Właśnie odwrotnie
To Europejskie wydanie (oraz Koreańskie), które wyszło wcześniej, było wydane bez patcha; w Ameryce gra wyszła już z patchem (stąd chyba dwumiesięczne opóźnienie); to samo było w Polsce - gra wyszła dopiero po wyjściu poprawki. Jestem ciekaw, czy Cenega specjalnie opóźniła premierę, czy po prostu mieli szczęście i patch się pojawił.
A jeżeli ktoś chciałby sobie jeszcze poprawić grafikę, to fani poprawili przynajmniej część tego, co spieprzono przy konwersji:
*poprawienie tekstur otoczenia; tekstury w wersji na PS2 (a co za tym idzie, też na PC) są często w dużo gorszej jakości niż te z NGC. Dlatego wyszły paczki z poprawionymi teksturami. Wszystkie tekstury (i mówię tu: wszystkie) z PS2 zostały zamienione na te z Gacka, a dodatkowo w niektórych miejscach dano własne tekstury. Wyszły dwie takie paczki: autorstwa alberta oraz Cerberusa; główna różnica jest taka, że w paczce Cerberusa tekstury są jeszcze dodatkowo wyostrzone i mają podciągnięty kontrast, dzięki czemu są wyraźniejsze.
*poprawienie jakości filmików; nie mówiąc już o tym, że filmiki z PS2 są w nienajlepszej jakości, w wersji na PC zostały one jeszcze dodatkowo skompresowane (jeszcze większa pikseloza) i rozjaśnione. Sp00kyFox przekonwertował filmiki z PS2 oraz poprawił ich jakość.
*przyciski; jeżeli wkurzają Was te wszystkie "1", "2", "5", "6", które pojawiają się w ramach przycisków, które należy wciskać, to St.Vampyre przygotował aplikację, która pozwoli na zmianę tych przycisków albo na ikonki z pada z X360, albo na klawisze klawiatury; w tym pierwszym przypadku pod uwagę wzięta została tylko najczęściej używana przez ludzi konfiguracja przycisków, w tym drugim przypadku ikony pokazują faktycznie te przyciski, które się ustawiło w ustawieniach (po zmianie ustawień trzeba raz jeszcze uruchomić aplikację).
*poprawienie hud'a i czcionek; podobnie jak w przypadku tekstur, wszelkie ekrany, czcionki i ikony w opcjach, inwentarzu oraz w HUD'zie, a także efekty w postaci wody, krwi, dymu w wersji na PS2 zostały dodatkowo skompresowane i wyglądają gorzej, niż w wersji na NGC. Ponownie Albert wziął się do roboty i nie dość, że pozamieniał wszystkie teksturki, od nowa zrobił wszystkie czcionki (jak na rozdzielczość 1280x1024 nawet czcionki z Gacka są w niskiej rozdzielczości) oraz ikony w inwentarzu (najczęściej po prostu brał modele 3D obiektów i robił im fotki). Dodał też lekki filtr ziarnistości (coś jak w Silent Hillach), który dodatkowo maskuje niektóre niedoskonałości.
Niestety, jak na razie nie ma sposobu, by wgrać te tekstury bezpośrednio do gry podmieniając pliki, dlatego na razie trzeba było iść na sposób i skorzystać z programu TexMod, który przechowuje całą paczkę tekstur w pamięci i tam też podmienia tekstury; dlatego oczywiście rosną jednocześnie wymagania (bo te kilkadziesiąt mega tekstur cały czas siedzi sobie w pamięci). Dodatkowo czasami pojawiają się różne błędy (głównie po tym, jak wyświetla się jakaś cut-scenka zdarza się, że jakaś przypadkowa tekstura rozciągnie się na cały ekran) oraz (to już rzadko) gra potrafi się wywalić do Windowsa :/ Ale mimo to efekt, jaki daje ten patch jest naprawdę olbrzymi. Po powrocie do starych menusów nie mogłem uwierzyć, że to jest aż tak brzydkie.
Cała lista modów (na bieżąco aktualizowana) znajduje się tutaj:
LINK.
W każdym z linków, który podałem wyżej, są screeny prezentujące działanie modów, link do ściągnięcia oraz instrukcja, jak to wgrać (najczęściej wystarczy tylko rozpakować i umieścić w odpowiednim miejscu w folderze z grą).