Batman Arkham Asylum

Moderator: GM

Postprzez Gac666xx » So sie 08, 09 03:49

Tak więc. Właśnie skończyłem grać w demo na PC i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem.

Świetny system walki jak zapowiadali, ładna grafika, ładne audio, wszystko tak jakoś pasuje do siebie, miód płynie ze ścian i sufitów.

Gra chodzi na moim sprzęcie bardzo dobrze, czasem jakieś małe doczytywania są, ale to demo, poza tym pisali, że sterowniki do grafiki mam stare, a dawno nie zmieniałem (a to sie zawsze pojawią jakieś nowe i gra wtedy chodzi znacznie lepiej, tak jak było z 20% skokiem w AC i 25% skokiem w Mirrors Edge), no ale i tak lepsza konwersja niż co poniektóre.

Czekam z niecierpliwością na pełną wersję gry, bo demo skończyło się tak szybko jak się zaczęło, a szkoda. Mam nadzieje, też że gra będzie w miare długa...
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Blady » So sie 08, 09 11:38

Jako, że demo mi się bardzo podoba, czas powiedzieć, co jest w nim nie tak.

Denerwuje mnie kamera, która jest zdecydowanie zbyt blisko naszego bohatera. Kiedy biega jest ok, ale chodzenie Batsym to nieco jak sterowanie okrętem.

Gra jest zdecydowanie zbyt...jasna jak na Arkham. Brak głębokich cieni, zimnej palety kolorów. Szkoda, bo design pomieszczeń, postaci itp jest super.

Co mnie zdziwiło- ilość trupów w grze. Nie wiedzieć czemu myślałem, że gra będzie miała klimat jak komiks o Arkham, ale w konwencji serialu animowanego. Ok, pasuje to do Jokera jako psychopaty znanego z filmów, ale Hamill zawsze kojarzył mi się z Jokerem używającym różnego rodzaju gazów rozweselających i sprytu, a nie broni palnej. Ot, kwestia przyzwyczajenia.

Grafika super, głosy postaci też. System walki odpowiednio prosty, skradanie odpowiednio trudne. Nie mogę się doczekać pełnej wersji. Na PS3 rzecz jasna, bo każdy w końcu chciałby pograć Jokerem :)
The days of the car as a symbol of freedom are gone. The world wants us all in eco-boxes, wedged nose-to-tail with other eco-boxes. There are people who'd rather we took no pleasure from driving at all.
Avatar użytkownika
Blady
Uber Big Boss
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 11:10

Postprzez Bizon » So sie 08, 09 12:41

Właśnie skończyłem demo i... jest wszystko tak jak zapowiadano! Prosty, ale świetnie wyglądający system walki chyba mnie najbardziej zaskoczył. Szkoda, że demo się tak szybko kończy. Przynajmniej dano nam spróbować nieco tego "Invisible Predator" pod koniec dema. Naprawdę w tym ostatnim pomieszczeniu poczułem się usatysfakcjonowany ;).
Tylko czekać na premierę...

Co do wymagań sprzętowych na PC - gierka śmiga chyba identycznie jak Gears of War (przynajmniej na moim lapku).
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez uci » So sie 08, 09 17:42

Też mnie ten tytuł zaskoczył, byłem do nowego Batmana sceptycznie nastawiony, ale demko sprawiło że zaczynam myśleć nad pełną wersją. Nie mam raczej co powiedzieć nowego, system walki jest świetny, system kontr jeszcze bardziej, czuć i widać że Batman to twardziel który jedną ręką załatwia każdego bandziora, skradania nie zrobili po macoszemu - jest potrzebne i przydatne, kilka kul i gryziemy kwiatki od dołu.
Jestem za Batman:AA to jednak tytuł w który warto zagrać.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Blady » So sie 08, 09 19:46

Polowanie jest po prostu super! Złapałem się na tym, że nie mogę przestać przechodzić ostatniej planszy dema- czuje się jak perpetum mobile, które ciągle wybiera "restart from checkpoint" po pokonaniu badguyów.

Gra może być łatwa, jeśli się tylko skacze po gargulcach i atakuje lot-kopniakiem, ale masterowanie jest satysfakcjonujące że OCH. Pokonanie czterech gości i pozwolenie, żeby piąty się zorientował, że jest sam, powolny krok za nim i jego panika, kiedy dostrzeże Mrocznego Rycerza za plecami...

MIÓD!!
The days of the car as a symbol of freedom are gone. The world wants us all in eco-boxes, wedged nose-to-tail with other eco-boxes. There are people who'd rather we took no pleasure from driving at all.
Avatar użytkownika
Blady
Uber Big Boss
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 11:10

Postprzez uci » So sie 08, 09 21:05

to jest właśnie niezłe, jak on zostaje sam cudnie w detective mode widać jak rośnie mu bicie serca ;]
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez ColonelAI » So sie 08, 09 23:02

Dzisiaj sobie jeszcze raz zagrałem. W ostatniej planszy zleciałem na oszklony daszek i poczekałem na delikwenta. A tu co? Trójkąt! Naciskam i Batek zrobił nowego Takedowna. Przebił szybę i zlikwidował łobuza. Możliwości przy skradaniu i samej walce jest cholernie dużo.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Gac666xx » N sie 09, 09 00:17

A robiłeś takodowna przez barierke? Epickie ^^. Tak samo wciąganie kolesia na gargulca jak i chamskie, bezpośrednie zwalenie się całym cielskiem z krawędzi wprost na delikwenta.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez ColonelAI » N sie 09, 09 00:20

A ścięcie gościa wiszącego na gargulcu Batarangiem? Szczere.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Bizon » N sie 09, 09 00:25

ColonelAI napisał(a):A ścięcie gościa wiszącego na gargulcu Batarangiem? Szczere.

Zmuszacie mnie, żebym po raz trzeci przeszedł to demo :D
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Gac666xx » N sie 09, 09 00:27

Kwa, to mnie ominęło :D
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Askel » N sie 09, 09 10:56

A próbowaliście chować się w podłodze w tym pomieszczeniu na środku ? ;)

[Ed]
Nie ma, że nie. Zamawiam pre-ordera. Taniej wyjdzie, więc...
Avatar użytkownika
Askel
Olga Gurlkovich
 
Posty: 255
Dołączył(a): N wrz 21, 08 11:43
Lokalizacja: GW/Pzn

Postprzez Nemesis U.S. » N sie 09, 09 14:51

Wczoraj grałem w te wersję demo gry dwa razy pod rząd. Jestem pod sporym wrażeniem. Od pierwszych scen ukazujących kątem Gotham i Arkham da się poczuć ten specyficzny komiksowy klimat z lekko zaaranżowanym feelingiem z "Dark Knight", aż do momentu ukazania Batmana i Jokera. Począwszy od pierwszej walki system zadawania ciosów jest bardzo solidny, od ciosów zadawanych seriami po wykończeniowe dość spektakularne. Faktycznie ten chód Batmana jest trochę za sztywny, jak klocek, ale co mnie najbardziej zirytowało to zerowa interakcja z elementami otoczenia (przez ten cholerny Unreal Engine). Aż się prosi o lekką dewastacje co nie co z otoczenia zwłaszcza w trakcie walki, ale rozumiem, że można to tłumaczyć faktem, że to nie gra o rozwalaniu, tylko z klimatem DC, przygodówki, itp. Niemniej, to póki co jedyny minus jaki widzę w tej grze, i niby da się to uzasadnić, ale fakt pozostaje faktem. Podoba mi się to, że Nietoperz w starciu z grupką uzbrojonych świrów nie ma większych szans co w pewnym stopniu daje poczucie tego, że Batman to nie do końca superbohater na miano Supermana czy Spidermana. Detective Mode to jedna z tych rzeczy, które spodobały mi się najbardziej, bo na bieżąco wyświetla możliwe drogi do przejścia a także status przeciwników i zwykłych NPC w kwestii uzbrojenia i stanu psychicznego. Elementy stealth w moich oczach stoją jako kwintesencja rozgrywki, kiedy przez Detective patrzymy ilu jest zbirów w danej sekcji i rozpoczynamy albo eliminowanie albo przemykanie albo otwarty pojedynek. Świetna sprawa. W tle jeszcze non stop słychać klauna.
Szkoda, że demo jest takie krótkie i kończy się w punkcie kulminacyjnym tego etapu gry, które dane było nam zagrać. Jednakże po tym co widziałem na wstępie całość oceniłbym na mocne "9" za klimat, gameplay i muzykę. Czekam do premiery.
Avatar użytkownika
Nemesis U.S.
Machinegun Kid
 
Posty: 12
Dołączył(a): Wt lip 14, 09 15:21
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Gac666xx » N sie 09, 09 15:10

zerowa interakcja z elementami otoczenia (przez ten cholerny Unreal Engine)


Co ma piernik do wiatraka? To nie wina engine'u tylko programistów, którzy najwidoczniej nie chcieli interakcji z otoczeniem.

Co nie zmienia faktu, że ja odszczypałem kawałek muru, zniszczyłem kafelki na podłodze, zniszczyłem ekrany monitorów, więc interakcja jako taka jest.
Ale może to dlatego, że gram w wersje PC i używam CUDA (czyli zawansowanej fizyki nVidii, przykład Mirrors Edge).


Edyta:

Ayup, CUDA:

Dzięki technologii PhysX, gracze mogą przemierzać ciemne korytarze wypełnione mgłą, reagującą na ruchy Batmana i pajęczynami rozrywanymi przez bohatera. Chyląca się ku upadkowi gotycka architektura dosłownie rozpada się w czasie gry: odpadają dachówki, filary rozpadają się przy uderzeniu, zaś kawałki pękającego szkła i gruzu ścielą się u stóp Batmana.

- Obsługa technologii NVIDIA PhysX pozwoliła nam wzbogacić pecetową wersję gry - powiedział Sefton Hill, Game Director z Rocksteady Studios. - Gdy Batman oddziałuje ze środowiskiem, stary szpital psychiatryczny tworzy bardziej wciągający i wiarygodny, dosłownie wsysający gracza świat - dodał Hill.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez uci » N sie 09, 09 16:18

ekrany niszczeją na bank, ale nie sprawdzałem jak z murami czy kaflami, trzeba posprawdzać.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Gac666xx » N sie 09, 09 16:32

Odpalilem jeszcze raz demo. Niektóre filary i ściany mogę rozwalać pięścią, sprawdzałem w pierwszym pomieszczeniu gdzie Joker uciekł.

Tak więc Nemesis jak chcesz rozwałki otoczenia to inwestuj w PCta i na przyszłość nie psiocz na engine, że jest be skoro nie znasz dokładnie jego możliwości ;)
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Postprzez Bizon » N sie 09, 09 19:12

Nemesis U.S. napisał(a):Jestem pod sporym wrażeniem. Od pierwszych scen ukazujących kątem Gotham i Arkham da się poczuć ten specyficzny komiksowy klimat z lekko zaaranżowanym feelingiem z "Dark Knight"

Ja się czułem bardziej jak u Burtona i całe szczęście, że ta gra nie ma nic wspólnego z "Mrocznym...".
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez Blady » N sie 09, 09 21:24

Trudnych Do Wykonania Ruchów Tutorial Update:

Po wyskoczeniu z kratki w podłodze tuż przed twarzą bandziora możemy wykorzystać jego szok i szybko wykonać silent takedown- zanim ten zdąży otworzyć usta by krzyknąć, B-Man uderzy go "z bańki" w czoło i położy spać nicponia.

W pełni rozumiem słowa autorów kiedy zapewniali, że to nie jest gra stealth, a predator style. Jedynym oponentem dla Batsiego jest na razie chyba tylko Splinter Cell Conviction. Ciekawe, czy tam rozbrajanie wrogów będzie równie miodne co w Arkham.
The days of the car as a symbol of freedom are gone. The world wants us all in eco-boxes, wedged nose-to-tail with other eco-boxes. There are people who'd rather we took no pleasure from driving at all.
Avatar użytkownika
Blady
Uber Big Boss
 
Posty: 16777215
Dołączył(a): Pn lip 18, 05 11:10

Postprzez kelen » Pn sie 10, 09 10:55

Mnie jeszcze niestety nie bylo dane zagrac w demo (cholerne SiS Mirage 3, dammit), ale czekam na gre od dlugiego czasu, bo zapowiada sie swietna produkcja z Batmanem.
Bizon napisał(a):
Nemesis U.S. napisał(a):Jestem pod sporym wrażeniem. Od pierwszych scen ukazujących kątem Gotham i Arkham da się poczuć ten specyficzny komiksowy klimat z lekko zaaranżowanym feelingiem z "Dark Knight"

Ja się czułem bardziej jak u Burtona i całe szczęście, że ta gra nie ma nic wspólnego z "Mrocznym...".

Wlasnie, gra bardziej czerpie z klimatow komiksow i filmow Burtona. Co tam niby takegio z TDK jest (poza podobna muzyka)?
Avatar użytkownika
kelen
Predator
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pn wrz 05, 05 16:28
Lokalizacja: Piekary Śl.

Postprzez ColonelAI » Pn sie 10, 09 11:07

Ja natomiast czuję, że ta gra ma wiele z komiksów i filmów animowanych, a bardzo mało zarówno z filmów Burtona i Nolana.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez kelen » Pn sie 10, 09 11:21

ColonelAI napisał(a):Ja natomiast czuję, że ta gra ma wiele z komiksów i filmów animowanych, a bardzo mało zarówno z filmów Burtona i Nolana.

Moze to malo, ale po samym wygladzie miasta i otoczenia Gotham pierwsze co mi wpada do glowy to klimat Batmana i Batman Returns. Ale racja, The Animated Series tez dalo o sobie znac, chociazby po samych glosach (gdzie prawie kazdy aktor z tej serii powtarza swoja role)
Avatar użytkownika
kelen
Predator
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pn wrz 05, 05 16:28
Lokalizacja: Piekary Śl.

Postprzez Bizon » Pn sie 10, 09 11:23

No tak, tak, ale jeżeli już to intro ma przypominać któryś z filmów to raczej nie do "dzieł" Nolana.
Mnie bardzo cieszy, że twórcy nie chcą żerować na popularności "Mrocznego...".

Wolałbym chyba premierę razem z konsolami, ale bez PhysX'a, bo już się doczekać nie mogę ;).
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez kelen » Pn sie 10, 09 11:27

Bizon napisał(a):No tak, tak, ale jeżeli już to intro ma przypominać któryś z filmów to raczej nie do "dzieł" Nolana.
Mnie bardzo cieszy, że twórcy nie chcą żerować na popularności "Mrocznego...".

Wolałbym chyba premierę razem z konsolami, ale bez PhysX'a, bo już się doczekać nie mogę ;).

Coz, gra na podstawie "The Dark Knight" i tak byla w produkcji, ale w koncu projekt poszedl sie pieprzyc. Podawali rozne powody, ponoc gra byla kiepska, ale po mateiralach, ktore wyszly wcale to tak zle nie wygladalo.
Avatar użytkownika
kelen
Predator
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pn wrz 05, 05 16:28
Lokalizacja: Piekary Śl.

Postprzez ColonelAI » Pn sie 10, 09 11:29

Nawet Gary Oldman coś o tej grze mówił.

Bizon co Ci aż tak nie pasuje w Nietoperzykach Nolana?
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez Bizon » Pn sie 10, 09 11:41

Za dużo by pisać co mi nie pasuje. Powiem tak - "Początek..." był jeszcze w porządku, ale "Mrocznego..." i całego tego hype'u po prostu nie lubię. Ale to nie temat by tu dyskutować.
https://www.youtube.com/user/BizonBlady
My mama said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Bizon
Rozwalił beton w drobny mak
 
Posty: 2045
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 09:51

Postprzez kelen » Pn sie 10, 09 11:49

ColonelAI napisał(a):Nawet Gary Oldman coś o tej grze mówił.

Ano prawda. Check this out
Avatar użytkownika
kelen
Predator
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pn wrz 05, 05 16:28
Lokalizacja: Piekary Śl.

Postprzez ColonelAI » Pn sie 10, 09 11:53

Bizon napisał(a):Za dużo by pisać co mi nie pasuje. Powiem tak - "Początek..." był jeszcze w porządku, ale "Mrocznego..." i całego tego hype'u po prostu nie lubię. Ale to nie temat by tu dyskutować.


Niech ktoś wydzieli temat o filmach o Batmanie. Powiem, że czasami lepiej jest oddzielić hype od samego dzieła. Mi to zazwyczaj wychodzi na dobre.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
Avatar użytkownika
ColonelAI
Raging Raven
 
Posty: 1039
Dołączył(a): Pn sie 27, 07 17:18
Lokalizacja: GW

Postprzez kelen » Śr sie 12, 09 18:06

Ok, udalo mi sie w koncu dopasc do dema na PS3 i powiem szczerze, ze gra jest jeszcze lepsza, niz sie z tego spodziewalem. Co prawda nie mam za bardzo do czego porownac, gdyz liczbe produkcji z next genow, w ktore gralem moge policzyc na palcach jednej reki, ale biorad pod uwage poprzednie gry z Batmanem, to jest to masterpiece. Jest wszystko co potrzeba i co zawsze bylo potrzebne w takiej grze.
Ostatnio edytowano Śr sie 12, 09 22:51 przez kelen, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kelen
Predator
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pn wrz 05, 05 16:28
Lokalizacja: Piekary Śl.

Postprzez Askel » Śr sie 12, 09 19:30

Zamówiłem Batmana. Teraz już tylko czekam.

Jeśli ktoś ma zamiar również to zrobić, to naprawdę, warto to zrobić teraz, cena na gram.pl obecnie to 189.90, ale tylko do premiery, po premierze będzie już 239.90...
oh, and by the way? we're going to die.
Avatar użytkownika
Askel
Olga Gurlkovich
 
Posty: 255
Dołączył(a): N wrz 21, 08 11:43
Lokalizacja: GW/Pzn

Postprzez Gac666xx » Śr sie 12, 09 20:55

Cena jak zwykle z dupy.

Tak btw. demo PC nie ma chodzenia za jokerem jak go odwożą, dziwne.
What the frag ya lookin' at huh?
Gac666xx
Big Boss
 
Posty: 3036
Dołączył(a): So cze 09, 07 13:34

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości