Problem z kartą pamięci PS2

Moderator: GM

Problem z kartą pamięci PS2

Postprzez kALWa888 » Śr sty 05, 11 22:24

Mam problem z kartą pamięci. Jakiś czas temu (chyba dwa lata temu w wakacje) kupiłem sobie nowiutkiego ps2. Niedawno za to kupiłem sobie grę JAK X również na ps2 i już przy pierwszym odpaleniu zaczęły się problemy z zapisem. Gra nie potrafiła stworzyć profilu gracza (a zapis taki zajmuje prawie 1mb) i musiałem podchodzić do tego kilka razy. Jak w końcu udalo się zapisać i zaczynałem grać, przejechałem powiedzmy dwa wyścigi, zaczynało się zapisywać i nie było tego zapisywania końca. Nawet podczas przejeżdżania kolejnych wyścigów ikonka zapisu wciąż pozostawała. Zaniosłem grę i kartę pamięci do kolegi i tam zapisywało bez problemu.

Trochę później wpadłem na pomysł by pozbyć się auto-save'a. Trochę to źle zorganizowane bo gra sama narzuca tą opcję, więc musiałem po kazdym zapisie wyjmowac kartę i przed zapisem wkładać ją z powrotem. Trochę uciążliwe ale da się grać. No i nagle bam, zapis zamienił się w fioletowy cube którego w żaden sposób nie mogę wywalić z karty pamięci, a co najgorsze zajmuje tyle samo co zwykły zapis z gry czyli prawie 1mb. Jak na kartę ps2 o pojemności 8mb to duża ilość. Zeby jeszcze poprawić sytuację podczas próby naprawienia tego powstał mi kolejny corrupted file zajmujący znów tyle samo. Czyli już dwa mega. Dodatkowo coś podobnego stało mi się z profilami z gry Killzone, co razem zajmuje jakieś 3mb. Tyle miejsca na karcie mi wcięło i nie wiem czy jest jakiś sposób na odzyskanie go bez przerabiania konsoli? Wiem że sposobem na to jest sformatowanie karty ale to opcja która nie ma miejsca na oryginalnej konsoli.

Teraz moje pytania:
- czy ktoś z was wie czy istnieje na ps2 tytuł który oferuje sformatowanie karty pamięci (jak miało to miejsce w przypadku niektórych gier na PSX np Nightmare Creatures II)
- czy jet to wina mojej konsoli (znaczy czy jest zepsuta)? model to: 90004, nieprzerabiana. Warto zaznaczyć jeszcze jedną rzecz. Nie wiem czy to może mieć wpływ, ale w pewien sposób udało mi się grać na nieprzerobionej konsoli ps2 w pirackie tytuły z PSX. Robiłem to w ten sposób (dla ciekawych), że wkładałem oryginalną grę z PSX do konsoli z zaślepką i w momencie gdy pojawiało się logo ps na czarnym tle szybko zamieniałem na piracką grę (wszystko bez otwierania klapki - zaślepka). O dziwo ten sposób działa ale tylko w przypadku gier na PSX. Jeśli chodzi o regiony Ntsc i Pal to trochę inaczej się je uruchamia i ntsc nie działa bezbłędnie ale można grać.
Czy w ten sposób mogłem zepsuć soft konsoli? Może właśnie w tym tkwi problem? Nie wiem, ale u innych działa normalnie. Z drugiej strony wątpię żeby można było tak łatwo zepsuć soft czy coś innego.
Na koniec powiem jeszcze że jedynie z tymi grami miałem taki problem i że są to edycje platynowe. Aha i że zapisy z Killzone'a zepsuły mi się podczas usuwania profilów gracza przez grę nie przez homebrew konsoli.

Czy ktoś zna sposób na przywrócenie dawnej świetności mojej oryginalnej karty pamięci do ps2?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez SALADYN » Śr sty 05, 11 22:46

Problemy z kartami pamięci do PS2 to codzienność co zresztą widać , winna jest najczęściej sama karta zwłaszcza jeśli to podróba których pełno i które coraz trudniej odróżnić.
Starych save'ów nie odzyskasz niestety a jeśli chcesz nadal użytkować kartę (ja bym wywalił za okno i poszukał pewnego oryginału) to wtedy będziesz musiał się pobawić w pirata i zrobić to na przerobionej konsoli z odpowiednim programem homebrew.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez ArecaS » Śr sty 05, 11 23:00

KaLwA888 napisał(a):Niedawno za to kupiłem sobie grę JAK X również na ps2 i już przy pierwszym odpaleniu zaczęły się problemy z zapisem.

No i problem się wyjaśnił. ;P Jak X ma po prostu uciążliwego buga, że potrafi zapisywać bez końca. Nie wiem od czego to zależy, mam to samo. Acz znalazłem na to metodę. Jeżeli dostaniesz takiej zwiechy, wyjmij kartę pamięci i włóż z powrotem. Może nie jest to w 100% bezpieczne, ale u mnie działa. ^^

Sorki, nie doczytałem części o Corrupted Data. Jeżeli browser w PS2 sam nie może ich usunąć, to boję się, że zostają ci już tylko homebrew - ulELF (menedżer plików) albo MC Annihilator (nazwa mówi sama za siebie ;P). Problem tylko w tym, że ich bez przerobionej konsoli nie odpalisz. Co prawda można by ją "przerobić" FMCB, ale że masz ten nieszczęsny model 90004, to ta opcja odpada. Wychodzi na to, że musisz znaleźć jakąś dobrą duszyczkę z przerobionym PS2 po prostu.

No i softu w konsoli nie zepsujesz. Z całym szacunkiem dla PS2, ale pod tym względem to jeszcze na tyle prymitywna konsola, że do jej softu praktycznie dostępu nie masz. :P Zwłaszcza, że wspomniany myk z podmienianiem płyt nie ma z nim nic wspólnego, a jest to rozwiązanie stricte mechaniczne.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez kALWa888 » Śr sty 05, 11 23:08

Dzięki wielkie za pomoc.

Mam dwie karty. Zasadnicza róznica to tak że jedna jest Made in Japan (dodatkowo posiada srebrną naklejkę z jakimiś infosami), a druga (ta która się zepsuła) Made in China. Nie kupiłem jej na allegro a w normalnym sklepie internetowym merlin.pl. Czy to możliwe by były sprzedawane tam podróbki?

A tu dokładny opis poszczególnych kart:
Japan

MEMORY CARD
Sony Computer
Entertainment Inc.
SCPH-10020

Treść naklejki:
THIS CLASS B DIGITAL DEVICE COMPLIES WITH PART 15 OF THE FCC AND THE CANADIAN ICES-003. OPERATION IS SUBJECT TO THE FOLLOWING TWO CONDITIONS: (1) THIS DEVICE MAY NOT CAUSE HARMFUL INTERFERENCE, AND, (2) THIS DEVICE MUST ACCEPT ANY INTERFERENCE RECEIVED, INCLUDING INTERFERENCE THAT MAY CAUSE UNDESIRED OPERATION.

CET APPAREIL NUMERIQUE DE LA CLASSE B
EST CONFORME A LA
NORME NMB-003 DU CANADA
01-02 3-966-459-03 (09)
N1158

To był tył obudowy karty.

Teraz ta zesputa:
China

MEMORY CARD
Sony Computer
Entertainment Inc. F
SCPH-10020

Tu naklejki nie ma ale w tym samym miejscu napisane jest:
N1158
Complies Canada ICES-003/NMB-003

Na przodzie obu kart jest to samo.
PlayStation 2

8MB
Memory Card
MagicGate
Sony.

Tyle że na japońskiej wszystkie napisy są leciutko wypukłe można je wyczuć dotykiem a na tej chińskiej nie. Jak na moje oko jeśli chodzi o kształt niczym się nie różnią.
Czy na podstawie tych danych można stwierdzić że któraś z tych kart to podróbka?

Chyba warto zaznaczyć jeszcze że nie testowałem JAK X na tej drugiej karcie po prostu z obawy przed kolejnym takim numerem.

I będę musiał najwidoczniej przejść się do kolegi i to zrobić o iele zgodzi się na zainstalowanie tego home brew na swojej przerobionej konsoli.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez ArecaS » Śr sty 05, 11 23:13

Homebrew się nie instaluje. One się po prostu odpalają i tyle. :P Więc nie powinno być problemu. ;)

A karta to prawie na bank podróbka. I to że była kupiona w Merlinie ma niewiele do rzeczy. :P W każdym razie wszystko o czym teraz piszesz (oznaczenia, napisy) na to wskazuje. Żeby była stuprocentowa pewność, to takie dwie rzeczy jeszcze porównaj:
- czy różnią się jakością plastiku, z którego są zrobione (jeżeli mnie pamięć nie myli, oryginał jest gładszy)
- oraz czy te ząbki po bokach nie są przypadki w tej Made in China nieco stępione w porównaniu z tą drugą.
Jeżeli odpowiedzi będą brzmiały "tak", to jesteśmy w domu. ;)

No i jeśli chcesz w Jaka pograć, to na tej drugiej karcie nie powinieneś mieć problemów. Oryginały praktycznie nigdy takich fochów nie strzelają.
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez kALWa888 » Śr sty 05, 11 23:26

Mój "niesamowity" wzrok nie wychwytuje różnic pomiędzy ząbkami ;). Ale widać i czuć że plastik jest inny. No nic idę zaryzykować i odpalę Jaka X na tej drugiej karcie..

Ale mam tremę. Jak stracę zapis z GT4 w którym mam 98% to się pochlastam i szorstka ściana mojego pokoju na zawsze pozostanie przyjaciółką mojej głowy :).
ale cóż, mimo iż zapsi profilu stworzył bez problemu to podczas wyścigu na ekranie wciąż pozostaje ikonka auto save'a :(. I mówimy teraz o karcie Made in Japan. Już nie wiem o co chodzi. Może faktycznie konsola jest zepsuta, albo gra. Może port na mcr jest padnięty... Nie, wtedy chyba w każdej grze byłby problem...
Ostatnio edytowano Śr sty 05, 11 23:47 przez kALWa888, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez Gillian » Śr sty 05, 11 23:39

Postuluję o stworzenie specjalnego działu na problemy z nieoryginalnymi kartami pamięci do PS2 ; ). Choć recepta jest jedna - za okno ;D
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Postprzez kALWa888 » Śr sty 05, 11 23:42

Na szczęscie zapis usunął się nie pozostawiając po sobie corrupted fuck. Zobaczymy jeszcze może da coś wymiana platyny na premierę. Może moja konsola tak samo jak ja nie lubi platyn? ;).

twilite kid:
Za okno, chętnie ale którą skoro ten sam problem pojawia się na obu kartach? Czyżby obie były podróbkami? Nie sądzę.

I widzę że jest tka jak mówisz ArecaS z tym bugiem w Jak X:
http://forums.gametrailers.com/thread/j ... lem/911354

Widać problem dotyczy slimek... Not good. Mój kolega miał wersję fat i u niego zapisywało się bez problemu. Widać będę musiał radzić sobie tak jak dotychczas :). Ale to wciąż jest ryzyko, że w końcu znów mi się zapis zfackuje.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez Gac666 » Cz sty 06, 11 00:03

Niektóre gry lubią być pierwszym blokiem na pamięci, np. taki Soul Calibur 3 potrafił wywalić całą memorkę jeśli nie był pierwszą grą zapisaną na karcie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Postprzez Lazuli Lapis » Cz sty 06, 11 00:07

Noś mnie uprzedził :) właśnie chciałam napisać, że są problemy z zapisywaniem tej gry na modelu 90004. Szczerze mówiąc jeśli o same karty chodzi to dziś oryginalną można prędzej przez przypadek dostać niż celowo na nią polując, ale nie ze wszystkimi są jakieś wielkie problemy, ja mam dwie podróby (oryginalnej mi się po dziś dzień nie udało dostać) i z żadną grą nie miały jeszcze problemu, żeby jej nie widziały albo były problemy z zapisem... Choć jakieś ryzyko oczywiście zawsze niestety jest
Obrazek
Avatar użytkownika
Lazuli Lapis
The Inspector
 
Posty: 381
Dołączył(a): Wt gru 07, 10 20:12
Lokalizacja: Stare Babice
Gram: BioShock, Mirror's Edge
Czytam: Fahrenheit 451

Postprzez ArecaS » Cz sty 06, 11 01:03

Gac666 napisał(a):np. taki Soul Calibur 3 potrafił wywalić całą memorkę jeśli nie był pierwszą grą zapisaną na karcie...

Łee... Nie strasz, to się tylko japońskiej wersji tyczyło. ;)

twilite kid napisał(a):Postuluję o stworzenie specjalnego działu na problemy z nieoryginalnymi kartami pamięci do PS2 ; ). Choć recepta jest jedna - za okno ;D

Starczy przyklejony temat, bo to faktycznie jest jedyna recepta. ;) Choć z drugiej strony nie ma co dramatyzować. Jest tak jak mówi Lazuli - na podróbkach gry też chodzą i to w dużej mierze kwestia szczęścia jak się trafi. By nie być gołosłownym - mój no name o pojemności 64MB działał nawet z GoWem, który za jedną z bardziej wybrednych gier uchodzi. Chyba tylko MGS3 się bulwersował jak miał wczytywać, bo nie umiał przyjąć do wiadomości, że na karcie może być zajęte więcej niż 8MB. :P Acz fakt, że jak ktoś ma przerobioną konsolę, to regularna archiwizacja save'ów nie jest wtedy głupim pomysłem. ^^
Avatar użytkownika
ArecaS
Miał 0 punktów w quizie
 
Posty: 2862
Dołączył(a): Cz sie 21, 08 17:26
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Gac666 » Cz sty 06, 11 02:17

No nie wiem, u mnie się SC3 tak rypał i jeszcze jedna gra, ale już nie pamiętam która.

Ja zaś np. miałem problem z Burnout: Takedown. Na dwóch oryginalnych pamięciach ani oryginał ani kopia zapasowa nie chciała się zapisywać :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Gac666
Big Boss
 
Posty: 3443
Dołączył(a): N sie 23, 09 12:22
Lokalizacja: Ultramar/Warszawa

Postprzez SALADYN » Cz sty 06, 11 10:34

Gac666 napisał(a):Niektóre gry lubią być pierwszym blokiem na pamięci, np. taki Soul Calibur 3 potrafił wywalić całą memorkę jeśli nie był pierwszą grą zapisaną na karcie...


Swego czasu była o to wielka afera i ostrzegali przed tym problemem ludzi w reckach , dotyczyło to wszystkich regionów PAL i NTSC choć była to jak zwykle kwestia przypadku , jednym sie trafiło innym nie.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53


Powrót do Gry i Konsole

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron