Gears of War (X360, PC)

Moderator: GM

Gears of War (X360, PC)

Postprzez KowalPL » Wt sty 15, 08 20:12

No dobra mam gierkę od dwóch dni(na PC) i postanowiłem założyć o tej grze temat iż takiego nie znalazłem...
Według mnie giereczka wciąga i grafike ma dobrą(chociaż nie aż taką jak na Xa, lecz nie puszczałem na max ustawieniach jeszcze)
Obrazek
Na razie jestem na poziomie gdzie panuje noc i latają te rąbane ptaszyska co jak w cień wlezę to pomnie ;/
Hmmm... nie wiem co więcej powiedzieć bo nie jestem jakimś recenzantem...
OK, ktoś ma może jeszcze tą gre i sie chce podzielić wrażeniami?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KowalPL
Night Sight
 
Posty: 104
Dołączył(a): Śr paź 31, 07 15:34

Postprzez Infernal Warrior » Wt sty 15, 08 20:49

No coz, nie grałem ale mam za to Roogue Troopera i z tego co juz zdążyłem zauważyc na YouTube to GoW baaaardzo korzysta z tej wlasnie gry ;) Grafika jest bardzo ładna.

BTW. Pierwsze stwierdzenie jakie słyszałem o tej grze to - 'To jest gra o Pudzianach' xD
Avatar użytkownika
Infernal Warrior
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Cz paź 26, 06 13:09
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków

Postprzez Gac666xx » Wt sty 15, 08 23:23

"(chociaż nie aż taką jak na Xa, lecz nie puszczałem na max ustawieniach jeszcze) "


Co? ^^ Grafika została ostro podniesiona w porównaniu do wersji X'a.

Ja u siebie gram od czasu premiery praktycznie, na średnich detalach, bo tyle mi wyciąga sprzęt i już dawno wygląda lepiej niż na X'ie. No ale co tu dużo mówić, gra na niskich detalach wygląda bosko O_O.

Jak dla mnie tytuł wspaniały, grywalność bardzo dobra, fabuła całkiem do przyjęcia. Gra bardzo podobna do Rogue Troopera, którego uwielbiam ( i szkoda, że nie kontynuują lub rozwijają multi, 5 map to stanowczo za mało :/) i który jest wzorcem w tego typu grach, szczególnie jeśli chodzi o interakcję :).

Gra momentami jest troche nie fair, zbyt łatwo można zginać czasem nie wiadomo nawet czemu (np. dostaniemy z łokcia, pomimo, że biegniemy za kolesiem z piłą w rękach), ale to są małe rzeczy, które nie przeszkadzają.
Największym mankamentem gry jest system checkpointów. Jest takie jedno miejsce, gdzie checkpoint mamy na jakieś 2 minuty przed walką i w tym momencie musimy dobiec do pompowni podnosząc kuszę przy okazji. Nie przeszkadzałoby to tak bardzo gdyby nie fakt, że po 2 minutach skacze na nas jakieś 10 wrogów, połowa z nich jest właśnie w te kusze uzbrojona (a jak już cię trafią [na poziomie hard] to nie ma co zbierać) i niestety ja powtarzałem ten moment jakieś 20 razy...

Niestety gry skończyć nie mogę, ponieważ padła mi grafika i jest ponownie w serwisie (a ledwie od niego wróciła przed sylwestrem :/), a jestem w ostatnim rozdziale i kusi mnie grę skończyć :).

Bardzo mnie interesuje tryb Cooperative i nie mogę się doczekać aż upgraduje drugiego kompa by móc pykać z kumplem kampanię i ewentualnie multi.

Gra pod względem graficznym wymiata, nasi rodacy z People Can Fly odbębnili kawał dobrej roboty robiąc konwersję. Pomimo, że ludziom (na forum CDaction) zdarzają się jakieś głupie błędy to i tak nie ma co narzekać. W porównaniu do Halo 2 to gra chodzi cudnie na wcale nie tak nowych sprzętach.

Ja osobiście ustawiłem wszystko na średnie detale na sprzęcie:

AMD 64 3000+
GF 6800 LE 128mb (już bieda w 2007 roku a to grafa z 2004)
1GB RAM DDR 400mhz

Jak na dzisiejszy standard słabo, a gra 20-40 klatek wyciąga w większości momentach, czasem zauważam tylko zgrzyt, ale zupełnie nie przeszkadzający w rozgrywce.

Grze osobiście daję 8/10, dałbym więcej gdyby nie wymienione rzeczy wyżej.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez KowalPL » Wt sty 15, 08 23:50

Ja jade na Windows Viscie
Intel Pentium D CPU 3.00GHz
1024 ram
nvidia GF 8500 GT 256mb

Gra mi co jakis czas ladży (od s łowa lag) ale w specyficzny sposób. Cały ekran stopuje na jakieś 1-2 sekundy ale akcja sie dalej toczy... Mam na domyślnych detalach (800x600 I wszystko na normaln cyba cienie tylko na low są)... Wie ktoś czemu tak się dzieje może?

Jutro odpale na wysokich i zobaczymy jak pójdzie
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KowalPL
Night Sight
 
Posty: 104
Dołączył(a): Śr paź 31, 07 15:34

Postprzez Infernal Warrior » Śr sty 16, 08 09:40

ladży (od s łowa lag)


Rzeczownik 'lag'
Czasownik 'laguje'
Tylko nie 'ladży'!! Błagam...
Avatar użytkownika
Infernal Warrior
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Cz paź 26, 06 13:09
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków

Postprzez Gac666xx » Śr sty 16, 08 11:06

Bo masz windows Viste i tylko 1 gb ramu...
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Mr_Zombie » Śr sty 16, 08 12:33

Gac666 napisał(a):Jest takie jedno miejsce, gdzie checkpoint mamy na jakieś 2 minuty przed walką i w tym momencie musimy dobiec do pompowni podnosząc kuszę przy okazji. Nie przeszkadzałoby to tak bardzo gdyby nie fakt, że po 2 minutach skacze na nas jakieś 10 wrogów, połowa z nich jest właśnie w te kusze uzbrojona (a jak już cię trafią [na poziomie hard] to nie ma co zbierać) i niestety ja powtarzałem ten moment jakieś 20 razy...


GoW widziałem u kumpla, i akurat grałem m.in. w ten moment. Efekt był taki: za pierwszym razem pobiegłem na chama - zginąłem. Ok... drugi raz - zginąłem już w pompowni (czyli trochę dalej)... trzeci raz: już wszystkich wybiłem, już zostało mi tylko wciśnięcie przycisku od windy -- gra wywala do Windowsa o_O. Czwarty raz: Dom się zawiesił i gdy Marcus kazał się ludziom rozdzielić, on cały czas stał w miejscu (przez co nie miałem wsparcia i zginąłem). Dopiero chyba za 10 razem przeszedłem tą przeklętą pompownię -_-". I faktycznie, zbieranie za każdym razem tej kuszy, wysłuchiwanie gadania Marcusa było frustrujące.

Jeżeli zaś chodzi o samą grę i grafikę; przede wszystkim, nie podoba mi się w ogóle efekt krwi (krew jest taka sztuczna, wodnista bardzo) tak samo miałem nieprzyjemność walczyć z tym wielkim pająkopodobnym czymś (niedaleko przed pompownią) i aż rzuciło mi się w oczy beznadziejne wykonanie wody i bąbelków na niej (tak, czasami głupi szczegół zwraca moją uwagę tak bardzo, że aż wkurza). Cała reszta już wygląda ładnie.

Wkurza natomiast ciągłe wywalanie do Windowsa. Może to ja przynoszę pecha, ale jak kumpel pokazywał mi grę, to niezależnie od tego, czy grał po multi czy w kampanię, gra potrafiła bez żadnego ostrzeżenia wywalić do Windowsa; ot tak, nic konkretnego się akurat nie działo na ekranie. Zeby było śmieszniej, podczas mojego 2-godzinnego pobytu gra wyrzuciła jakieś 5-10 razy; gdy już poszedłem, kumpel grał przez jakieś 3-4 godziny po multi bez żadnych problemów :D.
Avatar użytkownika
Mr_Zombie
The Fury
 
Posty: 599
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 15:14
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez KowalPL » Śr sty 16, 08 15:09

Mr_Zombie od dzisiaj masz bana na podchodzenie do kompa jak gram ^^ Pozatym to Vista nie zrzeralaby tyle ramu zeby sie GoW cinal az... Pozatym gra powinna (dla IW)ladzy jak to mowil Zombie nawet jak sie nic nie dzialo specjalnie na ekranie a powinno jak np. dziura sie otwiera i Locusty wyskakuja a nie ni z tego ni zowego... Teraz siedze w szkole i jak przjde na chate to wlacze GoWa, dam Alt+Tab i zobacze ile jeszcze RAMu wolnego mam do dyspozycji... Jak sprawdze to jeszcze puszcze na wyzszych detalach zobaczyc czy pojdze i dam wam wynik...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KowalPL
Night Sight
 
Posty: 104
Dołączył(a): Śr paź 31, 07 15:34

Postprzez Infernal Warrior » Śr sty 16, 08 17:08

Przeczytaj ze dwa, trzy raz swojego posta, a potem popraw go, bo nic a nic nie mozna z tego zrozumiec. Jak mi chcesz robic na zlosc, to prosze bardzo, mnie to nie rusza, to nie ja robie bledy w deklinacji i tworze slowa zupelnie z kosmosu.


Odpowiadajac na Twoje pytanie:

Tak, to dlatego ze masz Viste i tylko 1 GB RAMU gra Ci sie zacina. Vista potrzebuje wiecej RAMu sama dla siebie niz Win XP. Gacu jest informatykiem i radze Ci go posluchac, bo wie troche wiecej niz Ty ;]

Peace!
Avatar użytkownika
Infernal Warrior
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Cz paź 26, 06 13:09
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków

Postprzez Gac666xx » Śr sty 16, 08 17:21

I weź tu się kłóć z kłodą, co nie IW ? :)


MR_Zombie, mnie ani razu nie wywaliła się do Windowsa, raz tylko zresetowała mi zupełnie komputer, ale to przez moją wadliwą kartę graficzną (która zmierza do serwisu). Jednakże wiem, że wiele osób ma z tym problemy, co nie jest najfajniejsze :/. Jednakże myślę iż możemy czekać na jakieś patche, na pewno przyjdą :).
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez KowalPL » Śr sty 16, 08 20:08

ok
1. To z ladzeniem to polewka i Bizon co do priva to wiem ze nie powinno byc takiego slowa jak 'ladzy' wogole no ale to bylo jakby hmmm... ignorancko? Nie mialo to na celu zrobienia IW na zlosc i nie chcialbym zeby to tak odebral
2. Skoro to sprawa RAMu tylko to jak ustawie na troche lepsze ustawienia tktóre karta graficzna by z latwoscia pociagnela to gra powinna chodzic normalnie oprocz tych lagow spowodowanych przez RAM?
3. A to z Alt+Tab to po to aby nacisnac potem Ctrl+Shift+Escape czy jak kto woli Ctrl+Alt+Del i zobaczyc tam ile RAMu zabiera GoW i ile mam jeszcze do wykorzystania chyba ze ktos zna lepsza metode jak np. licznik w rogu ekranu ktory pokazuje RAM uzywany i najlepiej fps by mi sie przydalo...

Mysle ze to tyle jak nie rozumiecie dalej to sobie w leb strzele bo nie wiem czego teraz w tym poscie nie zrozumiec...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KowalPL
Night Sight
 
Posty: 104
Dołączył(a): Śr paź 31, 07 15:34

Postprzez Gac666xx » Śr sty 16, 08 21:49

My nie rozumiemy, bo ty nie rozumiesz, że przez Vistę i 1gb ramu masz po prostu kiepską wydajność w grze I TYLE.

Zresztą do GoW minimalne wymagania to 1 gb ramu, a zalecane 2gb więc co się dziwisz, ze ci na maksymalnych detalach nie chce ładnie chodzić.

Do tego dodaj, że do komfortowego działania visty jest potrzebne minimum 1.5gb ramu.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez ColonelAI » Śr sty 16, 08 22:07

Ta gra powstała na silniku Unreal 3, więc 1 gb ramu jest wymagane. Każda gra, która powstała na bazie tego silnika tyle potrzebuje np. Bioshock, UT3, RoboBlitz itd.

Wujek właśnie gra w Gearsy na full opcjach. Jego komputer to: Wndows XP, dwurdzeniowy Intel, 2 giga ramu i GeForce 7900. Na płynność i jakość grafiki nie narzeka. Niestety nie miałem okazji tego jeszcze zobaczyć.

Mr_Zombie tak właśnie krew wygląda na Unrealu Trójce. Przypomina kisiel.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez KowalPL » Śr sty 16, 08 23:12

Tak samo ma lagi na Normal detalach a Troche wyzszych pozatym nie pisalem ze narzekam iz mam lagi na wyzszych tylko ze na normalu ale dobra jest przez RAM i koniec dyskusji :P
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KowalPL
Night Sight
 
Posty: 104
Dołączył(a): Śr paź 31, 07 15:34

Postprzez Gac666xx » Śr sty 16, 08 23:42

No bo w takim wypadku powinienes sprawdzic na niskich.

To nie chodzi o karte graficzną, tylko o to, że na średnich detalach tekstury są w dużej rozdzielczości, a im wyżej tym wiadomo, że ciężej. Z 1gb ramu to po prostu za mało przy Viście, na XP by ci zapewne wystarczyło by na średnich detalach nie było lagów.

Ja np. mam cienie na średnich, nie na low ;).
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Gac666xx » Cz sty 17, 08 23:53

Obrazek
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez KowalPL » Pt sty 18, 08 02:26

Hehehe Time to take out a big guns... A jednak śpiew cole'a jest lepszy niż Hammer of Dawn
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KowalPL
Night Sight
 
Posty: 104
Dołączył(a): Śr paź 31, 07 15:34

Postprzez uci » Wt mar 11, 08 02:56

troche juz późno i dziala napewno do wersji na Xa, ale jest skipowanie Cutscenek
Trzeba dlugo przytrzymac B
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gac666xx » Wt mar 11, 08 02:58

O_o uah to jak tylko dojdzie moja grafa to sprawdzę. Byłoby miło, bo to kurna czasem rok czasu mija.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez plastus » So maja 24, 08 23:07

Co nieco offtop,ale dobra ;p

Jest możliwośc w GoW na kompa granie w coopa z 2 osobami przy 1 kompie?Bo na pudle od gry z tylu pisze tak "... and complete the full cinematic campaign cooperatively-online or off."
I ewentualnie moglby mi ktos powiedziec jak go znaleśc i odpalic?Moze uaktywnia sie dopiero po podlaczeniu jakiegos pada czy coś takiego.
Whosever takes up this blade shall wield power eternal.Just as the blade rends flesh, so must power scar the spirit. (Frostmourne madafaka)
Avatar użytkownika
plastus
Psycho Mantis
 
Posty: 200
Dołączył(a): Pt gru 08, 06 19:02

Postprzez Gac666xx » So maja 24, 08 23:26

Można ale offline chodziło dwa kompy po sieci, a online przez internet. Nie ma split screena.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez uci » Pn maja 26, 08 21:38

w sumie i po co zaczynać nowy wątek...

GoW2 nadchodzi wielkimi krokami, poprawione to i owo, nowa fabuła i system grania we dwoch z balansowanym poziomem trudnosci.
Wydaje mi sie że smazy się kolejny hit.

PS.

Podobno ma dojść więcej pilowania pilą.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Uzion » Wt maja 27, 08 22:10

Zeby tylko pilowanie ;-) M. in. Dochodzi uzywanie wroga jako tarczy czy silowanie sie na pily mechaniczne. Miod. Polecam obejrzec przedpremierowy vid na YT.
Avatar użytkownika
Uzion
The Fury
 
Posty: 599
Dołączył(a): Śr wrz 06, 06 19:04

Postprzez Blady » Wt maja 27, 08 23:08

Niestety Multi ma niewiele się różnić od tego, co było do tej pory, a to oznacza jedno.

Egg hunt po broń.

Nienawidzę tego- Sir CLiffard Bleszyński nigdy się chyba nie nauczy, że czasy Quaka mamy za sobą i wygrywać powinien ten, kto lepiej opanował ulubioną broń, a nie na pamięć zna trasę do rakietnicy!!

Oby kampania Single miażdżyła tak mocno, jak pokazany fragment gameplayu- przydałoby się też więc pokazówek i...fabuły, ale ponoć ma się to poprawić.
The days of the car as a symbol of freedom are gone. The world wants us all in eco-boxes, wedged nose-to-tail with other eco-boxes. There are people who'd rather we took no pleasure from driving at all.
Avatar użytkownika
Blady
Uber Big Boss
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 11:10

Postprzez Gac666xx » Wt maja 27, 08 23:11

Eee tam w Quake'ach nigdy tak nie było, raczej tylko i wyłącznie w Unreal Tournamentach ;) (i to nie wszystkich, bo w 2004 każdą bronią dało się zajechać)
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez SaladinAI » Pn cze 02, 08 17:21

Z mojej ulubionej kategorii: ile czasu zajęło Wam skończenie gry?
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Uzion » Pn cze 02, 08 17:39

Mnie zajela tydzien, ale do najdluzszych nie nalezy i mysle, ze moznaby ja przejsc w jeden/dwa dni.
Avatar użytkownika
Uzion
The Fury
 
Posty: 599
Dołączył(a): Śr wrz 06, 06 19:04

Postprzez Gac666xx » Pn cze 02, 08 18:14

Nieukończyłem z powodu padnięcia save'ów, ale dojście do 5 aktu zajęło mi może 6 godzin gry. Nie gram na czas i zwykle gre przechodzę w tydzień, po godzince lub dwóch dziennie.

Zacząłem grać od początku i jestem po Berserkerce pierwszej, dojście do niej zajęło mi z godzinę w sumie.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Blady » Pn cze 02, 08 20:31

Mi również Gearsy nie przyprawił wielu kłopotów- jedyny fragment, który musiałem przechodzić więcej niż raz to ucieczka tym Bojowozem- ostrzeliwanie nietoperków mi nie szło.

Zadanie miałem dodatkowo utrudnione przez fakt, że grałem na 14 calowej ONWIE, którą dostałem przed Komunią- tak, hardcore. Jak coś było ciemne w grze- na ekranie było niewidoczne :D
The days of the car as a symbol of freedom are gone. The world wants us all in eco-boxes, wedged nose-to-tail with other eco-boxes. There are people who'd rather we took no pleasure from driving at all.
Avatar użytkownika
Blady
Uber Big Boss
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 11:10

Postprzez Gac666xx » Pn cze 02, 08 21:43

Największy problem do tej pory miałem z Elitami w kopalni przy rafinerii. Jako, że grałem na trudnym poziomie to nie było łatwo, ale w końcu się udało ;).
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Następna strona

Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron