar użytkownika
kotlet_schabowy
Zanzibar
 
Posty: 500
Dołączył(a): Pt lip 15, 05 16:10
Lokalizacja: Kraków : Nowa Huta

Postprzez SolidSorrow » Śr gru 19, 07 12:47

Walka z The Boss byla ciekawa w szczegolnosci jak sie mialo Mosina a o Stealth Camo juz nie wspominam. CQC na początku robiło na mnie duże wrażenie np.: przesluchiwanie wrogow, uzywanie jako zywej tarczy. To zupelna nowosc w MGS moze w czworce CQC lepiej dopracuja bo ma potencjal...
SolidSorrow
Inkarnacja VR
 
Posty: 3
Dołączył(a): Cz lis 01, 07 19:06

Postprzez Pabian01 » Śr gru 19, 07 14:00

SolidSorrow napisał(a):To zupelna nowosc w MGS moze w czworce CQC lepiej dopracuja bo ma potencjal...
Mam taka nadzieje, ale obawiam sie ze im sie to niestety nie uda.
A jak jestesmy juz przy CQC przy walce z The Boss to powidzcie mi ile jest roznych kontr/animacji Snake`a ? Mozliwy jest bezposredni rzut z kontrataku ?
Bo wydaje mi sie ze pare razy mi wyszlo cos innego niz to standardowe, ale nie wiem jak to zrobilem.
Raz zrobilem tak ze ja atakuje-ona kontruje-a ja kontuje jej kontratak i fajnie jej reke wykrecilem - choc moze byla to moja wyobraznia bo to juz ktorys raz po rzad z nia walczylem i bylem nieco zmeczony.
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Bizon » Śr gru 19, 07 14:15

Ja pamiętam dwie animacje kontry. Wykręcenie reki i wykręcenie ręki z piruetem (ale tez nie jestem pewny, czy to dobrze widziałem ;) ).
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez KowalPL » Śr gru 19, 07 23:47

Jeszcze jest taka że NS wali jej w lpecy po wykręcaniu ręki chyba że chodzi Ci że to ta z piruetem
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KowalPL
Night Sight
 
Posty: 104
Dołączył(a): Śr paź 31, 07 15:34

Postprzez raven_raven » N gru 30, 07 21:56

CQC nie jest słabo wykorzystane. Kojima to geniusz i na pewno miał powody w takim a nie innym stworzeniu CQC. To nie miała być bijatyka i jakieś skomplikowane systemy kontrowania, to miała być szybkie ogłuszenie/przesłuchanie/powalenie wroga. Sam Kojima często mówił, że wolałby, aby gracze w ogóle unikali kontaktu z wrogiem, w końcu to skradanka.

Jak chcecie kombosów i przechwytywań, kupcie sobie Tekkena ;]
There is place for only one Snake, and one Big Boss!
Avatar użytkownika
raven_raven
Młody Ocelot
 
Posty: 189
Dołączył(a): N gru 30, 07 00:41

Postprzez Pabian01 » Wt wrz 02, 08 10:21

Bizon napisał(a):Ja pamiętam dwie animacje kontry. Wykręcenie reki i wykręcenie ręki z piruetem (ale tez nie jestem pewny, czy to dobrze widziałem ).

Nie wiem czy wiecie, ale jeśli The Boss nas złapie[na bank jak trzyma nas od tyłu i z jeszcze jednej innej pozycji] i będzie chciała rzucić to należy pokręcić lewą gałką dookoła i wsiskać kółko, wtedy nasz hero się uwolni.
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Junglist » Wt wrz 02, 08 11:02

Pabian napisał(a):
Bizon napisał(a):Ja pamiętam dwie animacje kontry. Wykręcenie reki i wykręcenie ręki z piruetem (ale tez nie jestem pewny, czy to dobrze widziałem ).

Nie wiem czy wiecie, ale jeśli The Boss nas złapie[na bank jak trzyma nas od tyłu i z jeszcze jednej innej pozycji] i będzie chciała rzucić to należy pokręcić lewą gałką dookoła i wsiskać kółko, wtedy nasz hero się uwolni.

Głupoty gadasz, nie trzeba kręcić gałki tylko patrzeć którą rękę Ci łapie The Joy, jak prawą to dajesz gałkę w prawo i kółko a jak lewą to oczywiście w lewo i kółko
Junglist
Inkarnacja VR
 
Posty: 8
Dołączył(a): Pt sie 01, 08 11:04

Postprzez Sylvan Wielki » Cz paź 30, 08 17:27

CQC było pomysłem niedopracowanym i właściwie na doczepkę

Raczej chodziło o rozbudowę skostniałego systemu .
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylvan Wielki
Mniejsza połówka "Myth busted"
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Śr wrz 10, 08 22:13

Postprzez Snake_VR5 » Cz kwi 29, 10 10:53

twilite kid napisał(a):CQC było pomysłem niedopracowanym i właściwie na doczepkę


Zgoda , ale wiadomo chcieli wprowadzić coś nowego i przełomowego w jakiś stopniu w stosunku do pojedynku 1na1 np z MGS (Snake - Liquid) W prawdziwej walce technika ta używana jest w dżungli,czy pomieszczeniach zamkniętych. Tak więc w sumie pod tym kątem jak nic pasowała do MGS3, osobiście nigdy nie byłe hura entuzjastą CQC.
Snake_VR5
Jack the Ripper
 
Posty: 1373
Dołączył(a): Wt kwi 20, 10 17:13
Lokalizacja: Konami


Powrót do Metal Gear Solid 3 i Subsistence

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron