PSP vs. PS2 - jak to jest?

Moderator: GM

PSP vs. PS2 - jak to jest?

Postprzez Bizon » N lip 19, 09 00:17

Temat powstał z dzisiejszej kłótni z moim kumplem. Grając na jego PSP w Tekkena DR zauważyłem, że wiele postaci wygląda bardzo ubogo w porównaniu do swoich wersji ps2. Za to "God of War: CoO" wygląda mi prawie identycznie jak pierwszy GoW na ps2, jedynie z mniejszą skalą (brak ogromnych poziomów itp.).

Jasno stwierdziłem, że mocą PSP nie może dorównać starszej, stacjonarnej siostrze. Jednak kumpel upiera się, że "PSP ma mocniejszy procesor i jest mocniejsze!". Może jest ktoś tutaj, kto bardzo zrozumiale wytłumaczy jak to naprawdę jest, bo ja już tracę do niego siły ;).
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Gac666xx » N lip 19, 09 01:25

PSP jest słabsze, ale jako, że musi wyświetlać mniejszą rozdzielczość to potrafi dorównać prędkością i wydajnością konsoli stacjonarnej. Grafika może być podobna, bo to iluzja optyczna, gdybyś ten sam obraz wyświetlił na dużym TV i porównał z tym co jest na PS2 to grafika była by ciut gorsza.

Jednakże nie we wszystkich przypadkach. Grałem na PSP w The Warriors i z tego co porównywałem to grafika była identyczna, lecz PSP momentami potrafiło zgrzytać.

Wniosek jest taki, że PSP jest słabsze, ale umiejętne programowanie potrafi z konsoli wycisnąć siódme poty.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez ArecaS » N lip 19, 09 11:38

Na pewno prawdą jest to, że PSP ma mocniejszy procesor, ale... o 33MHz, których na dodatek nie wykorzystuje lol. Konsola uzyskuje do nich dostęp dopiero po instalacji custom firmware, więc logiczne, że żadna gra z domysłu ich nie wykorzystuje (acz po odblokowaniu tej mocy chodzą nieco szybciej). W resztę parametrów się raczej nie wgłębiałem, ale jest raczej tak jak Gac mówi. Gdyby miała moc równą PS2, to przy tej rozdzielczości potrafiłaby wyświetlać lepszą grafikę.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez SALADYN » N lip 19, 09 15:06

Wniosek jest taki, że PSP jest słabsze, ale umiejętne programowanie potrafi z konsoli wycisnąć siódme poty.


No właśnie dużo zależy od od umiejętności programowania developera , nie obeznane studio nigdy nie zrobi na PSP gry która dorówna graficzne PS2 , poza tym dyski UMD nie mają zbyt dużej pojemności i trzeba czasem zrezygnować z bajerów graficznych na rzecz innych elementów gry.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Gillian » N lip 19, 09 15:13

"Bajery" graficzne nie zajmują dużo miejsca na dysku. Prędzej tekstury, ale te mogą być średniej jakości przez wzgląd na niską rozdzielczość ekranu (bo i tak nie byłoby widać że tekstury są jakoś lepsze).
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Gac666xx » N lip 19, 09 15:47

Najwięcej zajmie audio i tekstury, filmiki pre-renderowane też.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez SALADYN » N lip 19, 09 15:58

Gac666 napisał(a):Najwięcej zajmie audio i tekstury, filmiki pre-renderowane też.


I to sie rzutuje na jakość końcową , taki GoW:CoO był jak dla mnie znacznie za krótki przy pierwszym podejściu pęnkął w 8h a przy drugim było już około 5h inna sprawa że było to intensywne i napakowane akcją 8 i 5h.
Z kolei taki Secret Agent Clank przy pobieżnym przejściu miał na liczniku 13h a nie bawiłem się w zbieranie wszystkich bonusów itp.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez ColonelAI » N lip 19, 09 17:37

Nie wiem czy akurat długość GoWa zależała od pojemności nośnika...
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez SALADYN » N lip 19, 09 18:01

ColonelAI napisał(a):Nie wiem czy akurat długość GoWa zależała od pojemności nośnika...


A od czego innego zależy długość gry ???
Bo według mnie głównie od pojemności nośnika danych (plus wpływ casualu)
Swoja drogą ciekawe czy gry na PSP GO będą miały ograniczenia pojemności ???
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez Znamir » N lip 19, 09 20:58

SALADYN napisał(a):Swoja drogą ciekawe czy gry na PSP GO będą miały ograniczenia pojemności ???

Będą równolegle wydawane na nośnikach UMD, więc tak.
...
Avatar użytkownika
Znamir
Red Blaster
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt maja 15, 09 18:45

Postprzez ColonelAI » N lip 19, 09 21:14

Przecież pojemność nośnika nie decyduje o długości gry. Pewnie czasami tak się zdarza, ale bardzo rzadko. Jest wiele innych, bardziej istotnych czynników, które o tym decydują.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gillian » N lip 19, 09 21:31

SALADYN napisał(a):A od czego innego zależy długość gry ???
Od lenistwa developerów. Od miliona innych czynników, z których objętość nośnika jest na jednym z ostatnich miejsc. Gdyby tak było, wszystkie gry na PS3 byłyby kilka razy dłuższe niż na X360.

Brak związku po prostu.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez ColonelAI » N lip 19, 09 21:36

Nom chciałem właśnie napisać, że jeśli tak by było to Uncharted byłby kilka razy dłuższy od Obliviona, ale uznałem, że to głupie jest.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Johny Sasaki » Śr lip 22, 09 02:59

ArecaS napisał(a):Na pewno prawdą jest to, że PSP ma mocniejszy procesor, ale... o 33MHz, których na dodatek nie wykorzystuje lol . Konsola uzyskuje do nich dostęp dopiero po instalacji custom firmware


Chyba, ze masz konsolke nowsza niz 1004. Poza tym od pierwszych modeli PS2 to PSP ma o 38mHz mocniejszy procesor;d

Gac666 napisał(a):PSP jest słabsze, ale jako, że musi wyświetlać mniejszą rozdzielczość to potrafi dorównać prędkością i wydajnością konsoli stacjonarnej.


No zdecydowanie slabsze, w koncu jak czegos/wszystkiego wiecej, to jest slabsze lol

Ja chcialbym zaznaczyc tak na marginesie, ze dysk UMD z PSP ma pojemnosci mniej wiecej tyle co plyta CD, a dysk DVD z PS2 8x tyle, wiec chcac sie zmiescic na 1 dysku (nie wiedziec czemu wiekszosc developerow obrala sobie to za punkt honoru) i robiac w grze cos wiecej niz 1 pokoj + 1 dialog musza byc ciecia w grafie i audio...
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Gac666xx » Śr lip 22, 09 08:37

No zdecydowanie slabsze, w koncu jak czegos/wszystkiego wiecej, to jest slabsze


Johny chyba nie bardzo rozumiesz koncept tego jak działają procesory.
Czy uważasz, że Celeron 3ghz jest szybszy od Athlona 64 XP 2.2ghz?


Jak odpowiesz tak to musisz się wiele nauczyć.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez ColonelAI » Śr lip 22, 09 09:37

Johny Sasaki napisał(a):Ja chcialbym zaznaczyc tak na marginesie, ze dysk UMD z PSP ma pojemnosci mniej wiecej tyle co plyta CD, a dysk DVD z PS2 8x tyle, wiec chcac sie zmiescic na 1 dysku (nie wiedziec czemu wiekszosc developerow obrala sobie to za punkt honoru) i robiac w grze cos wiecej niz 1 pokoj + 1 dialog musza byc ciecia w grafie i audio...


No tak, ale PSP ma mniejszy ekranik no i nie podepniesz tej konsoli do kina domowego więc tych cięć się nie zauważy.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gillian » Śr lip 22, 09 09:42

Johny Sasaki napisał(a):chcac sie zmiescic na 1 dysku (nie wiedziec czemu wiekszosc developerow obrala sobie to za punkt honoru) i robiac w grze cos wiecej niz 1 pokoj + 1 dialog musza byc ciecia w grafie i audio...
Taa... ale może w teksturach. A widać wyraźnie, że obiekty w grach na PSP są polygonowo dużo mniej złożone, niż na takim PS2. A to już nie zależy od tego ile jest miejsca na UMD.
I te tekstury tak naprawdę można upchnąć spokojnie na tak "niewielkiej" przestrzeni. To audio i filmy najwięcej zżerają miejsca.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez ColonelAI » Śr lip 22, 09 10:58

twilite kid to zależy od gry. Czasami też tak jest, że to gra na PSP wygląda lepiej niż jakaś z PS2. Wszystko zależy od developerów jak się postarają i jakie mają narzędzia.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Bizon » Śr lip 22, 09 12:26

ColonelAI napisał(a):Czasami też tak jest, że to gra na PSP wygląda lepiej niż jakaś z PS2. Wszystko zależy od developerów jak się postarają i jakie mają narzędzia.

Poproszę o przykład Colonel...

twilite kid napisał(a):A widać wyraźnie, że obiekty w grach na PSP są polygonowo dużo mniej złożone, niż na takim PS2.

Dla potwierdzenia - porównajcie model Murdocka z Tekkena 5 na ps2 i PSP.
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Johny Sasaki » Śr lip 22, 09 14:31

Gac666 napisał(a):Czy uważasz, że Celeron 3ghz jest szybszy od Athlona 64 XP 2.2ghz?


To chyba troche z dupy porownanie, bo Athlon jest - wydaje mi sie - dwurdzeniowy.

Skoro mozna emulowac N64 bardzo fajnie na takim psp a na ps2 nie, to samo to daje wg mnie do myslenia na temat mocy tych konsol, aczkolwiek moge byc w bledzie.

ColonelAI napisał(a):PSP ma mniejszy ekranik no i nie podepniesz tej konsoli do kina domowego więc tych cięć się nie zauważy.


Modele slim mozna podpiac.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Gac666xx » Śr lip 22, 09 16:15

To chyba troche z dupy porownanie, bo Athlon jest - wydaje mi sie - dwurdzeniowy.



No to z dupy ci sie wydaje, bo ja mówie o Athlonie 64, modelu sprzed lat, nie Athlon 64 X2.

PSP ma trochę inną architekturę jeśli chodzi o pisanie na niego programy, stąd emulator N64.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Johny Sasaki » Śr lip 22, 09 16:24

Po 1 co ma do tego architektura pisania?
Po 2 od kiedy jestes znawca konsol?
Po 3 od kiedy wiesz lepiej od firmy, ktora wyprodukowala ten sprzet co jest mocniejsze i dlaczego?
Po 4 PS2 chocby sie zesralo nie zemuluje N64. PSX zreszta tez nie emuluje a ma uklady, ktore pozwalaja na odpalanie tych gier. Z kolei PS3 emuluje i PS2 i PSX. A PSP emuluje PSXa rowniez. To tez przez inna architekture pisania firma sama siebie tak wyjanila?;d

Mysle, ze na tym mozemy zakonczyc rozmowe, bo sie pozabijamy zanim dotrzemy na pociag w kierunku zlotu:)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Gac666xx » Śr lip 22, 09 17:04

Kobieto, procesor to procesor, czy jest w konsoli czy nie to nie ma różnicy.

Ma 38mhz więcej, ale ma mniejszy cache, na płycie jest gorsze FSB, więc prosesor wolniej przetwarza informacje. Głównie tak się dzieje dlatego, bo konsolka przegrzewałaby się, bo procesor grzałby jak chinczyk w burdelu.

Po drugie chu ci pod noge, bo sam jestes znawca sprzętu wielki.

Po trzecie wszyscy jasno twierdzą, że PSP jest słabsze i ma słabszą grafikę od PS2, no to o co ci chodzi. Samo moje porównanie o The Warriors też cos mówi.

Po czwarte, najwidoczniej PSP ma lepsze układy skoro emuluje praktycznie wszystko, a że dodatkowo jest tych programów dużo więcej to twierdze, że ma lepiej przygotowaną platformę designerską do tworzenia tego typu programów.

Po piąte kurna uwielbiam się z tobą kłócić.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Johny Sasaki » Śr lip 22, 09 17:48

Podaj jakis konkrety odnosnie mniejszego cache i gorszego fsb, a nie krzyczysz jak polityk.

Nie wszyscy bo chociazby ja tak nie twierdze i firma, ktora zrobila te konsolki tez tak nie twierdzi.

Skoro ma lepsze uklady to jest slabsze?

Tez uwielbiam sie z Toba klocic;]
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Johny Sasaki
Zanzibar
 
Posty: 1392
Dołączył(a): Pn paź 03, 05 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Gram: MGS2,3,5

Postprzez Gac666xx » Śr lip 22, 09 17:58

Stary nie denerwuj mnie tymi n00bowymi stwierdzeniami. Wiadome nie od dziś jest to, że im mniejsze urządzenie tym mniej może się grzać i tym wolniej musi chociażby procesor operować by się nie spalił. PS2 Slim grzeje sie jak debil, PSP na to sobie pozwolić nie może. Stąd lepsze taktowanie procesora, ale z drugiej strony wolniejsza szyna by to sie wszystko nie spaliło. Czysta wiedza o technologii przenośnej, tak samo robi się w PDA, palmtopach, laptopach i kij by wiedział co jeszcze.

Kurna czy w konsoli są 3 czy 4 układy?

Układy ma lepsze, bo nowsze, stąd lepiej radzi sobie z emulacją, ale nie konieczniekurwajegomać jest szybsze.

Specyfikacji Ci nie podam, bo leje na to jak pies na nie swoją budę. Jak Ci się nie podoba to twoja sprawa, wierz w wróżki itp itd.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Gillian » Śr lip 22, 09 18:24

Po 1 co ma do tego architektura pisania?
Nie ma czegoś takiego jak architektura pisania. Jest architektura sprzętu. I to ona też może byc czynnikiem nie do przejścia jeśli chodzi o emulację. Inaczej można gospodarowac zasobami.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez Gac666xx » Śr lip 22, 09 18:26

twilite kid napisał(a):
Po 1 co ma do tego architektura pisania?
Nie ma czegoś takiego jak architektura pisania. Jest architektura sprzętu. I to ona też może byc czynnikiem nie do przejścia jeśli chodzi o emulację. Inaczej można gospodarowac zasobami.


Szczególnie, że ja nie napisałem nic o architekturze pisania, tylko o architekturze, która może sprawiać kłopoty w pisaniu. PSP ma inną architekturę i już emulatory trzaska się o wiele łatwiej.



Porównaj sobie to do laptopów i kompów stacjonarnych. GF 9600 na desktopie jest dużo szybszy niż GF 9600 na laptopie.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Gillian » Śr lip 22, 09 18:58

Gac666 napisał(a):GF 9600 na desktopie jest dużo szybszy niż GF 9600 na laptopie.
To dwie różne karty praktycznie.


A z "architektura pisania" piję do bzdur, jakie plecie JS.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez ArecaS » Śr lip 22, 09 19:08

Johny Sasaki napisał(a):Po 4 PS2 chocby sie zesralo nie zemuluje N64. PSX zreszta tez nie emuluje a ma uklady, ktore pozwalaja na odpalanie tych gier. Z kolei PS3 emuluje i PS2 i PSX. A PSP emuluje PSXa rowniez. To tez przez inna architekture pisania firma sama siebie tak wyjanila?;d

Ogólnie rzecz biorąc, na PS2 względnie mało osób pisało programy homebrew, wliczając w to emulatory. Ich po prostu NIE MA, bo NIKT ICH NIE NAPISAŁ. Z resztą nie tylko emulatorów się to tyczy, bo i samych programów użytkowych też. Ogólnie bierze się to raczej stąd, że na PSP łatwiej upchnąć i odpalić taki program niż na PS2. No i nie wiem czy nie ma tu znaczenia to, że PSP obsługuje programy LUA, a PS2 może je najwyżej emulować, bo chyba w tym jest większość oprogramowania na PSP.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez ColonelAI » Śr lip 22, 09 22:33

Bizon napisał(a):Poproszę o przykład Colonel...


Przykładowo GoW Chains of Olympus lepiej wygląda niż Shadow of Rome.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Następna strona

Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron