Powrót do korzeni

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Powrót do korzeni

Postprzez SaladinAI » Śr wrz 05, 12 15:57

W każdej części znajdziemy jakieś nawiązania do poprzednich gier w serii. Tym razem Kojima idzie w klasyczne tony. Pierwszy przykład z brzegu to nawiązanie do tytułowego ekranu Metal Gear Solid:

Obrazek

Tak Big Boss prezentuje się na początku dema. Czego Kojima już nie mówi a co łatwo zauważyć, to mamy tutaj także subtelne skierowanie się wobec Metal Gear 2. Początek wspinania się na skały mieliśmy wszak tutaj:

Obrazek

A oprócz tego skąpana w deszczu noc, szperacze, przywodzą na myśl Synów Wolności. A ktoś jeszcze podciągnął początek z szukaniem Chico i Paz do poszukiwań Andersona z Bakerem. Takie luźne skojarzenia.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Powrót do korzeni

Postprzez SALADYN » Śr wrz 05, 12 16:00

Saladin01 napisał(a):Takie luźne skojarzenia.


Które nikomu innemu nie przyszły do głowy :)
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Tidus93x » Śr wrz 05, 12 18:01

SALADYN napisał(a):
Saladin01 napisał(a):Takie luźne skojarzenia.


Które nikomu innemu nie przyszły do głowy :)


Dlatego Sal jest wyjątkowy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Tidus93x
Jack the Ripper
 
Posty: 1827
Dołączył(a): N sty 31, 10 22:54
Lokalizacja: Zanarkand

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Solidny » Śr wrz 05, 12 23:26

Mi też się skojarzył MG2, nie pamiętam czy już kiedy przeczytałem o tym, czy jak tylko zobaczyłem ujęcie na skałę. Z zakłądnikami nie ma co porównywać za bardzo, w każdej części kogoś szukamy. Równie dobrze dobrze można to porównać z Gray Foxem z MG... no tak, może to jednak on :D. W MG uratował go Solid, w GZ Big Boss :)
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Coldman_9 » So wrz 08, 12 17:17

W kwestii powrotu do korzeni to chyba Kojima wraca do przeeeeciągniętych filmików z MGS2 i MGS4. Tak na dobrą sprawę moment, w którym na ekranie pojawił się Snake można było zamknąć w 3 minutach zamiast ośmiu. Ujęcia z perspektywy żołdaka w jeepie, teatralność Freddy'ego czy eksponowanie startu śmigłowców to po prostu zbędne bzdety.
Coldman_9
Vamp
 
Posty: 390
Dołączył(a): Pn wrz 03, 12 18:49

Re: Powrót do korzeni

Postprzez uci » So wrz 08, 12 17:37

jak cutscenki mają trzymać klimat i poziom sceny na rzece w MGS4 to dla mnie moga trwać i 1,5 godziny
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Coldman_9 » So wrz 08, 12 17:40

uci napisał(a):jak cutscenki mają trzymać klimat i poziom sceny na rzece w MGS4


W tej samej scenie, w której Ocelot strzela z palców? Przecież to była jedna z najzabawniejszych scen w tej części. Szkoda, że niezamierzenie. W PW już takich kwiatków nie było i mam nadzieję, że w GZ będzie podobnie.
Coldman_9
Vamp
 
Posty: 390
Dołączył(a): Pn wrz 03, 12 18:49

Re: Powrót do korzeni

Postprzez uci » So wrz 08, 12 18:25

Przecież strzelanie z palców było jak najbardziej zamierzone, to była puenta całej tej sceny
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Solidny » So wrz 08, 12 23:26

Bardzo podobna scena była w The Expendables 2 :D
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Powrót do korzeni

Postprzez La-Li-Lu-Le-Lo » N wrz 09, 12 00:41

Było w jakiejś analizie trailera na gt. Tego akurat nie trudno się domyślić jak miało się styczność z poprzednimi częściami.

W zwiastunie Miller powtarza również to samo zdanie do Big Boss'a, co Campbell do Solida w MGS1:

"Excellent Snake, age hasn't slowed you down one bit"
Obrazek
Unfortunately, killing is just one of those things that gets easier the more you do it.
Avatar użytkownika
La-Li-Lu-Le-Lo
Fortune
 
Posty: 307
Dołączył(a): N cze 22, 08 15:29
Lokalizacja: GW

Re: Powrót do korzeni

Postprzez shalashaska » N wrz 09, 12 12:45

Wszystko co nawiązuje do MGS1 powinno być udane. Chociaż jak pamiętam Shadow Moses w 4-ce trochę odbiegał od realiów.
My Hero ... plis ... set me free.
Avatar użytkownika
shalashaska
Crying Wolf
 
Posty: 763
Dołączył(a): Wt wrz 05, 06 21:59
Lokalizacja: Kraków
Gram: Tenchu, MoH

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Coldman_9 » N wrz 09, 12 13:22

Wszystko co nawiązuje do MGS1 powinno być udane.


Wszystko prócz wątku miłosnego "na polu bitwy" :)
Coldman_9
Vamp
 
Posty: 390
Dołączył(a): Pn wrz 03, 12 18:49

Re: Powrót do korzeni

Postprzez uci » N wrz 09, 12 13:28

zawsze w MGSach jest gdzieś wątek romantyczny - tutaj też się go spodziewam
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Coldman_9 » N wrz 09, 12 13:31

zawsze w MGSach jest gdzieś wątek romantyczny - tutaj też się go spodziewam


Kojima lubi sprzyjać niskim gustom albo taki już wymóg komercji. A pewnie i jedno, i drugie. Ja natomiast się takiego wątku w GZ nie spodziewam, tzn. pewnie coś pociągną na Paz, ale o mięcie nie ma raczej mowy.
Coldman_9
Vamp
 
Posty: 390
Dołączył(a): Pn wrz 03, 12 18:49

Re: Powrót do korzeni

Postprzez uci » N wrz 09, 12 13:44

to że się pojawi to pewniak.

osobiście mnie ciekawi czy wrócą do QTE w cutscenkach
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Faja » N wrz 09, 12 13:52

Przecież ten trailer to w głównej mierze pokaz możliwości silnika FOX dlatego jest długaśny i efekciarski
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Coldman_9 » N wrz 09, 12 14:02

to w głównej mierze pokaz możliwości silnika FOX dlatego jest długaśny i efekciarski


Raczej dlatego że grę robi Kojima. Na dowód mam MGS2, 3 i 4 :)
Coldman_9
Vamp
 
Posty: 390
Dołączył(a): Pn wrz 03, 12 18:49

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Faja » N wrz 09, 12 14:31

chyba nie ogarnąłeś mojej wypowiedzi, widziałeś kiedyś pokaz możliwości silnika zamykający się w 2-3 minutach?
What is a man? A miserable little pile of secrets! But enough talk... Have at you!
Avatar użytkownika
Faja
Big Boss
 
Posty: 3031
Dołączył(a): Wt lip 29, 08 15:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Coldman_9 » N wrz 09, 12 14:43

Wiem przecież, że był to także pokaz silnika, ale w pierwszej kolejności zapowiedź nowego MG. I był tam ten wyróżnik serii, który przy MGS4 bardzo irytował IMO. A z pierwszej zapowiedzi można wywnioskować, że twórcy podtrzymają tę tradycję.
Coldman_9
Vamp
 
Posty: 390
Dołączył(a): Pn wrz 03, 12 18:49

Re: Powrót do korzeni

Postprzez uci » N wrz 09, 12 19:00

no i tak jest to krótsze niż opening z MGS4 (albo coś koło tego)

zresztą Johan marudzisz, długaśne cutscenki to symbol serii. Alternatywą jest Rising
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Coldman_9 » N wrz 09, 12 19:10

zresztą Johan marudzisz, długaśne cutscenki to symbol serii


Ale ja nic nie mam do długaśnych cutscenek, o ile czas ich trwania jest uzasadniony treścią. W MGS4 było z tym słabo, mam nadzieję, że GZ lepiej wypadnie na tym polu.
Coldman_9
Vamp
 
Posty: 390
Dołączył(a): Pn wrz 03, 12 18:49

Re: Powrót do korzeni

Postprzez uci » N wrz 09, 12 19:14

a które nie były?
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Powrót do korzeni

Postprzez SALADYN » Pn wrz 10, 12 05:11

Johan napisał(a):o ile czas ich trwania jest uzasadniony treścią. W MGS4 było z tym słabo, mam nadzieję, że GZ lepiej wypadnie na tym polu.


To teraz wyobraź sobie co by było gdyby w MGS2 całe te ględzenie głów w okienkach odbywało się podczas scenek, treść by była ale scenki zrobiłyby się tak przeraźliwie nudne że szok.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Powrót do korzeni

Postprzez kALWa888 » Pn wrz 10, 12 15:11

Mi się tam bardzo dobrze ogląda MGSowe scenki. Jak przechodzę metala bez oglądania cut-scenek to jest mi jakoś dziwne ;). Liczę więc na to, że scenki w GZ będą na poziomie 4 lub (lepiej) MGS2 czy 3. To co widziałem w zwiastunie bardzo mi się spodobało i oby było tak z resztą gry.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Pabian01 » So wrz 15, 12 11:45

"To teraz wyobraź sobie co by było gdyby w MGS2 całe te ględzenie głów w okienkach odbywało się podczas scenek, treść by była ale scenki zrobiłyby się tak przeraźliwie nudne że szok."
A jeśli daliby nam podczas tych scenek widok z oczu Raidena ?
Priority my butt
Avatar użytkownika
Pabian01
Jack the Ripper
 
Posty: 1654
Dołączył(a): Pn maja 07, 07 20:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Powrót do korzeni

Postprzez uci » So wrz 15, 12 12:32

to miałbyś 20 minutowe scenki jak z podsłuchu na mikrofonie - wyszło by to samo co rozmowy w codecu.

Ja tam mam nadzieje na jakieś kolejne widowiskowe cutscenki jak Ray w Tankowcu czy strzelanie z palców Ocelota.
Albo misję w stylu ratowania Paz z PW
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Re: Powrót do korzeni

Postprzez SaladinAI » Pn sty 14, 13 18:14

I sama wspinaczka w zacinającym deszczu jest tutaj silnie zainspirowana "Działami Navarony".

Obrazek
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Powrót do korzeni

Postprzez SALADYN » Wt sty 15, 13 06:01

Eeeee a to zdjęcie to kadr z filmu czy taki chwyt marketingowy żeby zmusić ludzi do komentarza ?
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Re: Powrót do korzeni

Postprzez Simon » Wt sty 15, 13 08:19

Ona ma na imię 'Navarona'? :]
'A cornered fox is more dangerous than a jackal!'

Obrazek
Avatar użytkownika
Simon
Liquid Snake
 
Posty: 2505
Dołączył(a): Wt maja 27, 08 23:50
Lokalizacja: Skwierzyna
Gram: MGSV The Phantom Pain

Re: Powrót do korzeni

Postprzez uci » Wt sty 15, 13 09:30

to niech pokaże działa ;)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Następna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron